Κριτική για το Halo Infinite

2 έτη πριν
Halo Infinite

Η περίπτωση του Halo Infinite είναι μία από αυτές που άνετα γεμίζουν βιβλίο. Πρόκειται άλλωστε για τη σειρά-ναυαρχίδα της Microsoft, έναν τίτλο που αρχικά επρόκειτο να συνοδεύσει τα Xbox Series X|S στα πρώτα τους βήματα στην αγορά και εν τέλει κατέληξε να κυκλοφορήσει έναν χρόνο αργότερα κι αυτό… σε δόσεις!

Η πρώτη φορά που μάθαμε γι’ αυτό ήταν στην E3 του 2018, κάτι παραπάνω από τρία χρόνια πριν, όταν η Microsoft το ανακοίνωσε (για Xbox One και PC τότε). Έναν χρόνο αργότερα επιβεβαιώθηκε πως ο τίτλος θα ήταν διαθέσιμος στο λανσάρισμα των νέων Xbox και τα μεγάλα αποκαλυπτήρια έγιναν στην E3 του 2020. Μόνο που τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα φαντάζονταν στη Microsoft: τα σχόλια που ακολούθησαν την παρουσίασή του ήταν αρνητικά σε τέτοιο βαθμό, που λίγες βδομάδες αργότερα ανακοινώθηκε η επ’ αόριστον αναβολή της κυκλοφορίας του!

Όσο περνούσαν όμως οι μήνες, έχοντας πλέον μπει στο 2021, ήταν ξεκάθαρο ότι στην 343 Industries είχαν πέσει με τα μούτρα στη δουλειά, πασχίζοντας να διορθώσουν τα -κάμποσα- κακώς κείμενα του τίτλου. Το λανσάρισμα του Halo Infinite έγινε σε δύο δόσεις με το free-to-play multiplayer τμήμα του να διατίθεται από τα μέσα Νοεμβρίου και το single player κομμάτι (το «κυρίως» παιχνίδι σαν να λέμε) να ακολουθεί στις 8 Δεκεμβρίου. Τελικά… σώθηκε η κατάσταση; Για έλα να αναλύσουμε τα δύο μέρη (single player, online) του παιχνιδιού ξεχωριστά.

Multiplayer… να το πιείς στο ποτήρι

Θα ξεκινήσουμε την περιπλάνησή μας στο Halo Infinite από το multiplayer τμήμα του, πρώτον διότι διατέθηκε νωρίτερα και δεύτερον διότι σε βάθος χρόνου αυτό θα καταλήξεις να παίζεις. Το μοντέλο «games as a service» που θέλει τα παιχνίδια να έχουν εξελιχθεί από προϊόντα σε υπηρεσίες έχει κυριαρχήσει πλέον στο gaming και το Halo Infinite δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα. Το online τμήμα του στηρίζεται σε ένα Battle Pass με 100 levels τα οποία σε ανταμείβουν με cosmetics ως επί το πλείστον και ξεκλειδώνουν με την ολοκλήρωση διαφόρων challenges. Κάποια απ’ αυτά τα τελευταία ολοκληρώνονται πανεύκολα, φτάνει να αφιερώνεις χρόνο στο παιχνίδι, κάποια άλλα απαιτούν λίγη παραπάνω προσπάθεια από πλευράς σου.

Στη διάθεσή σου βρίσκονται αρκετά modes: Capture the Flag, Slayer, Strongholds, Stockpile κ.α. Εσύ πρακτικά διαλέγεις κατηγορία (Quick Play για κάτι στα γρήγορα, Ranked Arena για ranked παιχνίδια, Bot Bootcamp για να παίξεις κόντρα σε bots και Big Team Battle για παιχνίδι με πολλούς παίκτες, έως και 24 εναντίον 24) και στη συνέχεια η AI θα επιλέξει στην τύχη τι τύπο παιχνιδιού θα παίξεις -κομματάκι περίεργο, αν θες τη γνώμη μας. Το Halo Infinite έρχεται προς ώρας με 10 χάρτες: ορισμένοι προσφέρονται για παιχνίδι με λίγους παίκτες, άλλοι πάλι είναι ιδανικοί για μεγάλες ομάδες. Ο αριθμός τους είναι ό,τι πρέπει για να τους εξερευνήσεις και να τους μάθεις καλά, μέχρι η 343 να αρχίσει να προσθέτει κι άλλους.

Το ωραίο στο multiplayer είναι πως εν αντιθέσει με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, το στοιχείο της τύχης είναι πιο έντονο. Κατ’ αρχάς power-ups τύπου active camo, overshields και grapple hook (καινούριο gadgetάκι, μούρλια) θα πρέπει να τα μαζέψεις από τον χάρτη: εμφανίζονται δε βάσει timer και μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις όποτε εσύ το κρίνεις απαραίτητο, κάτι που αν μη τι άλλο προσδίδει μεγαλύτερη ευελιξία στο παιχνίδι σου -αφού πλέον οι Spartans δεν ξεκινούν έχοντας όλοι τον ίδιο εξοπλισμό. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να μοχθήσεις προκειμένου να αποκτήσεις ένα ουσιαστικό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων σου.

Ως προς το οπλοστάσιο που θα έχεις στη διάθεσή σου τώρα, απαρτίζεται από ένα κράμα παλιών και νέων όπλων. Σε all-time classics όπως το sniper riffle και το rocket launcher, έχουν προστεθεί νέα, αρκετά εφετζίδικα όπως ένα grenade launcher ονόματι Cindershot, ένα ψαροντούφεκο ονόματι Skewer και το -μακράν- φονικότερο όλων Disruptor που εξαφανίζει στη στιγμή τις ασπίδες των αντιπάλων χρησιμοποιώντας ηλεκτρισμό. Όλα τους έχουν υπέροχη απόκριση πάντως και σε συνδυασμό με την ανάδραση και τα ηχητικά εφέ, προσφέρουν μία άκρως απολαυστική εμπειρία.

Εκείνο που κάνει όμως τη διαφορά στις μάχες είναι… οι ίδιες οι μάχες ως προς τη διάρκειά τους. Σε πολλά σύγχρονα shooters, θα έχεις παρατηρήσει ότι η σύγκρουση μεταξύ δυο παικτών είναι υπόθεση ελάχιστων δευτερολέπτων. Συνήθως δε όποιος κάνει πρώτος damage, είναι και ο νικητής. Στην περίπτωση του Halo Infinite τα πράγματα διαφέρουν. Οι μάχες διαρκούν περισσότερο, απαιτούν πολύ πιο τακτική προσέγγιση και δίνουν στον παίκτη χρόνο να αξιολογήσει την κατάσταση και να δράσει αναλόγως. Ακόμα κι αν ένας αντίπαλος σε πιάσει εξ απήνης, να είσαι σίγουρος ότι θα έχεις τη δυνατότητα να αντιδράσεις και εφ’ όσον έχεις την εμπειρία και την υπομονή, να γυρίσεις τη μάχη προς όφελός σου. Είναι κάτι που στην εποχή των Call of Duty: Warzone και Battlefield 2042, δεν περιμέναμε να δούμε, η αλήθεια είναι…

Image removed.

Campaign για βετεράνους

Περνώντας στα του single player mode, της κύριας campaign του παιχνιδιού, θα πρέπει να σου πούμε ότι αν θες να πάρεις όλα όσα έχει να σου προσφέρει, καλό θα ήταν να φρεσκάρεις τη μνήμη σου όσον αφορά τα πεπραγμένα της σειράς. Ναι, το ξέρουμε ότι το αμέσως προηγούμενο Halo ήταν το Halo 5: Guardians που είχε κυκλοφορήσει έξι (!) χρόνια πριν, όμως το Halo Infinite θεωρεί ότι είσαι γνώστης του lore της σειράς. Αν θες λοιπόν να μην έχεις «κενά» παίζοντας το στόρι του, καλό θα ήταν να έχεις παίξει τουλάχιστον τα δύο προηγούμενα Halo (Halo 4 και Halo 5: Guardians) καθώς επίσης και το Halo Wars 2. Όσο για τη διάρκειά της μπορείς να υπολογίζεις γύρω στις 15 ώρες, αριθμός που διπλασιάζεται αν αποφασίσεις να κυνηγήσεις τα διάφορα με τα οποία είναι σπαρμένος ο χάρτης.

Το ενδιαφέρον εδώ είναι το στυλ παιχνιδιού το οποίο αν μη τι άλλο εξασφαλίζει πως δεν πρόκειται ούτε να βαρεθείς, ούτε καν να εφησυχάσεις. Στο πρώτο μισό του παιχνιδιού και αφού ολοκληρώσεις τα πρώτα εισαγωγικά missions, θα έχεις το ελεύθερο να εξερευνήσεις τον ανοιχτό του κόσμο κατά βούληση. Όμορφα περιβάλλοντα, άπειρα collectibles και μία ωραία σε γενικές γραμμές εμπειρία σε περιμένουν: απλά μπες στο όχημά σου και ξεκίνα. Κάπου στα μισά της campaign όμως τα πράγματα αλλάζουν και βρίσκεσαι να εξερευνάς γραμμικά dungeons που θα δοκιμάσουν τις αντοχές σου. Οι μάχες είναι πιο άμεσες, το πιστολίδι πιο «ωμό» και γενικώς το παιχνίδι δίνει την εντύπωση ότι επιστρέφει στις ρίζες του, υιοθετώντας τα στοιχεία που μας έκαναν να λατρέψουμε εξ αρχής τη σειρά.