Και όμως, η νέα ταινία του Francis Ford Coppola, το Megalopolis, έρχεται σύντομα στους κινηματογράφους

2 μήνες πριν
Francis Ford Coppola

Ο θρυλικός σκηνοθέτης Francis Ford Coppola έφερε επιτέλους σε πέρας το παθιασμένο project του με τίτλο “Megalopolis”, μετά από σχεδόν 40 χρόνια ανάπτυξης. Η παραγωγή του επικού δράματος επιστημονικής φαντασίας, το οποίο σχεδιάστηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του 1980, αλλά αναβλήθηκε μετά την 11η Σεπτεμβρίου, ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2022. Ο ίδιος ο Coppola επιβεβαίωσε ότι απομένουν μόνο λίγοι μήνες post-production πριν η ταινία βγει στις αίθουσες αργότερα φέτος. 

Λίγα είναι γνωστά για την πλοκή πέρα από το ότι ακολουθεί τον αρχιτέκτονα Σίζαρ (Adam Driver) εν μέσω των προσπαθειών ανοικοδόμησης μιας ουτοπικής Νέας Υόρκης μετά την καταστροφή. Το προοδευτικό του όραμα έρχεται σε σύγκρουση με τον παραδοσιακό πατέρα (Forest Whitaker) της ερωμένης του πυροδοτώντας συγκρούσεις. Ένα σύνολο που περιλαμβάνει τους Nathalie Emmanuel, Laurence Fishburne, Aubrey Plaza και Giancarlo Esposito συμπρωταγωνιστεί.

O Coppola έχει περιγράψει την ταινία ως "ασυνήθιστη και ποτέ βαρετή" πέρα από αυτό, προτιμώντας το τελικό προϊόν να εκπλήξει το κοινό. Το Megalopolis σηματοδοτεί την πρώτη του σκηνοθετική προσπάθεια μεγάλου μήκους μετά το Twixt του 2011.  

Ωστόσο, το ταξίδι της παραγωγής δεν ήταν χωρίς επιπλοκές. Οι αναφορές πέρυσι έκαναν λόγο για εκτίναξη του κόστους πέρα από τον αρχικό προϋπολογισμό των 120 εκατομμυρίων δολαρίων και για αντικατάσταση του προσωπικού, ισχυρισμοί που ο Coppola αλλά και ο ίδιος ο Driver διέψευσαν κατηγορηματικά. Για σύγκριση, επικαλέστηκαν τα θρυλικά ταραχώδη γυρίσματα του Coppola, όπως το "Αποκάλυψη Τώρα".

Παρ' όλα αυτά, ο δημιουργός εκδήλωσε επιτέλους αυτό το έργο πάθους που οραματίστηκε πριν τέσσερις δεκαετίες. Και αν κρίνουμε από το παρασημοφορημένο ιστορικό του, το Megalopolis μπορεί να ανακτήσει το φιλόδοξο, μεταφορικό πνεύμα που καθόρισε την αμερικανική κινηματογραφική μαεστρία της δεκαετίας του 1970. Όπως ο Καίσαρας ξαναχτίζει το εμβληματικό τοπίο της Νέας Υόρκης, έτσι και ο Κόπολα διοχετεύει τον δημιουργικό ζήλο μιας ολόκληρης ζωής σε αυτή τη μυστηριώδη αναγέννηση που δεν περιορίζεται πλέον μόνο στη φαντασία του. Ενδεικτικό είναι ότι ο ίδιος ο Coppola έχει ξοδέψει σημαντικό μέρος της περιουσίας του στη δημιουργία της ταινίας, απόδειξη για το πόσο πιστεύει σ’ αυτή.

Ανυπομονούμε να το δούμε σε κινηματογράφους και τηλεόραση. Εσύ;