Δεύτερη εβδομάδα Μαρτίου με ενδιαφέρουσες ειδήσεις. Πάμε να δούμε κάποιες;
Ο θάνατος του Iron Man στο Endgame συνδέεται με την επιστροφή του Robert Downey Jr. ως Doctor Doom.
Ο Joe Russo χαρακτήρισε τις ταινίες Doomsday και Infinity War ως "μια νέα αρχή" για το κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Omelete. Ο σκηνοθέτης τόνισε τη σημασία της δημιουργίας μιας νέας αφετηρίας για το MCU, μετά την ολοκλήρωση της προηγούμενης αφηγηματικής αψίδας που διήρκεσε 20 ταινίες.
"Το πιο συναρπαστικό με αυτές τις δύο νέες ταινίες Avengers είναι ότι αποτελούν μια αρχή. Πρόκειται για μια νέα αρχή. Αφηγηθήκαμε μια ιστορία που έφτασε στο τέλος της, τώρα θα αφηγηθούμε μια ιστορία που ξεκινά", εξήγησε ο Russo στη συνέντευξη. Πρόσθεσε επίσης ότι μετά από αυτή τη νέα αφετηρία, η εξέλιξη του MCU παραμένει ανοιχτή, αναφέροντας ότι ίσως χρειαστούν άλλα 5 χρόνια για να δούμε πώς θα συνεχιστεί η ιστορία.
Ο σκηνοθέτης υπογράμμισε ότι χρειάστηκε χρόνος και προοπτική για να καθοριστεί η κατεύθυνση που έπρεπε να πάρει το κινηματογραφικό σύμπαν στη συνέχεια, και μόνο η κατάλληλη ιστορία τους έφερε πίσω στο franchise.
Σε άλλη συνέντευξη με τους Times, ο Anthony Russo επιβεβαίωσε ότι ο θάνατος του Iron Man στο Endgame συνδέεται με κάποιο τρόπο με την επιστροφή του Robert Downey, Jr. ως Doctor Doom στην ταινία Avengers: Doomsday.
"Δεν μπορούμε να εξηγήσουμε πώς συνδέονται αυτά τα δύο, καθώς αποτελεί μέρος της ιστορίας. Αλλά δεν υπάρχει κανείς άλλος στον κόσμο που θα μπορούσε να υποδυθεί αυτόν τον χαρακτήρα με τον τρόπο που πρόκειται να τον υποδυθεί εκείνος", δήλωσε ο Anthony Russo, αναφερόμενος στον Robert Downey, Jr. και τον ρόλο του ως Doctor Doom στην επερχόμενη ταινία.
Η μηχανή αναζήτησης PERPLEXITY επιτίθεται στη GOOGLE με χιουμοριστική διαφήμιση
Η PERPLEXITY παρουσίασε πρόσφατα μια νέα διαφημιστική καμπάνια με πρωταγωνιστή τον Lee Jung-jae, το αστέρι της σειράς Squid Game. Στη διαφήμιση, ο ηθοποιός βρίσκεται παγιδευμένος σε ένα δωμάτιο και πρέπει να απαντήσει σε μια σειρά ερωτήσεων για να δραπετεύσει. Μια από τις ερωτήσεις στοχεύει άμεσα σε ένα περσινό σφάλμα της τεχνητής νοημοσύνης της GOOGLE.
Στο εντυπωσιακό διαφημιστικό, ο Lee χρησιμοποιεί το smartphone του αναζητώντας απαντήσεις και μετά από απογοητευτικά αποτελέσματα από το "Poogle", στρέφεται στην PERPLEXITY για να πάρει απάντηση στην ερώτηση: "Πώς κάνω το τυρί να κολλήσει στην πίτσα;". Η μηχανή αναζήτησης με AI του απαντά: "Χρησιμοποίησε φρέσκια μοτσαρέλα με χαμηλή υγρασία. Μη χρησιμοποιείς κόλλα."
Η συγκεκριμένη ερώτηση δεν επιλέχθηκε τυχαία, καθώς αναφέρεται σε ένα περιστατικό όπου η λειτουργία AI Overviews της GOOGLE έδωσε μια ιδιαίτερα προβληματική απάντηση. Η λειτουργία, που χρησιμοποιεί αποτελέσματα από διάφορες πηγές στο διαδίκτυο για τη δημιουργία περιλήψεων μέσω του εργαλείου τεχνητής νοημοσύνης της εταιρείας, πρότεινε στους χρήστες να "αναμίξουν περίπου 1/8 φλιτζανιού κόλλας Elmer's στη σάλτσα" για να κολλήσει το τυρί στην πίτσα.
Οι χρήστες εντόπισαν γρήγορα προβλήματα με τη λειτουργία, με το συγκεκριμένο περιστατικό να γίνεται ιδιαίτερα γνωστό στον κόσμο της τεχνολογίας. Η PERPLEXITY, η οποία αυτοαποκαλείται "μηχανή απαντήσεων", εκμεταλλεύεται αυτό το λάθος στη νέα της διαφημιστική καμπάνια, επιχειρώντας να αναδείξει την αξιοπιστία των δικών της απαντήσεων.
Αξίζει να σημειωθεί πως η GOOGLE ανακοίνωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι θα αρχίσει να εμφανίζει AI Overviews για περισσότερα ερωτήματα, είτε οι χρήστες το επιθυμούν είτε όχι, καθώς αντιμετωπίζει αυξανόμενο ανταγωνισμό από την PERPLEXITY και άλλες παρόμοιες υπηρεσίες. Ωστόσο, η ίδια η PERPLEXITY έχει κατηγορηθεί για λογοκλοπή περιεχομένου.
Ο ανταγωνισμός στον τομέα των μηχανών αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη εντείνεται, με τις εταιρείες να επιχειρούν να αναδείξουν τα πλεονεκτήματα των δικών τους λύσεων και να επισημάνουν τις αδυναμίες των ανταγωνιστών τους. Η χρήση διάσημων προσώπων, όπως ο Lee Jung-jae, αποτελεί μέρος της στρατηγικής για την προσέλκυση του ενδιαφέροντος του κοινού.
Οι συνδρομητές μουσικής streaming στις ΗΠΑ ξεπέρασαν τα 100 εκατομμύρια για πρώτη φορά
Οι ΗΠΑ ξεπέρασαν για πρώτη φορά το ορόσημο των 100 εκατομμυρίων συνδρομητών μουσικής σε υπηρεσίες streaming το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με νέα έκθεση της Record Industry Association of America (RIAA). Ο αριθμός των συνδρομητών αυξήθηκε από 96,8 εκατομμύρια το 2023, σημειώνοντας ετήσια ανάπτυξη περίπου 3%.

Η έκθεση της RIAA διευκρινίζει ότι τα στοιχεία αυτά δεν συμπεριλαμβάνουν υπηρεσίες περιορισμένης κλίμακας - οι οποίες έχουν περιορισμούς στην πρόσβαση συσκευών και διαθεσιμότητα καταλόγου - και υπολογίζουν τις συνδρομές πολλαπλών χρηστών (όπως τα οικογενειακά πακέτα) ως μία.
Σύμφωνα με στοιχεία του Digital Music News, το SPOTIFY κυριαρχεί στην αμερικανική αγορά με μερίδιο 36%, ακολουθούμενο από το APPLE MUSIC με 30,7%. Το SPOTIFY διαθέτει 55 εκατομμύρια επί πληρωμή συνδρομητές στη χώρα, σύμφωνα με έκθεση του Bloomberg που δημοσιεύθηκε τον Ιανουάριο - σε αντίθεση με τις μετρήσεις της RIAA, το SPOTIFY πιθανότατα αναλύει τις συνδρομές πολλαπλών χρηστών ξεχωριστά.
Τα έσοδα από streaming αντιπροσώπευαν ένα τεράστιο τμήμα των συνολικών εσόδων μουσικής - 84% το 2024. Τα 14,9 δισεκατομμύρια δολάρια από υπηρεσίες streaming προήλθαν από επί πληρωμή συνδρομές, υπηρεσίες με διαφημίσεις, ψηφιακό και προσαρμοσμένο ραδιόφωνο, πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και ψηφιακές εφαρμογές γυμναστικής. Η επόμενη μεγάλη πηγή εσόδων μουσικής ήταν οι φυσικές πωλήσεις αντιγράφων, που αντιπροσωπεύουν το 11% των συνολικών εσόδων.
Η έκθεση σημείωσε ότι τα έσοδα από επί πληρωμή συνδρομές αυξήθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση φτάνοντας τα 11,7 δισεκατομμύρια δολάρια, που αντιστοιχεί στο 79% των συνολικών εσόδων από streaming.
Τα τελευταία χρόνια, όλες οι υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των SPOTIFY, APPLE MUSIC και YOUTUBE, έχουν αυξήσει τις τιμές των συνδρομών τους, κάτι που θα μπορούσε επίσης να είναι ένας παράγοντας που συμβάλλει στην αύξηση των εσόδων μέσω επί πληρωμή συνδρομών.
Το νέο μοντέλο της GOOGLE μπορεί να αφαιρεί υδατογραφήματα και να τροποποιεί εικόνες κατά τη συνομιλία
Το νέο μοντέλο Gemini 2.0 Flash της GOOGLE μπορεί να δημιουργεί και να επεξεργάζεται εικόνες με την ίδια ευκολία που παράγει κείμενο, ως μέρος των συνομιλιών chatbot. Από την περασμένη Τετάρτη, η GOOGLE διεύρυνε την πρόσβαση στις εγγενείς δυνατότητες δημιουργίας εικόνων του Gemini 2.0 Flash, καθιστώντας το πειραματικό χαρακτηριστικό διαθέσιμο σε όλους τους χρήστες του Google AI Studio.
Το μοντέλο με τίτλο "Gemini 2.0 Flash (Image Generation) Experimental" πέρασε σχετικά απαρατήρητο την περασμένη εβδομάδα, αλλά κερδίζει μεγαλύτερη προσοχή τις τελευταίες ημέρες λόγω της ικανότητάς του να αφαιρεί υδατογραφήματα από εικόνες, παρόλο που αφήνει ίχνη και μειώνει την ποιότητα της εικόνας.
Οι δυνατότητες της πολυτροπικής τεχνολογίας δεν περιορίζονται μόνο σε αυτό. Το Gemini 2.0 Flash μπορεί να προσθέτει ή να αφαιρεί αντικείμενα, να τροποποιεί σκηνικά, να αλλάζει φωτισμό, να επιχειρεί αλλαγές στις γωνίες λήψης, να εκτελεί μεγέθυνση ή σμίκρυνση και άλλους μετασχηματισμούς – όλα με διαφορετικά επίπεδα επιτυχίας ανάλογα με το θέμα, το στυλ και την εκάστοτε εικόνα.

Για να επιτύχει αυτές τις λειτουργίες, η GOOGLE εκπαίδευσε το Gemini 2.0 σε ένα μεγάλο σύνολο δεδομένων εικόνων (μετατρεπόμενες σε tokens) και κειμένου. Η "γνώση" του μοντέλου για τις εικόνες καταλαμβάνει τον ίδιο χώρο νευρωνικού δικτύου με τη γνώση του για έννοιες του κόσμου από πηγές κειμένου, επιτρέποντάς του να παράγει απευθείας tokens εικόνας που μετατρέπονται πίσω σε εικόνες και τροφοδοτούνται στον χρήστη.
Η ενσωμάτωση δημιουργίας εικόνων σε μια συνομιλία τεχνητής νοημοσύνης δεν είναι καθαυτή νέα – η OPENAI ενσωμάτωσε τον generator εικόνων DALL-E 3 στο ChatGPT τον περασμένο Σεπτέμβριο, και άλλες εταιρείες τεχνολογίας όπως η xAI ακολούθησαν. Όμως μέχρι τώρα, κάθε ένας από αυτούς τους βοηθούς AI chat χρησιμοποιούσε ένα ξεχωριστό μοντέλο βασισμένο σε diffusion για τη δημιουργία εικόνων. Στην περίπτωση του Gemini 2.0 Flash, το μοντέλο λειτουργεί ταυτόχρονα ως μεγάλο γλωσσικό μοντέλο (LLM) και ως generator εικόνων AI, ενσωματωμένα σε ένα σύστημα.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το GPT-4o της OPENAI διαθέτει επίσης εγγενή ικανότητα παραγωγής εικόνων, αλλά η εταιρεία δεν έχει ακόμη κυκλοφορήσει αυτή τη δυνατότητα. Ένας πιθανός λόγος είναι το υψηλό υπολογιστικό κόστος της πολυτροπικής παραγωγής εικόνων, καθώς και το ότι η ποιότητα των παραγόμενων εικόνων δεν είναι ακόμη εφάμιλλη των μοντέλων diffusion.