Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα καταργήσει τα banner cookies μετά από 16 χρόνια προβλημάτων
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει ριζικές αλλαγές στους κανόνες που ισχύουν για τα cookies που θα εξαλείψουν τα πολύ ενοχλητικά banners από τις ιστοσελίδες. Το νέο Ψηφιακό Πακέτο περιλαμβάνει καινοτόμες ρυθμίσεις που θα επιτρέπουν στους χρήστες να διαχειρίζονται τις προτιμήσεις τους απευθείας μέσω του browser.
Σύμφωνα με την πρόταση, οι νέες διατάξεις παρέχουν στους χρήστες πραγματική επιλογή και απλοποιούν τη σχεδίαση ιστότοπων. Οι επιχειρήσεις και οι υπηρεσίες μέσων ενημέρωσης θα επωφεληθούν από την "λευκή λίστα" περιπτώσεων που δεν παραβιάζουν το απόρρητο αλλά είναι απαραίτητες για την παροχή υπηρεσιών.
Το προτεινόμενο σύστημα απαιτεί από τους χρήστες να επιλέξουν μόνο μία φορά "Ναι" ή "Όχι" σε επίπεδο browser. Μετά από την επιλογή, όλες οι ιστοσελίδες θα σέβονται αυτόματα την απόφαση του χρήστη για τουλάχιστον έξι μήνες.
Οι ιστότοποι δεν θα χρειάζεται να εμφανίζουν banners συναίνεσης για "αβλαβείς" χρήσεις cookies, όπως η συλλογή στατιστικών επισκεψιμότητας. Η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε εισαγάγει τους αρχικούς κανόνες cookies το 2009, προκαλώντας την εμφάνιση ενοχλητικών banners σε ιστοσελίδες.
Η πρόταση τώρα θα σταλεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για έγκριση από τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ. Η διαδικασία έγκρισης ενδέχεται να διαρκέσει σημαντικό χρονικό διάστημα.
Η CLOUDFLARE αποκαλύπτει λεπτομέρειες για τη μεγάλη διακοπή των 20% του διαδικτύου
Η μεγάλη διακοπή υπηρεσιών της CLOUDFLARE στις 18 Νοεμβρίου 2025 επηρέασε σημαντικό τμήμα του διαδικτύου, συμπεριλαμβανομένων των ChatGPT, X και Downdetector. Η εταιρεία χαρακτήρισε το συμβάν ως "το χειρότερο του 2019" και το απέδωσε σε σφάλμα του Bot Management συστήματός της.
Το πρόβλημα προκλήθηκε από "εσφαλμένη διαμόρφωση query στη βάση δεδομένων ClickHouse που δημιουργεί το αρχείο ρύθμισης για το machine learning μοντέλο του Bot Management συστήματος". Η αλλαγή στη συμπεριφορά του query προκάλεσε την εμφάνιση μεγάλου αριθμού διπλότυπων δεδομένων, με αποτέλεσμα το αρχείο ρύθμισης να αυξάνεται ραγδαία και να υπερβαίνει τα καθορισμένα όρια μνήμης.
Συνέπεια ήταν η κατάρρευση του κύριου proxy συστήματος που χειρίζεται την κίνηση πελατών που εξαρτάται από το bot module. Πελάτες που χρησιμοποιούσαν το generated bot metric στους κανόνες τους άρχισαν να μπλοκάρουν πραγματική κίνηση, ενώ εταιρείες που δεν χρησιμοποιούσαν την λειτουργία παρέμειναν online.
Η CLOUDFLARE διευκρίνισε ότι το πρόβλημα δεν σχετιζόταν με DNS, επίθεση ή νέα συστήματα βασισμένα σε generative AI.
Για την πρόληψη παρόμοιων συμβάντων, η εταιρεία ανακοίνωσε τέσσερα βήματα: ενισχυμένη επεξεργασία αρχείων ρύθμισης και εισόδου χρήστη, επέκταση των παγκόσμιων "kill switches" για λειτουργίες, πρόληψη καταστάσεων όπου core dumps ή αναφορές σφαλμάτων μπορούν να υπερφορτώσουν το σύστημα, και προβολή όλων των τρόπων αποτυχίας σε βασικές proxy ενότητες.
Η CLOUDFLARE εκτιμά ότι περίπου 20% του διαδικτύου διέρχεται μέσω του δικτύου της, οπότε οποιοδήποτε σφάλμα στις κεντρικές ενότητες είναι δεδομένο ότι θα έχει παγκόσμιο αντίκτυπο.
Η MICROSOFT κάνει το βήμα για να γίνουν τα Windows 11 το πρώτο agentic OS
Η MICROSOFT θέλει να μετατρέψει τα Windows 11 σε "agentic" λειτουργικό σύστημα, με την εταιρεία να παρουσιάζει στο συνέδριο Ignite στο San Francisco πώς αυτό θα συμβεί ακριβώς. Ανάμεσα στις νέες agentic εμπειρίες που παρουσιάστηκαν για τα Windows 11, περιλαμβάνεται η ενσωμάτωση AI agents στο Windows taskbar.
Ο Pavan Davuluri, πρόεδρος του τμήματος των Windows + Devices, εξήγησε ότι τοποθετώντας το MICROSOFT 365 Copilot, AI agents και search στο taskbar - στη μπάρα εργασίας - τα Windows καθιστούν την AI βοήθεια ευκολότερη από ποτέ. Οι χρήστες έχουν πλέον τη δυνατότητα να ενεργοποιούν εύκολα οποιονδήποτε agent της εταιρείας τους (σε εταιρικό περιβάλλον) μέσω ενός σύντομου prompt και στη συνέχεια να παρακολουθούν την εξέλιξη του αιτήματος μέσα από γνώριμα στοιχεία διεπαφής, όπως hover states, badges και ειδοποιήσεις. Έτσι, μπορούν να συνεχίσουν απρόσκοπτα άλλες εργασίες, ενώ οι agents αναλαμβάνουν τη δουλειά για λογαριασμό τους.
Τα AI Agents στη Windows taskbar θα κάνουν την εμφάνισή τους σύντομα σε preview μαζί με τη νέα εμπειρία Ask Copilot που ανακοινώθηκε τον περασμένο μήνα. Το Ask Copilot θα επιτρέψει επίσης στους χρήστες να έχουν πρόσβαση σε AI agents απευθείας από τον composer.
Επιπλέον των agentic features, η MICROSOFT ξεκίνησε preview νέων AI δυνατοτήτων, συμπεριλαμβανομένης της νέας φωνητικής εντολής "Hey Copilot" για κλήση του βοηθού σε όλα τα Windows 11 laptops.
Τέλος, η MICROSOFT κυκλοφορεί νέα Windows AI APIs που επιτρέπουν στους developers να ενεργοποιούν τοπικές AI λειτουργίες στις εφαρμογές τους που τρέχουν σε Copilot+ PCs.
Το Gemini 3 Pro της GOOGLE κατακτά την κορυφή στις επιδόσεις των AI chatbots
Το νέο Gemini 3 Pro της GOOGLE που ανακοινώθηκε αυτό το μήνα κατέκτησε την κορυφή του LMArena leaderboard με σκορ 1.501 πόντων, επιβεβαιώνοντας την ανωτερότητά του έναντι των ανταγωνιστικών συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης. Στο δύσκολο τεστ Humanity's Last Exam, το μοντέλο πέτυχε ρεκόρ ακρίβειας 37,5%, ξεπερνώντας το Grok 4 κατά 12,1 ποσοστιαίες μονάδες χωρίς τη χρήση εργαλείων αναζήτησης.
Η εταιρεία κυκλοφόρησε το σύστημα λίγες εβδομάδες πριν τα πρώτα γενέθλια του Gemini 2, παρουσιάζοντάς το ως το πιο εξελιγμένο AI μοντέλο που έχει αναπτύξει. Οι χρήστες μπορούν να δοκιμάσουν την απόδοσή του στον προγραμματισμό και συλλογισμό μέσω διάφορων προϊόντων και υπηρεσιών.
Στην εφαρμογή Gemini, το νέο μοντέλο παρέχει πιο συνοπτικές και καλύτερα μορφοποιημένες απαντήσεις. Επίσης, ενεργοποιεί τη λειτουργία Gemini Agent, που βασίζεται στο Project Mariner - την AI του CHROME browser που παρουσίασε η εταιρεία τέλη περασμένου έτους. Το εργαλείο επιτρέπει στους χρήστες να ζητούν από το Gemini να ολοκληρώνει εργασίες για λογαριασμό τους, όπως τη διαχείριση των εισερχομένων email τους.
Για πρόσβαση στο Gemini 3 Pro μέσω της εφαρμογής, οι χρήστες επιλέγουν "Thinking" από το μενού μοντέλων. Παρόλο που είναι διαθέσιμο σε όλους, οι συνδρομητές των AI Plus, Pro και Ultra πακέτων μπορούν να το χρησιμοποιούν συχνότερα πριν φτάσουν στα όρια χρήσης. Για βέλτιστη αξιοποίηση του Gemini Agent, απαιτείται πρόσβαση στις GOOGLE εφαρμογές.
Στην αναζήτηση, το Gemini 3 Pro θα κάνει ντεμπούτο μέσω του AI Mode, με προτεραιότητα στους AI Pro και Ultra συνδρομητές. Η GOOGLE σχεδιάζει να ενσωματώσει το μοντέλο στα AI Overviews για απάντηση των πιο δύσκολων ερωτημάτων. Στις επόμενες εβδομάδες, νέος αλγόριθμος δρομολόγησης θα καθορίζει πότε να χρησιμοποιεί το Gemini 3 Pro προκειμένου να κάνει πιο εύκολη τη χρήση.
Το βελτιωμένο σύστημα θα εκτελεί περισσότερες αναζητήσεις και μπορεί να ανακαλύψει περιεχόμενο που προηγούμενα μοντέλα παρέλειπαν. Η καλύτερη multi-modal κατανόηση θα δημιουργεί δυναμικές διεπαφές, όπως υπολογιστές δανείων για ερωτήματα στεγαστικών δανείων.
Για προγραμματιστές και επιχειρηματικούς πελάτες, η GOOGLE διαθέτει το Gemini 3 μέσω Gemini API, AI Studio και Vertex AI. Παράλληλα η εταιρεία παρουσίασε την εφαρμογή Antigravity για αυτόνομο προγραμματισμό. Το Gemini 3 Deep Think θα είναι διαθέσιμο αρχικά σε safety testers πριν φτάσει στους AI Ultra συνδρομητές.