3η εβδομάδα Σεπτεμβρίου 2024: Ειδήσεις που ξεχώρισαν

1 μήνας πριν
youtube headquarters

Στο χώρο της τεχνολογίας, οι ειδήσεις δεν σταματούν ποτέ! Ας δούμε μαζί τι συνέβη στον κόσμο της τεχνολογίας την περασμένη εβδομάδα.

Το YouTube εισάγει διαφημίσεις κατά την παύση των βίντεο

Η πλατφόρμα διαμοιρασμού βίντεο YouTube ανακοίνωσε μια νέα μορφή διαφημίσεων που εμφανίζονται όταν οι χρήστες κάνουν παύση στα βίντεο που παρακολουθούν. Σύμφωνα με τον διευθυντή επικοινωνίας του YouTube, Oluwa Falodun, η εταιρεία έχει επεκτείνει τη δυνατότητα προβολής διαφημίσεων κατά την παύση σε όλους τους διαφημιζόμενους.

Η απόφαση αυτή έρχεται μετά από πειραματική εφαρμογή που ξεκίνησε το 2023 με περιορισμένο αριθμό διαφημιζόμενων. Τα αποτελέσματα του πειράματος ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, με τον επικεφαλής επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της GOOGLE, Philipp Schindler, να αποκαλύπτει ότι η νέα μορφή διαφήμισης αποδείχθηκε ιδιαίτερα δημοφιλής στις διαφημιστικές εταιρείες και επικερδής για την GOOGLE.

Το YouTube υποστηρίζει ότι οι διαφημίσεις παύσης έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν μια "λιγότερο παρεμβατική" εμπειρία στους χρήστες. Ωστόσο, η εταιρεία δεν διευκρίνισε αν οι συνηθισμένες διαφημίσεις θα εμφανίζονται λιγότερο συχνά ως αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής.

Η κίνηση αυτή του YouTube ακολουθεί παρόμοιες πρακτικές άλλων πλατφορμών streaming, όπως το HULU και η AT&T, που ήδη πωλούν διαφημίσεις παύσης. Το SLING TV επίσης εισήγαγε αυτή τη λειτουργία τον Ιούλιο του 2023, με την επιλογή απενεργοποίησης μέσω των ρυθμίσεων.

Η APPLE επεκτείνει τη διαθεσιμότητα του APPLE Intelligence

Η APPLE ανακοίνωσε την επέκταση της διαθεσιμότητας του APPLE Intelligence, του νέου συστήματος τεχνητής νοημοσύνης της εταιρείας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το APPLE Intelligence θα είναι διαθέσιμο σε περισσότερες γλώσσες το 2025, συμπεριλαμβανομένων των γερμανικών, ιταλικών, κορεατικών, πορτογαλικών και βιετναμέζικων. Αυτές οι γλώσσες προστίθενται στις ήδη ανακοινωθείσες κινεζικά, γαλλικά, ιαπωνικά και ισπανικά.

Η αρχική κυκλοφορία του APPLE Intelligence θα γίνει στις ΗΠΑ στα αγγλικά με την έκδοση iOS 18.1, iPadOS 18.1 και macOS Sequoia 15.1 τον Οκτώβριο. Στη συνέχεια, θα επεκταθεί σε Αυστραλία, Καναδά, Νέα Ζηλανδία, Νότια Αφρική και Ηνωμένο Βασίλειο τον Δεκέμβριο, ενώ το επόμενο έτος θα είναι διαθέσιμο στην Ινδία και τη Σιγκαπούρη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η APPLE δεν σχεδιάζει την άμεση διάθεση του APPLE Intelligence στην Ευρωπαϊκή Ένωση ή την ηπειρωτική Κίνα. Η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με τις ρυθμιστικές αρχές και στις δύο αγορές σχετικά με το θέμα, με την καθυστέρηση στην ΕΕ να οφείλεται σε ανησυχίες σχετικά με τον Νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές (Digital Markets Act).

Η GOOGLE κερδίζει έφεση κατά προστίμου της ΕΕ

Το Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ακύρωσε πρόστιμο ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ που είχε επιβληθεί στη GOOGLE το 2019 για "καταχρηστικές πρακτικές στη διαδικτυακή διαφήμιση". Σύμφωνα με τους Financial Times, το Δικαστήριο συμφώνησε με την εκτίμηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι η GOOGLE όντως εμπόδιζε ανταγωνιστές διαφημιστές από την πλατφόρμα της. Ωστόσο, έκρινε ότι η Επιτροπή δεν έλαβε υπόψη "όλες τις σχετικές περιστάσεις" κατά την αξιολόγηση της διάρκειας εφαρμογής των αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών από την εταιρεία.

Η GOOGLE εξέφρασε την ικανοποίησή της για την απόφαση, τονίζοντας ότι η υπόθεση αφορούσε ένα πολύ περιορισμένο υποσύνολο διαφημίσεων κειμένου σε περιορισμένο αριθμό ιστοσελίδων εκδοτών. Η εταιρεία υπογράμμισε ότι είχε ήδη αλλάξει τα συμβόλαιά της το 2016 για να αφαιρέσει τις σχετικές διατάξεις, πριν από την απόφαση της Επιτροπής.

Από την πλευρά της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι θα μελετήσει προσεκτικά την απόφαση και θα εξετάσει τα επόμενα πιθανά βήματα, διατηρώντας το δικαίωμα έφεσης.

Αυτή η υπόθεση είναι μία από τις πολλές αντιμονοπωλιακές υποθέσεις που έχει αντιμετωπίσει η GOOGLE στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια. Νωρίτερα αυτό το μήνα, το ανώτατο δικαστήριο της ΕΕ επικύρωσε ένα διαφορετικό πρόστιμο ύψους 2,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά της εταιρείας.

Η Margrethe Vestager, η οποία ετοιμάζεται να αποχωρήσει από τη θέση της ως επίτροπος ανταγωνισμού της ΕΕ, έχει υπάρξει ιδιαίτερα αυστηρή με τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες κατά τη διάρκεια της θητείας της. Οι υποθέσεις κατάχρησης αγοράς που έχει καταθέσει τα τελευταία χρόνια οδήγησαν στη δημιουργία του Νόμου για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA), ενός κανονισμού που στοχεύει στην πρόληψη της κατάχρησης της δύναμης στην αγορά από τους μεγαλύτερους παίκτες του κλάδου.

Το X επιστρέφει προσωρινά στη Βραζιλία με πλάγιο τρόπο

Η κοινωνική πλατφόρμα X του Elon Musk έγινε προσωρινά και πάλι προσβάσιμη στη Βραζιλία, παρά τις κυβερνητικές εντολές που απαιτούσαν από τους παρόχους διαδικτύου να αποκλείσουν το κοινωνικό δίκτυο. Η επαναφορά του X επιτεύχθηκε μέσω της αλλαγής παρόχου δικτύου στη Cloudflare, αν και αργότερα η Cloudflare φέρεται να έκανε αλλαγές που επέτρεψαν στους παρόχους να συνεχίσουν τον αποκλεισμό.

Η X ισχυρίστηκε ότι η επαναφορά της υπηρεσίας ήταν "ακούσια", κάτι που προκάλεσε έκπληξη στην Abrint, μια εμπορική ένωση Βραζιλιάνων παρόχων διαδικτύου. Οι πάροχοι, συμπεριλαμβανομένης της Starlink του Musk, μπλόκαραν το X τις τελευταίες δύο εβδομάδες κατόπιν κυβερνητικών εντολών.

Ο δικαστής του Ανώτατου Δικαστηρίου της Βραζιλίας, Alexandre de Moraes, διέταξε τον αποκλεισμό αφού το X αρνήθηκε να αναστείλει λογαριασμούς κατηγορούμενους για διάδοση παραπληροφόρησης. Επίσης, κατάσχεσε 2 εκατομμύρια δολάρια από λογαριασμό της Starlink και 1,3 εκατομμύρια δολάρια από λογαριασμό της X για την είσπραξη προστίμων.

Μετά την επανεμφάνιση του X, ο De Moraes εξέδωσε νέα εντολή, απειλώντας με ημερήσιο πρόστιμο άνω των 900.000 δολαρίων για μη συμμόρφωση. Η Starlink ενδέχεται να υποχρεωθεί να πληρώσει το πρόστιμο, καθώς η Βραζιλία αντιμετωπίζει τις εταιρείες του Musk ως ενιαία οικονομική οντότητα. Ο δικαστής διέταξε επίσης την Anatel, τη ρυθμιστική αρχή τηλεπικοινωνιών της Βραζιλίας, να διασφαλίσει την επαναφορά του αποκλεισμού του X.