2η εβδομάδα Ιουνίου 2025: Ειδήσεις που ξεχώρισαν

2 εβδομάδες πριν
Οι ειδήσεις που ξεχωρίσαμε τη 2η εβδομάδα του Ιουνίου

To NINTENDO Switch 2 σπάει κάθε ρεκόρ πωλήσεων με 3,5 εκατομμύρια μονάδες σε τέσσερις ημέρες

Η κονσόλα NINTENDO Switch 2 πούλησε περισσότερες από 3,5 εκατομμύρια μονάδες μέσα στις πρώτες τέσσερις ημέρες κυκλοφορίας της στην αγορά. Η είδηση έρχεται από την ίδια τη NINTENDO, η οποία επιβεβαίωσε πως πρόκειται για την ταχύτερη σε πωλήσεις κονσόλα στην ιστορία της εταιρείας, όταν εξετάζεται αυτό το χρονικό διάστημα.

Το εντυπωσιακό αυτό αποτέλεσμα σίγουρα δεν θα εκπλήξει τους αναλυτές της βιομηχανίας, οι οποίοι είχαν προβλέψει ότι το Switch 2 θα γίνει η ταχύτερη σε πωλήσεις κονσόλα στην ιστορία των βιντεοπαιχνιδιών. Η DFC Intelligence εκτιμούσε ότι θα μπορούσαν να πωληθούν 15 εκατομμύρια μονάδες μέχρι το τέλος του έτους, και αυτό με τη σκιά των δασμών του Trump. Χωρίς αυτό το εμπόδιο, η DFC Intelligence υπολόγιζε πως οι πωλήσεις θα μπορούσαν να φτάσουν τα 17 εκατομμύρια μονάδες.

Φυσικά, η πορεία κάθε κονσόλας είναι μαραθώνιος και όχι σπριντ, αλλά το νέο hardware ξεκίνησε αναμφίβολα δυναμικά. Οι πρώτες εντυπώσεις έχουν επίσης υπάρξει ιδιαίτερα θετικές μέχρι στιγμής. 

Το NINTENDO Switch 2 αποτελεί μια εξαιρετική κονσόλα και σαφή αναβάθμιση από το αρχικό Switch, με σημαντικές βελτιώσεις στην ποιότητα χρήσης. Διαθέτει μεγαλύτερη οθόνη, καθαρή και ευκρινή, καθώς και τη δυνατότητα λειτουργίας έως 4K όταν συνδέεται με συμβατή τηλεόραση. Παρά τα πολλά πλεονεκτήματά της, το κύριο μειονέκτημα αυτή τη στιγμή είναι η περιορισμένη γκάμα παιχνιδιών κατά την κυκλοφορία και το υψηλό κόστος, ειδικά καθώς θα χρειαστεί επιπλέον κάρτα MicroSD Express για να αντισταθμιστεί η περιορισμένη χωρητικότητα αποθήκευσης.

Είναι φανερό πως το Switch 2 πρόκειται να συνεχίσει τη μεγάλη επιτυχία της προηγούμενης έκδοσης, αποδεικνύοντας την ικανότητα της NINTENDO να δημιουργεί συσκευές που κερδίζουν το ενδιαφέρον του κοινού παρά τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στην αγορά των φορητών συσκευών gaming.

Το ρομπότ ANYmal της ETH Zürich παίζει μπάντμιντον με τεχνητή νοημοσύνη

Ερευνητές στο Πολυτεχνείο της Ζυρίχης ανέπτυξαν ένα τετράποδο ρομπότ που παίζει μπάντμιντον, συνδυάζοντας φυσική κίνηση με αντίληψη του περιβάλλοντος. Ο επικεφαλής της ομάδας, Yuntao Ma, στόχευε στη δημιουργία ενός συστήματος που μιμείται τα ανθρώπινα αντανακλαστικά, όπως το πιάσιμο μιας μπάλας στον αέρα.

Το ρομπότ ANYmal, που μοιάζει με μικρογραφία καμηλοπάρδαλης, αναπτύχθηκε από την ANYBOTICS, μια εταιρεία που προέρχεται από το ETH Zürich και κατασκευάζει κυρίως ρομπότ για τις βιομηχανίες πετρελαίου και φυσικού αερίου. Το τετράποδο ρομπότ ζυγίζει περίπου 50 κιλά και έχει διαστάσεις μισό μέτρο πλάτος και λιγότερο από ένα μέτρο μήκος.

Η ομάδα τοποθέτησε στο ρομπότ έναν βραχίονα με πολλαπλούς βαθμούς ελευθερίας, κατασκευασμένο από μια άλλη εταιρεία-τέκνο του ETH Zürich, την Duatic. Ο βραχίονας αυτός κρατά και κινεί τη ρακέτα του μπάντμιντον. Για την παρακολούθηση του φτερού και την αντίληψη του περιβάλλοντος, χρησιμοποιήθηκε στερεοσκοπική κάμερα.

Παράλληλα με το υλικό, η ομάδα εργαζόταν και στον "εγκέφαλο" του ρομπότ. Αντί να χρησιμοποιήσουν την παραδοσιακή προσέγγιση της βελτιστοποίησης ελέγχου βάσει μοντέλου, εφάρμοσαν αλγόριθμους ενισχυτικής μάθησης. "Αντί να κατασκευάσουμε προηγμένα μοντέλα, προσομοιώσαμε το ρομπότ σε έναν εικονικό κόσμο και το αφήσαμε να μάθει να κινείται μόνο του", εξήγησε ο Ma.

Στην περίπτωση του ANYmal, ο εικονικός κόσμος ήταν ένα γήπεδο μπάντμιντον όπου το ψηφιακό του είδωλο κυνηγούσε φτερά με μια ρακέτα. Η εκπαίδευση χωρίστηκε σε επαναλαμβανόμενες ενότητες, όπου το ρομπότ έπρεπε να προβλέψει την τροχιά του φτερού και να το χτυπήσει έξι φορές στη σειρά.

Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, το ρομπότ έμαθε τα φυσικά του όρια και πώς να τα διαχειρίζεται. Έπρεπε να βρει την ισορροπία μεταξύ ταχύτητας και ακρίβειας. "Όταν κινείται αργά, οι πιθανότητες επιτυχημένου παιχνιδιού μειώνονται. Όταν κινείται γρήγορα, η κάμερα τρέμει, αυξάνοντας το περιθώριο σφάλματος στην παρακολούθηση του φτερού", εξήγησε ο Ma.

Μετά την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης, το ρομπότ έμαθε να τοποθετείται στο γήπεδο και ανακάλυψε ότι η καλύτερη στρατηγική μετά από μια επιτυχημένη επιστροφή είναι να επιστρέψει στο κέντρο και προς την πίσω γραμμή, κάτι που κάνουν και οι άνθρωποι παίκτες. Ανέπτυξε ακόμη και ένα κόλπο όπου στεκόταν στα πίσω πόδια του για να βλέπει καλύτερα το εισερχόμενο φτερό.

Παρά την προηγμένη τεχνολογία και την εκτεταμένη εκπαίδευση, όταν το ANYmal αντιμετώπισε ανθρώπους παίκτες, αποδείχθηκε ότι οι ικανότητές του στο μπάντμιντον παρέμειναν σε ερασιτεχνικό επίπεδο.

Το πρώτο ανοιχτό μοντέλο της OPENAI αναβάλλεται για το τέλος του καλοκαιριού

Το πρώτο ανοιχτό μοντέλο της OPENAI εδώ και χρόνια δεν θα κυκλοφορήσει τον Ιούνιο όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί, σύμφωνα με ανάρτηση του CEO Sam Altman στο X την Τρίτη. Ο Altman ανέφερε ότι η κυκλοφορία μετατίθεται για αργότερα μέσα στο καλοκαίρι.

"Θα χρειαστούμε λίγο περισσότερο χρόνο με το μοντέλο ανοιχτών παραμέτρων. Περιμένετέ το αργότερα μέσα στο καλοκαίρι αλλά όχι τον Ιούνιο", έγραψε. "Η ερευνητική μας ομάδα έκανε κάτι απροσδόκητο και εκπληκτικό που πιστεύουμε ότι θα αξίζει την αναμονή, αλλά χρειάζεται λίγο περισσότερο χρόνο."

Η OPENAI στόχευε αρχικά σε μια κυκλοφορία στις αρχές του καλοκαιριού για το ανοιχτό μοντέλο της, το οποίο προβλέπεται να έχει παρόμοιες δυνατότητες συλλογισμού με τη σειρά o-series της εταιρείας. Στόχος της OPENAI είναι το ανοιχτό μοντέλο της να ξεπεράσει σε επιδόσεις άλλα ανοιχτά μοντέλα συλλογισμού, όπως το R1 της DeepSeek.

Στους μήνες που μεσολάβησαν από την πρώτη ανακοίνωση της OPENAI για την πρόθεσή της να κυκλοφορήσει ένα ανοιχτό μοντέλο, ο χώρος έχει γίνει πιο ανταγωνιστικός. Την Τρίτη, η MISTRAL - ένα άλλο εργαστήριο τεχνητής νοημοσύνης που συχνά κυκλοφορεί ανοιχτά μοντέλα - παρουσίασε την πρώτη της οικογένεια μοντέλων συλλογισμού τεχνητής νοημοσύνης, με την ονομασία Magistral. Τον Απρίλιο, το κινεζικό εργαστήριο τεχνητής νοημοσύνης QWEN κυκλοφόρησε μια οικογένεια υβριδικών μοντέλων συλλογισμού τεχνητής νοημοσύνης που μπορούν να εναλλάσσονται μεταξύ του να παίρνουν χρόνο για "συλλογισμό" προβλημάτων και να δίνουν παραδοσιακές, γρήγορες απαντήσεις.

Πέρα από τη βελτίωση των επιδόσεών του σε συγκριτικές αξιολογήσεις, η OPENAI έχει εξετάσει και την προσθήκη διαφόρων σύνθετων χαρακτηριστικών στο ανοιχτό μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης για να το καταστήσει πιο ανταγωνιστικό. Παλιότερες πληροφορίες ανέφεραν ότι προηγουμένως τα στελέχη της OPENAI έχουν συζητήσει την ενεργοποίηση του ανοιχτού μοντέλου τεχνητής νοημοσύνης ώστε να συνδέεται με τα φιλοξενούμενα στο cloud μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης της εταιρείας για περίπλοκα ερωτήματα. Ωστόσο, δεν είναι σαφές αν αυτά τα χαρακτηριστικά θα συμπεριληφθούν στο τελικό ανοιχτό μοντέλο.

Η κυκλοφορία του ανοιχτού μοντέλου της OPENAI φαίνεται να είναι σημαντική για τη σχέση της εταιρείας με ερευνητές και προγραμματιστές. Ο Altman έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι η OPENAI έχει βρεθεί στη "λάθος πλευρά της ιστορίας" όσον αφορά την ανοιχτή διάθεση των μοντέλων της. Για να διορθώσει αυτή την εικόνα, η εταιρεία αντιμετωπίζει τεράστια πίεση να κυκλοφορήσει ένα ανοιχτό μοντέλο που να είναι ανταγωνιστικό με τις καλύτερες ανοιχτές προσφορές του κλάδου.

Το iOS 26 φέρνει νέα λειτουργία παρακολούθησης δεμάτων στην εφαρμογή Wallet

Η APPLE ενσωματώνει το APPLE Intelligence στην εφαρμογή Wallet του iOS 26, με στόχο την υποστήριξη μιας νέας λειτουργίας παρακολούθησης δεμάτων. Όπως ανακοινώθηκε στο WWDC 2025, η εφαρμογή Wallet θα μπορεί να σαρώνει αυτόματα τα emails σου για να εντοπίζει μηνύματα από εμπόρους ή εταιρείες μεταφορών, ενώ οι αριθμοί παρακολούθησης θα προστίθενται στην εφαρμογή ώστε να μπορείς να παρακολουθείς τις επερχόμενες παραδόσεις σου.

Η παρακολούθηση δεμάτων υπάρχει ήδη ως λειτουργία στην εφαρμογή Wallet των iPhone, αλλά προς το παρόν λειτουργεί μόνο με αγορές που έχουν γίνει με χρήση του APPLE Pay. Στο μέλλον, δεν θα χρειάζεται να αγοράσετε κάτι με το APPLE Pay για να εμφανιστεί στην ενότητα παρακολούθησης παραγγελιών της εφαρμογής Wallet.

Για τους χρήστες που έχουν εγκατεστημένο το iOS 26, η παρακολούθηση δεμάτων μπορεί να ενεργοποιηθεί ανοίγοντας την ενότητα Wallet και APPLE Pay στις Ρυθμίσεις, πατώντας στις Προεπιλογές του APPLE Pay, επιλέγοντας την Παρακολούθηση Παραγγελιών, και ενεργοποιώντας την επιλογή "Παραγγελίες που Βρέθηκαν στα Email". Αξίζει να σημειωθεί ότι η λειτουργία φέρει την ένδειξη beta, που σημαίνει ότι η APPLE εξακολουθεί να διορθώνει σφάλματα.

Η νέα αυτή λειτουργία αποτελεί σημαντική βελτίωση στον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες μπορούν να παρακολουθούν τις παραγγελίες τους, καθώς επεκτείνει τις δυνατότητες της εφαρμογής Wallet πέρα από τις αγορές που έχουν γίνει αποκλειστικά μέσω του APPLE Pay. Με τη χρήση του APPLE Intelligence, η εφαρμογή θα μπορεί να εντοπίζει αυτόματα τις σχετικές πληροφορίες από τα emails των χρηστών, προσφέροντας μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία διαχείρισης παραγγελιών.

Το iOS 26 είναι προς το παρόν διαθέσιμο μόνο για προγραμματιστές, αλλά η APPLE σχεδιάζει να κυκλοφορήσει μια δημόσια δοκιμαστική έκδοση (public beta) τον Ιούλιο. Η πλήρης ενημέρωση θα κυκλοφορήσει στο κοινό τον Σεπτέμβριο, παράλληλα με τα νέα μοντέλα iPhone.

Η ενσωμάτωση του APPLE Intelligence στην εφαρμογή Wallet αποτελεί μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της APPLE για την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στις υπηρεσίες της, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινής χρήσης των συσκευών της. Η νέα λειτουργία παρακολούθησης αποστολών θα επιτρέπει στους χρήστες να έχουν όλες τις πληροφορίες για τις παραγγελίες τους συγκεντρωμένες σε ένα σημείο, ανεξάρτητα από τον τρόπο πληρωμής που χρησιμοποίησαν.

Καθώς η λειτουργία βρίσκεται ακόμη σε δοκιμαστικό στάδιο, αναμένεται να υπάρξουν περαιτέρω βελτιώσεις και διορθώσεις μέχρι την επίσημη κυκλοφορία του iOS 26 τον Σεπτέμβριο.