Το Doom, ένα από τα πιο εμβληματικά videogames, έκλεισε τα 30 χρόνια και τιμήθηκε με μια επανένωση των συνιδρυτών της id Software, John Carmack και John Romero. Η εκδήλωση ήταν μια συζήτηση για το θρυλικό παιχνίδι shooter πρώτου προσώπου (FPS), με συντονιστή τον David Craddock, γνωστό για τη δουλειά του στο The FPS Documentary και το Long Live Mortal Kombat. Η συζήτηση δεν αφορούσε απλά έναν εορτασμό των γενεθλίων του παιχνιδιού, αλλά και μια κριτική ανάλυση της δημιουργίας τους.
Ο Carmack εξέφρασε την επιθυμία του να είχε ενσωματώσει περισσότερα οπτικά εντυπωσιακά και τεχνικά απαιτητικά εφέ στη μηχανή του Doom. Μοιράστηκε επίσης την πεποίθησή του ότι η στρατιωτική sci-fi αισθητική του πρώτου επεισοδίου έχει αντέξει καλύτερα στο χρόνο από τα αφηρημένα hellscapes που εμφανίζονται αργότερα στο παιχνίδι.
Ο Romero, από την άλλη πλευρά, τοποθέτησε το Doom ως ένα τεχνικό άθλο στο χρονολόγιο των παιχνιδιών της id. Υποστήριξε ότι η έλευση του Quake και της πλήρους τρισδιάστατης επιτάχυνσης προσέθεσε πολυπλοκότητα στην ανάπτυξη και επέβαλε περιορισμούς στον αριθμό των εχθρών που μπορούσαν να εμφανιστούν στην οθόνη. Παρά τις προκλήσεις αυτές, επαίνεσε τη rendering engine του Doom για την ικανότητά της να υποστηρίζει πιο περίπλοκους χάρτες από τον προκάτοχό του, το Wolfenstein. Σημείωσε με χιούμορ ότι ο σχεδιασμός των επιπέδων για το Wolfenstein ήταν πιθανότατα η πιο κουραστική δουλειά κατά την ανάπτυξη του παιχνιδιού.
Οι συνιδρυτές έκαναν επίσης ένα ταξίδι στις αναμνήσεις, συζητώντας για τους τεχνικούς περιορισμούς της εποχής τους. Ο Carmack ανέφερε ότι ενώ πίστευε ότι το Doom θα μπορούσε να είχε πουληθεί μόνο με βάση την ποιότητά του, ήταν ευχαριστημένος που έκαναν το κάτι παραπάνω με το αξιομνημόνευτο box art και το μάρκετινγκ. Και οι δύο προγραμματιστές εξέφρασαν τη συμπάθειά τους για τις μεγάλες συσκευασίες κουτιών PC της δεκαετίας του '90 και τα συνοδευτικά "feelies", όπως οι υφασμάτινοι χάρτες.
Ένα από τα σημαντικότερα σημεία της συζήτησης ήταν η ανάμνηση του Romero από τη στιγμή που υλοποιήθηκε το multiplayer στο Doom, λίγο πριν την κυκλοφορία του. Περιέγραψε ότι έβλεπε δύο χαρακτήρες να μάχονται μεταξύ τους, με ρουκέτες να πετούν και όπλα πλάσματος να εκτοξεύονται, και συνειδητοποίησε ότι θα ήταν το πιο συναρπαστικό παιχνίδι που είχε δει ποτέ ο κόσμος.
Καθώς η συζήτηση έφτασε στο τέλος της, ο Carmack παραδέχτηκε ότι, αν και συνήθως δεν είναι αυτός που ασχολείται με το παρελθόν, είναι απίστευτα περήφανος για τις δημιουργίες τους και τη διαρκή κληρονομιά που άφησαν. Ο Romero επανέλαβε αυτό το συναίσθημα, εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη του στον Carmack για τα χρόνια της συνεργασίας τους και στους gamers που συνεχίζουν να ασχολούνται με το Doom μετά από όλα αυτά τα χρόνια.
Μπορείς να παρακολουθήσεις ολόκληρη τη συζήτηση στο κανάλι Twitch του John Romero. Είναι επίσης μια κατάλληλη στιγμή για να εξερευνήσεις το Sigil 2, τη συνέχεια του Romero στο μεγαθήριο Doom του 2019, το οποίο αποτελεί το θέμα του τελευταίου έντυπου εξώφυλλου του PC Gamer. Και τα δύο megawads Sigil είναι διαθέσιμα για δωρεάν download. Για όσους αναζητούν περισσότερη WAD δράση, το megawad Eviternity έχει κυκλοφορήσει μια καμπάνια συνέχειας προς τιμήν των 30ων γενεθλίων του Doom. Ο κατάλογος των φετινών Cacowards προσφέρει επίσης μια επιλογή από δημιουργίες υψηλής ποιότητας.