H πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου είχε κάποιες ενδιαφέρουσες ειδήσεις. Πάμε να δούμε μερικές από αυτές:
Η INTEL έχει μεγάλα πλάνα για το μέλλον
Η INTEL, υπό την ηγεσία του Διευθύνοντος Συμβούλου Pat Gelsinger, έχει φιλόδοξα σχέδια για το μέλλον. Στόχος του Gelsinger είναι να μετατρέψει την επιχείρηση INTEL Foundry Services στην "TSMC της Δύσης", αναλαμβάνοντας την κατασκευή κάθε τύπου chip, ακόμα και για ανταγωνιστές όπως AMD, NVIDIA και Qualcomm, χρησιμοποιώντας τις πλέον προηγμένες μεθόδους.
Ο Pat Gelsinger τόνισε τη σαφή διαχωριστική γραμμή μεταξύ των INTEL Products και INTEL Foundry Services, ανακοινώνοντας ότι η τελευταία θα αποτελέσει ξεχωριστή νομική οντότητα εντός της χρονιάς. Η κίνηση θα επιτρέψει στην INTEL Foundry Services να ανταγωνιστεί αποτελεσματικά τα εργοστάσια της TSMC, παρέχοντας τις πλέον προηγμένες τεχνολογίες σε όλους τους πελάτες, ακόμα και στους άμεσους ανταγωνιστές.
Η INTEL παρουσίασε επίσης τον τεχνολογικό κόμβο INTEL 14A (κλάσης 1,4 nm), που αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή το 2026, αλλά και τον ακόμα πιο προηγμένο κόμβο INTEL 10A (κλάσης 1 nm), με έναρξη παραγωγής προς το τέλος του 2027. Η εταιρεία σχεδιάζει να αυξήσει σημαντικά την παραγωγή στους κόμβους που βασίζονται στη λιθογραφία EUV (ακραίας υπεριώδους ακτινοβολίας), με τους INTEL 20A και INTEL 18A να αναμένεται να ξεπεράσουν σε όγκο παραγωγής τους INTEL 4 και INTEL 3 έως το 2025.
Συνολικά, η INTEL στοχεύει να γίνει "το εργοστάσιο για όλον τον κόσμο", προσφέροντας τις πιο ισχυρές, αποδοτικές και αποτελεσματικές τεχνολογίες σε όλους τους πελάτες της. Η εταιρεία επενδύει σημαντικά στην ανάπτυξη προηγμένων κόμβων και τεχνολογιών, για να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της στην αγορά των ημιαγωγών. Θυμίζουμε ότι η INTEL είναι ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές επεξεργαστών για laptops και όχι μόνο.
Οι κορυφαίες βιντεοκάμερες της RED, στα χέρια της NIKON
Η NIKON, μία από τις κορυφαίες εταιρείες στον χώρο της φωτογραφίας, προχώρησε στην εξαγορά της RED Digital Cinema, γνωστής για τις επαγγελματικές κινηματογραφικές κάμερες που χρησιμοποιούνται ευρέως στη βιομηχανία του θεάματος. Παρά το γεγονός ότι οι λεπτομέρειες της συμφωνίας δεν έχουν γίνει γνωστές, η RED πλέον θα λειτουργεί ως θυγατρική της NIKON.
Μέσω αυτής της κίνησης, η NIKON στοχεύει να διευρύνει την παρουσία της στην αγορά των επαγγελματικών ψηφιακών κινηματογραφικών καμερών, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της RED σε τομείς όπως η συμπίεση εικόνας και στην ποιότητα του χρώματος. Από την πλευρά της, η RED τονίζει τη συμβολή των καμερών της σε αμέτρητες κινηματογραφικές παραγωγές, ντοκιμαντέρ και τηλεοπτικές σειρές.
Ο Πρόεδρος της RED, Jarred Land, ανακοίνωσε τα νέα μέσω του Instagram, ενώ σε Δελτίο Τύπου που δημοσίευσε στο Facebook, χαρακτήρισε την εξαγορά ως ένα σημαντικό ορόσημο που συνδυάζει την πλούσια κληρονομιά της NIKON στην επαγγελματική απεικόνιση με την καινοτόμο ικανότητα της RED. Μαζί, οι δύο εταιρείες φιλοδοξούν να επαναπροσδιορίσουν την αγορά των επαγγελματικών ψηφιακών κινηματογραφικών καμερών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανακοίνωση της εξαγοράς έρχεται λιγότερο από ένα χρόνο μετά την απόρριψη της αγωγής που είχε καταθέσει η RED κατά της NIKON για παραβίαση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας σχετικά με την τεχνολογία συμπίεσης δεδομένων. Παρά την αποτυχημένη προσπάθεια της RED να επεκταθεί στην αγορά των smartphones με το μοντέλο Hydrogen One το 2018, η εταιρεία παραμένει ένας κορυφαίος παίκτης στον χώρο των επαγγελματικών κινηματογραφικών καμερών και πλέον μέσω της NIKON ίσως έχει νέα σχέδια για επέκταση του brand της και σε άλλες κατηγορίες.
Με περίπου 220 υπαλλήλους και έδρα στην Καλιφόρνια, η RED πλέον ανήκει πλήρως στη NIKON, γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει σε ενδιαφέρουσες εξελίξεις και καινοτομίες τουλάχιστον στον τομέα της επαγγελματικής κινηματογράφησης και βιντεοσκόπησης.
Τέλος τα Android apps στα Windows 11 από τις 6 Μαρτίου 2024
Σε μια όχι και τόσο απροσδόκητη εξέλιξη, η MICROSOFT ανακοίνωσε ότι θα διακόψει την υποστήριξη του υποσυστήματος Android (WSA) στα Windows 11 από τις 5 Μαρτίου 2025. Η προσπάθεια της εταιρείας να φέρει εφαρμογές Android στο λειτουργικό της σύστημα μέσω του AMAZON Appstore, που ξεκίνησε πριν από περίπου τρία χρόνια, φαίνεται να φτάνει στο τέλος της. Το γιατί το γνωρίζεις πιθανόν και εσύ αφού αν είσαι χρήστης Windows, το πιθανότερο είναι ότι δεν χρησιμοποίησες ποτέ τη συγκεκριμένη λειτουργία, κάτι που ισχύει άλλωστε για την συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών του λειτουργικού συστήματος της MICROSOFT.
Σύμφωνα με ένα νέο έγγραφο υποστήριξης που εξέδωσε ο τεχνολογικός κολοσσός, οι χρήστες που έχουν ήδη εγκαταστήσει εφαρμογές Android από το AMAZON Appstore θα συνεχίσουν να έχουν πρόσβαση σε αυτές και μετά την ημερομηνία τερματισμού της υποστήριξης. Ωστόσο, δεν θα είναι δυνατή η λήψη νέων εφαρμογών. Επιπλέον, από τις 6 Μαρτίου 2024, οι χρήστες των Windows 11 δεν θα μπορούν να αναζητούν το AMAZON Appstore ή άλλες εφαρμογές Android μέσω του MICROSOFT Store.
Αρχικά, η υποστήριξη εφαρμογών Android στα Windows 11 φαινόταν ως η απάντηση της MICROSOFT στην πρόοδο της APPLE με τα chip M1 και την υποστήριξη εφαρμογών iOS στο macOS. Ωστόσο, χωρίς επίσημη πρόσβαση στο Google Play Store, η συνολική εμπειρία ήταν από την αρχή μέτρια για όσους ήθελαν να κατεβάσουν εύκολα δημοφιλείς εφαρμογές Android στα Windows. Αυτός ο περιορισμός πιθανότατα αποτέλεσε καθοριστικό παράγοντα στην απόφαση της MICROSOFT να τερματίσει την υποστήριξη του WSA.
Αλλαγές στον τομέα gaming από την EA
Ο χαμός με τις απολύσεις στο gaming χώρο συνεχίζεται, με την Electronic Arts (EA) να ανακοινώνει πρώτα την ακύρωση ενός υπό ανάπτυξη παιχνιδιού Star Wars αλλά και την απόλυση περίπου 670 εργαζομένων, που αντιστοιχεί στο 5% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της. Το παιχνίδι που ακυρώθηκε, ένα FPS διαδραματίζεται στο σύμπαν του Star Wars και βρισκόταν στα αρχικά στάδια ανάπτυξης από την Respawn Entertainment, τη θυγατρική της EA που δημιούργησε το επιτυχημένο Star Wars: Jedi Survivor το 2023.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της EA, Άντριου Γουίλσον, σε επιστολή του προς τους υπαλλήλους, εξήγησε ότι η εταιρεία θα επικεντρωθεί σε λιγότερους τίτλους και θα εγκαταλείψει την ανάπτυξη ορισμένων παιχνιδιών, με στόχο την ενίσχυση της δημιουργικότητας, την επιτάχυνση της καινοτομίας και την εστίαση σε πιο υποσχόμενες ευκαιρίες. Η Λόρα Μίλε, επικεφαλής του τομέα διασκέδασης της EA, επιβεβαίωσε ότι η απόφαση αυτή περιλαμβάνει την ακύρωση του επερχόμενου τίτλου Star Wars.
Οι απολύσεις στην EA έρχονται σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από μαζικές περικοπές θέσεων εργασίας στη βιομηχανία των video games. Τον Ιανουάριο, η MICROSOFT ανακοίνωσε σχέδια για την απόλυση 1.900 ατόμων από το τμήμα gaming, ενώ η SONY αποκάλυψε πρόσφατα ότι σκοπεύει να απολύσει 900 εργαζομένους και να κλείσει ένα ολόκληρο στούντιο ανάπτυξης.
Σύμφωνα με τον Ρικ Μπάραμ, πρώην στέλεχος της BLIZZARD, η βιομηχανία κινδυνεύει να χάσει κορυφαία ταλέντα, καθώς η εξασφάλιση χρηματοδότησης για τη δημιουργία νέων στούντιο γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Ωστόσο, παρά τις προκλήσεις, αναλυτές της αγοράς όπως ο Κάρολ Σέβεριν της MIDiA Research υποστηρίζουν ότι η βιομηχανία του gaming εξακολουθεί να είναι ισχυρή, με τζίρο 223 δισεκατομμυρίων δολαρίων και προβλέψεις για περαιτέρω ανάπτυξη έως το 2030.
Εσύ ποια είδηση ξεχώρισες;