Η Γερμανία θέλει να γεμίσει τα βενζινάδικά της με φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων

6 μήνες πριν
ev chargers on road

Η Γερμανία επιδιώκει να επιβάλει υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, απαιτώντας από τα πρατήρια καυσίμων να εγκαταστήσουν φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων. Ο καγκελάριος Olaf Scholz ανακοίνωσε στην έκθεση IAA Mobility ότι η Γερμανία θα είναι η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα που θα θεσπίσει νόμο που θα επιβάλλει στο 80% όλων των πρατηρίων να προσφέρουν γρήγορη φόρτιση 150+ κιλοβάτ για τα EV. 

Επί του παρόντος η Γερμανία διαθέτει 90.000 δημόσιους φορτιστές EV. Η χώρα στοχεύει να τους αυξήσει σε 1 εκατομμύριο μέχρι το τέλος της δεκαετίας, καθώς πιέζει για μεγαλύτερη υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων. Η Γερμανία διαθέτει σήμερα 1,2 εκατομμύρια EV στους δρόμους, αλλά στοχεύει σε 15 εκατομμύρια μέχρι το 2030. Η ισχυρή και άμεσα διαθέσιμη φόρτιση είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Οι περιορισμένοι σταθμοί φόρτισης έχουν αποδυναμώσει την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι στιγμής, μαζί με το άγχος για την εμβέλεια και τις υψηλές τιμές. Η υποχρεωτική τοποθέτηση φορτιστών στα υπάρχοντα πρατήρια βενζίνης μπορεί να συμβάλει στην υπέρβαση του εμποδίου της υποδομής μέσω της νομοθεσίας, αντί να βασίζεται αποκλειστικά στις δυνάμεις της αγοράς.

Η Γερμανία έχει ήδη δει συγκρούσεις σε αυτόν τον τομέα, με την TESLA να μηνύει τον μεγαλύτερο διαχειριστή βενζινάδικων της χώρας για δικαιώματα πρόσβασης στη φόρτιση κατά μήκος βασικών αυτοκινητοδρόμων.

Αν και χαιρετίστηκε από πολλούς, ο Scholz αντιμετώπισε αντιδράσεις στην εκδήλωση από διαδηλωτές της Greenpeace που απαιτούσαν περισσότερες δημόσιες συγκοινωνίες και περιβαλλοντικές επενδύσεις. Όμως ο Scholz τους απέρριψε ως "αναχρονιστικούς" δεδομένης της επίδειξης των τεχνολογιών μείωσης των εκπομπών.

Η νομοθετική ώθηση δείχνει ότι η γερμανική κυβέρνηση πιστεύει ότι η βιομηχανία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων χρειάζεται μια ώθηση μέσω κανονισμών. Εάν είναι επιτυχής, αναμένουμε ότι και άλλες χώρες θα ακολουθήσουν το παράδειγμα της, καθώς η δημόσια πολιτική επιταχύνει τη μετάβαση από τις αντλίες βενζίνης στις πρίζες των EV.