Είναι ξεκάθαρο από τις τελευταίες κινήσεις, ότι ο χώρος του gaming συγκεντρώνει το ενδιαφέρον τεράστιων εταιρειών του χώρου, με το βλέμμα όχι μόνο στο παρόν αλλά κυρίως στο μέλλον και με τα ποσά που εμπλέκονται να είναι εξωφρενικά.
Έτσι μόνο τυχαία δεν είναι η νέα σπουδαία επένδυση που πραγματοποίησε η Sony, η οποία «έριξε» το άκρως εντυπωσιακό ποσό του $1 δισ. στην Epic Games, την εταιρεία που βρίσκεται πίσω από την Unreal Engine και το Fortnite. Τις τελευταίες μέρες η Epic έχει κάνει… κατάληψη στα ειδησεογραφικά μέσα ανά τον κόσμο, αρχικά παρουσιάζοντας την πιο πρόσφατη έκδοση της μηχανής γραφικών της (βλ. Unreal Engine 5) μαζί με επιλεγμένα στούντιο που έχουν ξεκινήσει να τη χρησιμοποιούν (CD Projekt Red με το επόμενο Witcher, The Coalition κ.α.) και εν συνεχεία ανακοινώνοντας έναν γύρο χρηματοδότησης ύψους $2 δισ. στον οποίο συμμετείχαν από κοινού (50/50) οι Sony και KIRKBI (η ιδιοκτήτρια εταιρεία της LEGO Group).
Πρόκειται για την τρίτη επένδυση που κάνει η Sony στην Epic. Η πρώτη είχε γίνει πριν από περίπου δύο χρόνια, μέσα στο 2020 με ένα ποσό της τάξης των $250 εκατ. χωρίς πάντως να γνωστοποιηθεί ο λόγος. Το ίδιο είχε συμβεί και μέσα στο 2021, αυτή τη φορά με $200 εκατ. επίσης χωρίς συγκεκριμένο λόγο (τουλάχιστον ανακοινώσιμο). Η… τρίτη και φαρμακερή όμως επένδυση της Sony ήταν υπερδιπλάσια των δύο προηγούμενων αθροιστικά, με το συνολικό ποσό που έχει αλλάξει χέρια να φτάνει επί του παρόντος τα $1,45 δισ. και να αντιστοιχεί περίπου στο 5,4% του συνόλου των μετοχών της Epic.
Πάντως και σε αυτή την τρίτη επένδυση της Sony στην εταιρεία του Tim Sweeney, δεν έγινε γνωστός ο τρόπος με τον οποίο θα χρησιμοποιηθούν τα χρήματα. Πρόκειται για κάποιου είδους συνεργασία όσον αφορά στα καταστήματα των δύο εταιρειών (PS Store, Epic Games Store); Να αφορά την παραγωγή τίτλων της Epic αποκλειστικά για το PlayStation; Να έχει να κάνει ενδεχομένως με την προσαρμογή της Unreal Engine στις απαιτήσεις και τα χαρακτηριστικά του PSVR 2; Οι σχετικές ανακοινώσεις έκαναν λόγο για «ανάπτυξη του metaverse και δημιουργία χώρων όπου οι παίκτες θα μπορούν να διασκεδάζουν με τους φίλους τους, οι εταιρείες να προσφέρουν δημιουργικές και επιβλητικές εμπειρίες και οι δημιουργοί να χτίσουν κοινότητες».
Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε…