2η εβδομάδα Ιουλίου 2024: Ειδήσεις που ξεχώρισαν

4 μήνες πριν
x app logo

Η δεύτερη εβδομάδα είχε κάποιες ενδιαφέρουσες ειδήσεις. Πάμε να δούμε μερικές:

To Χ ετοιμάζει λειτουργία downvote για τις απαντήσεις

Το X (πρώην TWITTER) του Elon Musk αναπτύσσει ένα νέο χαρακτηριστικό αρνητικής ψήφου για τη βελτίωση της κατάταξης των απαντήσεων. Πρόσφατες ενδείξεις υποδεικνύουν ότι αυτό μπορεί να μοιάζει περισσότερο με κουμπί "dislike" παρά με το σύστημα downvote του Reddit.

Κώδικας στην εφαρμογή iOS του X αποκαλύπτει ένα εικονίδιο σπασμένης καρδιάς δίπλα στο κουμπί "like", καθώς και άμεσες αναφορές σε λειτουργία "downvote". Αρχικά, το TWITTER είχε δοκιμάσει upvoting και downvoting σε όλες τις αναρτήσεις το 2021. Τώρα, το X φαίνεται να εξετάζει τη χρήση downvotes μόνο στις απαντήσεις, με στόχο την ανάδειξη των καλύτερων σχολίων και την αποθάρρυνση του προκλητικού περιεχομένου.

Ο μηχανικός αντίστροφης μηχανικής (reverse engineer) Aaron Perris εντόπισε πρόσφατα αρχεία εικόνας και αναφορές στον κώδικα που υποδεικνύουν την ανάπτυξη αυτού του χαρακτηριστικού. Ένας άλλος χρήστης, @P4mui, μοιράστηκε βίντεο του κουμπιού dislike εν δράσει, σημειώνοντας ότι προς το παρόν είναι διαθέσιμο μόνο για απαντήσεις.

Το χαρακτηριστικό εντοπίστηκε επίσης στιγμιαία σε ένα demo βίντεο που δημοσιεύτηκε από υπάλληλο του X, αλλά αφαιρέθηκε γρήγορα.

Πρόσφατα, το X άρχισε επίσης να κρύβει τα likes από δημόσια θέα, επιτρέποντας στους χρήστες να εκφράζουν την προτίμησή τους σε πιο αμφιλεγόμενο περιεχόμενο χωρίς να επηρεάζεται η δημόσια εικόνα τους.

MICROSOFT: Αναβαθμίστε τα Windows 11 αλλιώς…

Η MICROSOFT προειδοποιεί τους χρήστες των Windows 11 να αναβαθμίσουν στην έκδοση 23H2 εντός 90 ημερών, διαφορετικά θα χάσουν την πρόσβαση σε ενημερώσεις ασφαλείας για το PC ή το laptop τους. Η υποστήριξη για την έκδοση 22H2 λήγει στις 8 Οκτωβρίου 2024.

Οι χρήστες των εκδόσεων για επαγγελματίες και εκπαιδευτικούς που χρησιμοποιούν την 21H2 θα χάσουν επίσης την υποστήριξη, ενώ για τους απλούς καταναλωτές η προθεσμία έχει ήδη παρέλθει.

Η εταιρεία τονίζει ότι μετά τις 8 Οκτωβρίου, οι συσκευές με παλαιότερες εκδόσεις δεν θα λαμβάνουν πλέον μηνιαίες ενημερώσεις ασφαλείας.

Υπάρχει η πιθανότητα κυκλοφορίας της έκδοσης 24H2 τον Σεπτέμβριο, οπότε κάποιοι χρήστες ίσως προτιμήσουν να περιμένουν και να αναβαθμίσουν απευθείας σε αυτήν.

Η MICROSOFT συνήθως προχωρά σε υποχρεωτική αναβάθμιση για τη διατήρηση της ασφάλειας των χρηστών. Ωστόσο, στη συγκεκριμένη ανακοίνωση αναφέρεται μόνο σε επαγγελματικές συσκευές και όχι σε απλούς καταναλωτές, γεγονός που προκαλεί απορίες για πιθανή αλλαγή πολιτικής ή παράλειψη.

Οι χρήστες παλαιότερων εκδόσεων καλούνται να λάβουν μέτρα μέχρι τον Οκτώβριο για να αποφύγουν την έκθεση σε κινδύνους ασφαλείας.

Υποχρεωτικός ο κόφτης ταχύτητας στα αυτοκίνητα εντός Ε.Ε

Η Ευρωπαϊκή Ένωση εισάγει νέους κανονισμούς που καθιστούν υποχρεωτικούς τους κόφτες ταχύτητας σε όλα τα νέα αυτοκίνητα από τις 7 Ιουλίου. Ο στόχος είναι η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και η αποτροπή των οδηγών από την παραβίαση των ορίων ταχύτητας. Παρότι το Ηνωμένο Βασίλειο δεν επηρεάζεται άμεσα λόγω Brexit, η Βόρεια Ιρλανδία θα πρέπει να εφαρμόσει τους κανονισμούς για να αποφευχθούν σκληρά σύνορα με την Ιρλανδία.

Η τεχνολογία Intelligent Speed Assistant (ISA) χρησιμοποιεί συνδυασμό βιντεοκάμερας για αναγνώριση πινακίδων και δεδομένων GPS για να ενημερώνει τους οδηγούς σχετικά με τα ισχύοντα όρια ταχύτητας. Όταν ο οδηγός υπερβαίνει το όριο, το σύστημα εκπέμπει προειδοποιητικά σήματα μέχρι να μειωθεί η ταχύτητα.

Ενώ πολλά νέα οχήματα διαθέτουν ήδη τεχνολογία ISA, οι νέοι κανονισμοί απαιτούν τα συστήματα να μην μπορούν να απενεργοποιηθούν μόνιμα, αλλά να επανενεργοποιούνται σε κάθε εκκίνηση του κινητήρα. Κατασκευαστές όπως οι Citroen, Ford, Honda, Jaguar, Peugeot, Renault και Volvo ήδη προσφέρουν τέτοια συστήματα σε ορισμένα μοντέλα τους.

Για την αντιμετώπιση πιθανών ενοχλήσεων από τις προειδοποιήσεις, οι κατασκευαστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τεσσάρων μεθόδων ειδοποίησης: αντίσταση στο πεντάλ επιτάχυνσης, αυτόματος περιορισμός ισχύος του κινητήρα, οπτικά και ηχητικά σήματα, ή οπτικό σήμα που καταλήγει σε δόνηση του πεντάλ.

Εκτός από τους κόφτες ταχύτητας, οι νέοι κανονισμοί απαιτούν την ενσωμάτωση και άλλων συστημάτων ασφαλείας, όπως η αυτόματη παραμονή εντός λωρίδας και η αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης.

Οι νέοι κανονισμοί αποσκοπούν όχι μόνο στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της οδηγικής συμπεριφοράς, αλλά και στην προώθηση μιας πιο οικονομικής οδήγησης με μειωμένη κατανάλωση καυσίμων. Επιπλέον, στοχεύουν στο να βοηθήσουν τους οδηγούς να αποφύγουν πρόστιμα για υπέρβαση ταχύτητας.

Ωστόσο, η αποδοχή αυτών των μέτρων από τους οδηγούς παραμένει αβέβαιη. Ορισμένοι εκφράζουν ανησυχίες ότι οι συνεχείς προειδοποιήσεις μπορεί να αποσπάσουν την προσοχή τους κατά την οδήγηση. Επιπλέον, υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με την ακρίβεια και την αξιοπιστία των συστημάτων ISA σε διάφορες οδικές συνθήκες.

Παρά τις πιθανές αντιδράσεις, η εφαρμογή αυτών των μέτρων σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη και αντανακλά τη δέσμευση της ΕΕ για μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών της.

Η APPLE υποκύπτει στην Ε.Ε και ανοίγει το NFC σε όλους τους developers

Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η APPLE κατέληξαν σε συμφωνία μετά από τετραετείς διαπραγματεύσεις σχετικά με την τεχνολογία tap-and-go. Η εταιρεία δεσμεύτηκε να παρέχει πρόσβαση στους προγραμματιστές εφαρμογών στην τεχνολογία NFC και σε λειτουργίες του iOS όπως το Face ID. Η συμφωνία επιτρέπει στην APPLE να αποφύγει πρόστιμο που θα μπορούσε να φτάσει τα 37 δισεκατομμύρια ευρώ.

Οι όροι της συμφωνίας περιλαμβάνουν τη δυνατότητα των χρηστών να ορίζουν ψηφιακά πορτοφόλια τρίτων ως προεπιλογή. Η Επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ, Μαργκέτε Βεστάγκερ, τόνισε ότι η συμφωνία ανοίγει τον ανταγωνισμό στον τομέα των ψηφιακών πληρωμών, προσφέροντας στους καταναλωτές περισσότερες επιλογές.

Η συμφωνία θα ισχύει για δέκα χρόνια και θα επιβλέπεται από ανεξάρτητο ελεγκτή σε όλο τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο. Η έρευνα της Κομισιόν ξεκίνησε το 2020, με τις ρυθμιστικές αρχές να κατηγορούν την APPLE για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά.

Στις αρχές του 2024, η APPLE πρότεινε να ανοίξει την τεχνολογία NFC και να υποβληθεί σε εξωτερικό έλεγχο. Η Κομισιόν δημοσιοποίησε τους προτεινόμενους όρους και ζήτησε σχόλια από τους ανταγωνιστές και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη πριν από την οριστικοποίηση της συμφωνίας.

Παράλληλα, η APPLE αντιμετωπίζει άλλη μια έρευνα της ΕΕ σχετικά με πιθανές παραβιάσεις της Πράξης Ψηφιακών Αγορών (DMA). Η Κομισιόν εξετάζει αν η εταιρεία εμποδίζει τους προγραμματιστές να ενημερώνουν τους χρήστες για φθηνότερες εναλλακτικές πληρωμής εκτός του App Store. Η APPLE χρεώνει προμήθεια 30% για αγορές μέσω του App Store, και η Επιτροπή έχει προθεσμία μέχρι το Μάρτιο του 2025 για να εκδώσει την τελική της απόφαση.

Η συμφωνία μεταξύ της ΕΕ και της APPLE σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή στην πολιτική της εταιρείας σχετικά με τον έλεγχο του οικοσυστήματος των εφαρμογών της. Ανοίγοντας την πρόσβαση στην τεχνολογία NFC, η APPLE επιτρέπει σε άλλους παρόχους ψηφιακών πορτοφολιών να ανταγωνιστούν πιο αποτελεσματικά το APPLE Pay. Για την APPLE, η συμφωνία αποτελεί ένα συμβιβασμό που της επιτρέπει να αποφύγει σημαντικές οικονομικές κυρώσεις, διατηρώντας παράλληλα κάποιο βαθμό ελέγχου στο οικοσύστημά της. Ωστόσο, η εταιρεία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ρυθμιστικές προκλήσεις, ιδιαίτερα όσον αφορά τις πρακτικές του App Store.

Εσύ ποια είδηση ξεχώρισες;