Πάμε να δούμε μερικές ενδιαφέρουσες ειδήσεις την 4η εβδομάδα Ιανουαρίου:
Η Microsoft επιβεβαιώνει τη συνέχιση της δωρεάν αναβάθμισης στα Windows 11
Η MICROSOFT προχώρησε σε μια σημαντική διευκρίνιση σχετικά με τη δωρεάν αναβάθμιση στα Windows 11, απορρίπτοντας τις πρόσφατες φήμες που υποστήριζαν ότι η προσφορά θα τερματιστεί όταν λήξει η υποστήριξη των Windows 10. Όπως αναφέρει το Windows Latest, η εταιρεία αφαίρεσε ένα blog post που είχε προκαλέσει σύγχυση στην κοινότητα των χρηστών.
Το επίμαχο άρθρο είχε αναφέρει στον τίτλο του ότι η δωρεάν αναβάθμιση θα ήταν διαθέσιμη "για περιορισμένο χρονικό διάστημα μόνο". Η MICROSOFT επιβεβαίωσε ότι το συγκεκριμένο post αφαιρέθηκε επειδή περιείχε λανθασμένες πληροφορίες και διευκρίνισε κατηγορηματικά ότι η δωρεάν αναβάθμιση στα Windows 11 "δεν αποτελεί προσφορά περιορισμένου χρόνου".
Η εξέλιξη αυτή έρχεται να καθησυχάσει τους χρήστες των Windows 10 που σχεδιάζουν να αναβαθμίσουν τα συστήματά τους στο μέλλον. Αξίζει να σημειωθεί ότι η MICROSOFT είχε πάντα διατηρήσει μια επιφύλαξη σχετικά με τη δωρεάν αναβάθμιση, αναφέροντας ότι "διατηρεί το δικαίωμα να τερματίσει τελικά την υποστήριξη της δωρεάν προσφοράς".
Επιπλέον, η εταιρεία διέψευσε άλλη μια εσφαλμένη πληροφορία που περιεχόταν στο ίδιο blog post, σχετικά με τη λειτουργία των εφαρμογών MICROSOFT 365 στα Windows 10 μετά τη λήξη της υποστήριξης τον Οκτώβριο του 2025. Συγκεκριμένα, η MICROSOFT επιβεβαίωσε ότι οι εφαρμογές Microsoft 365 θα συνεχίσουν να λειτουργούν κανονικά στα Windows 10 και μετά την ημερομηνία λήξης της υποστήριξης.
Η διευκρίνιση αυτή έρχεται σε μια κρίσιμη περίοδο για τους χρήστες των Windows 10, καθώς πλησιάζει η ημερομηνία λήξης της υποστήριξης του λειτουργικού συστήματος. Με αυτόν τον τρόπο, η MICROSOFT δίνει στους χρήστες την ευελιξία να προγραμματίσουν την αναβάθμισή τους στα Windows 11 χωρίς χρονικούς περιορισμούς.
Η Razer συμβιβάζεται με την FTC για ψευδείς ισχυρισμούς προστασίας N95
Η Razer κατέληξε σε συμβιβασμό με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) των ΗΠΑ, καταβάλλοντας πρόστιμο $100.000 για παραπλανητική διαφήμιση της μάσκας Zephyr.
Σύμφωνα με το Ars Technica, η Razer έχει καταβάλει πρόστιμο ύψους $100.000 και επέστρεψε $1.071.254,33 στην FTC για την αποζημίωση των καταναλωτών. Η FTC ανακοίνωσε ότι θα αποστείλει επιταγές και πληρωμές PayPal σε 6.764 καταναλωτές που αγόρασαν τα παραπλανητικά διαφημιζόμενα προϊόντα, προσφέροντας πλήρη επιστροφή χρημάτων.
Οι αγοραστές της βασικής μάσκας Zephyr με τρία φίλτρα θα λάβουν επιστροφή $99,99, ενώ όσοι αγόρασαν το Starter Pack με 33 σετ φίλτρων θα λάβουν $150. Η FTC προειδοποιεί τους καταναλωτές για πιθανές απάτες, ιδιαίτερα από άτομα που προσποιούνται εκπροσώπους της υπηρεσίας.

Η υπόθεση ξεκίνησε όταν η Razer προώθησε τη μάσκα Zephyr ως προϊόν με "αντικαταστάσιμα φίλτρα ποιότητας N95" και ισχυρίστηκε ότι ήταν "εγγεγραμμένη στον FDA και εργαστηριακά ελεγμένη για 99% BFE". Ωστόσο, όπως αποκαλύφθηκε, οι ισχυρισμοί αυτοί ήταν παραπλανητικοί.
Eσωτερικά έγγραφα αποκαλύπτουν ότι ακόμη και ένα στέλεχος της Razer εξέφρασε ανησυχίες για την προώθηση του προϊόντος, ιδιαίτερα μετά την κριτική της τεχνικής αναλύτριας Naomi Wu. Οι εργαστηριακές δοκιμές έδειξαν ότι η μάσκα πέτυχε μόλις 86,3% αποτελεσματικότητα με τους ανεμιστήρες ενεργοποιημένους και 83,2% με απενεργοποιημένους.
Το Tom's Hardware, κατά τη δοκιμή της μάσκας, διαπίστωσε σημαντικά προβλήματα εφαρμογής, με τον Andrew Freedman να αναφέρει ότι η προσέγγιση "one-size-fits-all" της εταιρείας δεν εξασφάλιζε την απαραίτητη στεγανότητα.
Παρόλο που η Razer αφαίρεσε όλες τις αναφορές στην προστασία N95 από τη σελίδα του Zephyr στις 10 Ιανουαρίου 2022, η ζημιά είχε ήδη γίνει. Η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι εφάρμοσε πολιτική επιστροφών χρημάτων, αλλά σύμφωνα με την FTC, μόνο το 6% των αγοραστών (περίπου 400 άτομα) έλαβαν τελικά επιστροφή χρημάτων.
Οι καταναλωτές που επηρεάστηκαν μπορούν να επικοινωνήσουν με τη Simpluris, τον διαχειριστή επιστροφών χρημάτων που όρισε η FTC, στο 1-833-285-3003 ή να επισκεφθούν τη σελίδα FAQ του προγράμματος επιστροφών της FTC για περισσότερες πληροφορίες.
Η META ανακοινώνει το Edits, μια νέα εφαρμογή επεξεργασίας βίντεο
Η META ανακοίνωσε μια νέα εφαρμογή επεξεργασίας βίντεο με την ονομασία Edits, που στοχεύει να ανταγωνιστεί το CapCut, όπως ανακοίνωσε ο επικεφαλής του Instagram Adam Mosseri.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του Adam Mosseri στο Instagram, η εταιρεία ετοιμάζεται να λανσάρει μια νέα εφαρμογή επεξεργασίας βίντεο με την ονομασία Edits. Η εφαρμογή έχει ήδη γίνει διαθέσιμη για προπαραγγελία στο iOS App Store και η επίσημη κυκλοφορία της έχει προγραμματιστεί για τις 13 Μαρτίου 2025.

Ο Mosseri τόνισε στο βίντεο που δημοσίευσε: "Υπάρχουν πολλά που συμβαίνουν αυτή τη στιγμή, αλλά ανεξάρτητα από το τι συμβαίνει, είναι δουλειά μας να παρέχουμε τα καλύτερα δυνατά εργαλεία για τους δημιουργούς". Η εφαρμογή Edits παρουσιάζεται ως κάτι περισσότερο από μια απλή εφαρμογή επεξεργασίας βίντεο, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη σουίτα δημιουργικών εργαλείων.
Η εφαρμογή θα περιλαμβάνει ειδική καρτέλα για έμπνευση, δυνατότητα καταγραφής αρχικών ιδεών, κάμερα υψηλότερης ποιότητας, και όλα τα αναμενόμενα εργαλεία επεξεργασίας. Επιπλέον, οι χρήστες θα μπορούν να μοιράζονται πρόχειρα με φίλους και άλλους δημιουργούς.
Όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά η εφαρμογή θα προσφέρει ένα ζωντανό ταμπλό στατιστικών, ανάλυση της αλληλεπίδρασης από ακόλουθους και μη, καθώς και μετρήσεις για το πόσο συχνά οι χρήστες παραλείπουν συγκεκριμένα βίντεο. Η εφαρμογή θα περιλαμβάνει επίσης εργαλεία green screen και επικάλυψης βίντεο, χαρακτηριστικά που είναι δημοφιλή στο TikTok.
Σε απάντησή του σε δημοσιογράφο, ο Mosseri αποκάλυψε ότι η Meta εργάζεται στην εφαρμογή "για μήνες" και ότι το Edits θα είναι "αρκετά διαφορετικό από το CapCut", με "ευρύτερο φάσμα δημιουργικών εργαλείων και πιθανώς μικρότερο κοινό-στόχο".
Επένδυση 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε υποδομές AI από κοινοπραξία τεχνολογικών κολοσσών
Πεντακόσια δισεκατομμύρια δολάρια σε υποδομές τεχνητής νοημοσύνης στις ΗΠΑ θα επενδύσει η νεοσύστατη εταιρεία STARGATE, μια κοινοπραξία των OPENAI, SOFTBANK, ORACLE και MGX. Η ιστορική ανακοίνωση έγινε στον Λευκό Οίκο παρουσία του Προέδρου Donald Trump, ο οποίος χαρακτήρισε το εγχείρημα ως το μεγαλύτερο έργο υποδομών AI στην ιστορία.
Κεντρικός στόχος του προγράμματος είναι η κατασκευή νέων κέντρων δεδομένων για την επέκταση της υπολογιστικής ισχύος σε τρέχοντα και μελλοντικά έργα AI. Η πρωτοβουλία υποστηρίζει το όραμα της OPENAI για την ανάπτυξη Τεχνητής Γενικής Νοημοσύνης (AGI), που θα ξεπερνά τις ανθρώπινες επιδόσεις στις περισσότερες οικονομικά πολύτιμες εργασίες.

Το έργο ξεκινά με επένδυση 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή κέντρων δεδομένων και υπολογιστικών συστημάτων. Η ORACLE έχει ήδη ξεκινήσει την κατασκευή της πρώτης εγκατάστασης στο Τέξας, έκτασης ενός εκατομμυρίου τετραγωνικών ποδιών, ενώ η κοινοπραξία εκτιμά ότι θα δημιουργηθούν 100.000 νέες θέσεις εργασίας.
Στο εγχείρημα συμμετέχουν επίσης οι ARM, MICROSOFT και NVIDIA, ενώ η MGX αντιπροσωπεύει τα επενδυτικά συμφέροντα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης. Την προεδρία της STARGATE αναλαμβάνει ο CEO της SOFTBANK, Masayoshi Son.
Ο Sam Altman, CEO της OPENAI, τόνισε στη συνέντευξη τύπου πως το STARGATE αποτελεί "το σημαντικότερο έργο της εποχής μας", επισημαίνοντας τη συμβολή του στην ανάπτυξη της AGI εντός των ΗΠΑ. Απαντώντας σε ερωτήσεις του Προέδρου Trump, ο Altman εξέφρασε την πεποίθησή του ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα επιταχύνει την ανακάλυψη θεραπειών για ασθένειες όπως ο καρκίνος και οι καρδιοπάθειες.
Ωστόσο, το CNN υπενθυμίζει πως παρόμοιες επενδυτικές ανακοινώσεις στο παρελθόν δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η επένδυση της FOXCONN το 2017, όπου η αρχική δέσμευση για επένδυση 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων και 13.000 θέσεις εργασίας κατέληξε σε επένδυση 672 εκατομμυρίων και λιγότερες από 1.500 θέσεις.
Η ανακοίνωση του STARGATE συμπίπτει με την ανάκληση από τον Πρόεδρο Trump του εκτελεστικού διατάγματος του 2023 για την παρακολούθηση και ρύθμιση των κινδύνων της τεχνητής νοημοσύνης.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της κοινοπραξίας, οι πρώτες εγκαταστάσεις αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία εντός του 2025.
Τέλος εποχής για το ORIGIN της EA μετά από 14 χρόνια λειτουργίας
Μετά από 14 χρόνια παρουσίας στον χώρο της διανομής ψηφιακών παιχνιδιών, η πλατφόρμα ORIGIN της EA θα σταματήσει να λειτουργεί στις 17 Απριλίου 2025. Η εταιρεία καθοδηγεί τους χρήστες να μεταβούν στη νέα εφαρμογή EA, που κυκλοφόρησε το 2022.
Η ιστορία του ORIGIN ξεκίνησε το 2011, όταν η EA απέσυρε τίτλους όπως το Crysis 2 από το STEAM, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις στην κοινότητα των παικτών. Η απόφαση της εταιρείας βασίστηκε στην προσπάθεια να αποφύγει τις υψηλές προμήθειες της VALVE, προσφέροντας παράλληλα τους δικούς της τίτλους μέσω αποκλειστικής πλατφόρμας.
Η επιλογή του ονόματος ORIGIN, που συνδεόταν με κλασικά RPGs των δεκαετιών '80 και '90, δέχθηκε επίσης κριτική από τους παίκτες. Επιπλέον, η πλατφόρμα υστερούσε σε λειτουργίες συγκριτικά με το STEAM, ενώ οι χρήστες δυσκολεύτηκαν να εγκαταλείψουν τις καθιερωμένες συνήθειες και τις κοινωνικές συνδέσεις τους.

Το 2019, η EA επανέφερε τους τίτλους της στο STEAM, ενώ το 2022 παρουσίασε τη νέα εφαρμογή EA ως διάδοχο του ORIGIN. Παρότι σταμάτησε την κυκλοφορία νέων παιχνιδιών στο ORIGIN, η πλατφόρμα παρέμεινε διαθέσιμη για παλαιότερους τίτλους.
Καταλύτης για την οριστική απόσυρση του ORIGIN αποτέλεσε η απόφαση της MICROSOFT να διακόψει την υποστήριξη των 32-bit εκδόσεων των WINDOWS 10 τον Οκτώβριο του 2024. Καθώς τα WINDOWS 11 δεν διαθέτουν 32-bit έκδοση, η μετάβαση στη 64-bit εφαρμογή EA κρίθηκε αναγκαία.
Αναλυτές της βιομηχανίας επισημαίνουν ότι η κίνηση αυτή αντανακλά τη γενικότερη τάση ενοποίησης των ψηφιακών πλατφορμών διανομής παιχνιδιών, με τις εταιρείες να επικεντρώνονται πλέον στη βελτίωση των υπηρεσιών τους παρά στη διατήρηση αποκλειστικών καναλιών διανομής.
Η EA διαβεβαιώνει ότι οι χρήστες θα μπορούν να μεταφέρουν όλα τα παιχνίδια και το περιεχόμενό τους στη νέα εφαρμογή EA χωρίς απώλειες.
Ρομποτικό εξωσκελετικό χέρι βοηθά πιανίστες να ξεπεράσουν τα όρια των δεξιοτήτων τους
Ερευνητές της SONY Computer Science Laboratory ανέπτυξαν ένα ρομποτικό εξωσκελετικό χέρι που μπορεί να βοηθήσει έμπειρους πιανίστες να βελτιώσουν περαιτέρω τις δεξιότητές τους, σύμφωνα με νέα μελέτη στο επιστημονικό περιοδικό Science Robotics.
Ο Shinichi Furuya, πιανίστας και συν-συγγραφέας της μελέτης, εξηγεί πως η ιδέα προέκυψε από προσωπική εμπειρία: "Τραυμάτισα το χέρι μου λόγω υπερβολικής εξάσκησης. Αναρωτήθηκα αν θα μπορούσα να βελτιώσω τις δεξιότητές μου χωρίς να παίζω", δήλωσε στο New Scientist.
Η συσκευή, ένας εξωσκελετός ικανός να κινεί ανεξάρτητα κάθε δάχτυλο του δεξιού χεριού, δοκιμάστηκε σε τρία διαφορετικά πειράματα με συνολικά 118 πιανίστες. Το πρώτο πείραμα περιλάμβανε 30 μουσικούς που εκτέλεσαν συγκεκριμένες ασκήσεις για δύο εβδομάδες, συμπεριλαμβανομένων τεχνικά απαιτητικών κομματιών όπως η Σπουδή του Chopin Op. 25 Νο. 6.

Μετά από δύο εβδομάδες εξάσκησης, ο εξωσκελετός κινούσε παθητικά τα δάχτυλα των πιανιστών για 30 λεπτά, με ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που μπορούσαν να επιτύχουν μόνοι τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν βελτίωση στην ταχύτητα και ακρίβεια εκτέλεσης, ακόμη και στο χέρι που δεν είχε εκπαιδευτεί.
Το δεύτερο πείραμα, με 60 πιανίστες χωρισμένους σε πέντε ομάδες, στόχευε στον εντοπισμό των στοιχείων κίνησης που οδηγούν στη βελτίωση των δεξιοτήτων. Το τρίτο πείραμα, με 28 συμμετέχοντες, μελέτησε τις νευροπλαστικές αλλαγές στο κινητικό σύστημα κατά την παθητική εκπαίδευση.
Η τεχνολογία αυτή θα μπορούσε επίσης να αξιοποιηθεί στην αποκατάσταση νευρολογικών διαταραχών που επηρεάζουν τη χειρωνακτική επιδεξιότητα.