Στην κυκλοφορία το Galaxy XR, η απάντηση της SAMSUNG στο APPLE Vision Pro
Η SAMSUNG λάνσαρε το πρώτο Android XR headset με την ονομασία Galaxy XR στην τιμή των $1,800, διαθέσιμο για αγορά αρχικά στις ΗΠΑ και την Κορέα. Το ποσό αντιστοιχεί σε λίγο περισσότερο από τη μισή τιμή του APPLE Vision Pro, καθιστώντας το πιο προσιτή επιλογή στην κατηγορία των premium XR συσκευών.
Το Galaxy XR ενσωματώνει το chipset Snapdragon XR2+ Gen 2, με την QUALCOMM να συνεργάζεται με τη SAMSUNG και τη GOOGLE στην ανάπτυξη του headset. Οι δύο micro OLED οθόνες διαθέτουν 29 εκατομμύρια pixels (6 εκατομμύρια περισσότερα από το APPLE Vision Pro), ανάλυση 3,552 x 3,840 και κάλυψη 96% της χρωματικής γκάμας DCI-P3. Ωστόσο, η APPLE υπερτερεί στο refresh rate, με το Galaxy XR να φτάνει τα 90Hz έναντι των 120Hz του Vision Pro.
Το headset διαθέτει διπλές κάμερες passthrough υψηλής ανάλυσης για υποστήριξη mixed reality, έξι επιπλέον εξωτερικές κάμερες για παρακολούθηση του περιβάλλοντος και δύο αισθητήρες eye-tracking. Υποστηρίζει αναγνώριση ίριδας για ξεκλείδωμα και εισαγωγή κωδικών σε εφαρμογές. Όπως το Vision Pro, επιτρέπει λήψη 3D φωτογραφιών και βίντεο.
Οι κάμερες παρέχουν hand tracking και gesture control, ενώ είναι δυνατός ο χειρισμός με φυσικά controllers που περιλαμβάνονται πάντως στη συσκευασία. Εναλλακτικά, οι χρήστες μπορούν να συνδέσουν πληκτρολόγιο και ποντίκι ή να συνδέσουν το headset με PC για πρόσβαση στο desktop. Τα διπλά ηχεία υποστηρίζουν Dolby Atmos και υπάρχουν έξι ενσωματωμένα μικρόφωνα.
Στον τομέα της αυτονομίας η νοτιοκορεατική εταιρεία αναφέρει ότι αυτή φτάνει τις δύο ώρες για γενική χρήση και 2,5 ώρες για αναπαραγωγή βίντεο, κάτι σε απόλυτη αρμονία με τις αρχικές υποσχέσεις του Vision Pro. Η APPLE ανέφερε ότι το νεότερο μοντέλο με chipset M5 προσφέρει επιπλέον 30 λεπτά χρήσης. Ακόμα το headset υποστηρίζει Wi-Fi 7 και Bluetooth 5.4.
Με προσαρτημένο μαξιλαράκι μετώπου, το Galaxy XR ζυγίζει 545 γραμμάρια έναντι των τουλάχιστον 750 γραμμαρίων του APPLE Vision Pro, κάτι που έχει άμεση σχέση στο πόσο εργονομικά άνετο είναι κατά τη χρήση. Σύμφωνα με τη SAMSUNG, το εργονομικά ισορροπημένο πλαίσιο κατανέμει την πίεση στο μέτωπο και το πίσω μέρος του κεφαλιού, ελαχιστοποιώντας την ενόχληση. Υπάρχει αποσπώμενο light shield για αποκλεισμό εξωτερικού φωτός.
Το Gemini της GOOGLE βρίσκεται στον πυρήνα του Android XR. Ο Sameer Samat, πρόεδρος του Android Ecosystem στη GOOGLE, δήλωσε ότι το Android XR είναι η πρώτη πλατφόρμα Android που κατασκευάστηκε εξολοκλήρου για την Gemini εποχή. Όλες οι εφαρμογές του GOOGLE Play Store λειτουργούν στο headset, με ορισμένες να έχουν ενημερωθεί για τη mixed reality εποχή μεταξύ των οποίων και αυτές που βρίσκουμε στα Galaxy smartphones της SAMSUNG.
Το Gemini επιτρέπει πλοήγηση στο GOOGLE Maps με εξατομικευμένες συστάσεις και 3D visuals μέσω Immersive View. Το GOOGLE Photos προσθέτει διάσταση σε 2D φωτογραφίες και βίντεο με auto spatialization. Στο YouTube, το Gemini βρίσκει βίντεο και παρέχει λεπτομέρειες για το περιεχόμενο. Με Circle to Search σε passthrough mode, οι χρήστες αναζητούν πληροφορίες για αντικείμενα στο περιβάλλον. Νέες εκδόσεις GOOGLE TV, Chrome και Meet είναι διαθέσιμες.
Η SAMSUNG για την ώρα δεν έχει κάνει γνωστό πότε το Galaxy XR θα κάνει την εμφάνισή του και στη δική μας ήπειρο.
Η META καταργεί τις εφαρμογές Messenger για Windows και macOS με περίοδο μετάβασης 60 ημερών
Η META προετοιμάζεται να διακόψει τη λειτουργία των εφαρμογών Messenger για Windows και macOS. Οι χρήστες των desktop εφαρμογών θα λαμβάνουν ειδοποιήσεις εντός της εφαρμογής μόλις ξεκινήσει η διαδικασία κατάργησης, κάτι που θα γίνει άμεσα.
Η έκδοση για Mac έχει ήδη αφαιρεθεί από το Mac App Store, ενώ η έκδοση για Windows παραμένει διαθέσιμη για download από το MICROSOFT Store, τουλάχιστον για το επόμενο άμεσο διάστημα. Η εταιρεία εξηγεί στη σελίδα υποστήριξης για την έκδοση Mac ότι οι χρήστες θα έχουν 60 ημέρες για να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή πριν καταργηθεί πλήρως.
Μετά την παρέλευση των 60 ημερών, οι χρήστες θα αποκλειστούν από τη χρήση της εφαρμογής Mac Messenger. Μάλιστα η META ενθαρρύνει τους χρήστες να διαγράψουν την εφαρμογή καθώς δεν θα είναι πλέον λειτουργική. Ένα standalone Facebook app παραμένει επίσης διαθέσιμο για λήψη από το MICROSOFT Store, αλλά φαίνεται να είναι απλά ένα web wrapper.
Πριν από έναν χρόνο, η εταιρεία αντικατέστησε αθόρυβα τις native desktop εφαρμογές Messenger με progressive web apps, επομένως οι χρήστες Windows και Mac πιθανότατα δεν θα χάσουν πολλά με την αλλαγή. Το Messenger εξακολουθεί να είναι διαθέσιμο μέσω του facebook.com για χρήστες που διαθέτουν λογαριασμό Facebook.
Οι desktop χρήστες χωρίς λογαριασμό Facebook μπορούν επίσης να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή μεταβαίνοντας στο messenger.com ενώ αυτοί που βασίζονται στις desktop εφαρμογές για την επικοινωνία τους θα πρέπει να εξοικειωθούν με τις web-based εναλλακτικές που προσφέρει η πλατφόρμα.
Η GOOGLE λανσάρει το Veo 3.1 για εντυπωσιακά εύκολη δημιουργία βίντεο με βελτιωμένο ήχο
Η GOOGLE κυκλοφόρησε το νέο μοντέλο βίντεο Veo 3.1 με βελτιωμένη έξοδο ήχου, λεπτομερείς ελέγχους επεξεργασίας και καλύτερα αποτελέσματα για μετατροπή εικόνας σε βίντεο. Το μοντέλο βασίζεται στην έκδοση Veo 3 που κυκλοφόρησε τον Μάιο και δημιουργεί πιο ρεαλιστικά clips ενώ ακολουθεί τις εντολές με μεγαλύτερη ακρίβεια.
Από την κυκλοφορία του Flow τον Μάιο, οι χρήστες έχουν δημιουργήσει περισσότερα από 275 εκατομμύρια βίντεο στην εφαρμογή, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία. Το Veo 3.1 ενσωματώνεται στον video editor Flow, στην εφαρμογή Gemini, καθώς και στα Vertex και Gemini APIs.
Η δυνατότητα προσθήκης αντικειμένου στο βίντεο και η αυτόματη ενσωμάτωσή του στο στυλ του clip αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό του νέου μοντέλου. Σύντομα, οι χρήστες θα μπορούν επίσης να αφαιρούν υπάρχοντα αντικείμενα από το βίντεο μέσα στο Flow.
Το Veo 3 διέθετε ήδη λειτουργίες επεξεργασίας όπως την προσθήκη εικόνων αναφοράς για τον καθορισμό χαρακτήρα, την παροχή του πρώτου και τελευταίου καρέ για δημιουργία clip με τεχνητή νοημοσύνη, και τη δυνατότητα επέκτασης υπάρχοντος βίντεο βασισμένη στα τελευταία καρέ. Με το Veo 3.1, η GOOGLE προσθέτει ήχο σε όλες αυτές τις λειτουργίες για να κάνει τα clips πιο ζωντανά.
Ο βελτιωμένος ήχος αποτελεί σημαντική αναβάθμιση που συνδυάζεται με τους λεπτομερείς ελέγχους επεξεργασίας για να προσφέρει μεγαλύτερο έλεγχο στους χρήστες. Η ικανότητα του μοντέλου να μετατρέπει εικόνες σε βίντεο έχει επίσης βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση.
Το νέο μοντέλο επιτρέπει στους δημιουργούς να εργάζονται με μεγαλύτερη ευελιξία, προσθέτοντας στοιχεία που ενσωματώνονται φυσικά στο υπάρχον περιεχόμενο. Τέλος η ενσωμάτωση του Veo 3.1 στο Gemini App και τα APIs διευρύνει επίσης την προσβασιμότητα του μοντέλου σε διαφορετικές πλατφόρμες.
Οι προγραμματιστές μπορούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες μέσω των Vertex και Gemini APIs για να ενσωματώσουν τη λειτουργικότητα δημιουργίας βίντεο στις δικές τους εφαρμογές.
Ο συνιδρυτής της OPENAI εκτιμά ότι θα χρειαστούμε τουλάχιστον άλλα δέκα χρόνια για την επίτευξη του AGI
Ο Andrej Karpathy, συνιδρυτής της OPENAI και ευρέως σεβαστός ερευνητής επιστήμονας, αναθεώρησε τα χρονοδιαγράμματά του για την επίτευξη artificial general intelligence (AGI), εκτιμώντας ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον άλλα δέκα χρόνια. Η πρόβλεψη έρχεται τη στιγμή που επενδυτές και άλλοι ενδιαφερόμενοι ανησυχούν ότι η άνθηση της τεχνητής νοημοσύνης μετατρέπεται σε φούσκα.
Το AGI αναφέρεται σε υποθετικό επίπεδο νοημοσύνης που θα επέτρεπε σε σύστημα τεχνητής νοημοσύνης να εκτελεί πολύπλοκες εργασίες στο ίδιο επίπεδο ή καλύτερα από τους ανθρώπους. Το πρώην στέλεχος της TESLA επισήμανε ότι ο βασικός λόγος για την καθυστέρηση μιας δεκαετίας, είναι ότι κανείς δεν έχει καταφέρει να αναπτύξει σύστημα AI με συνεχή μάθηση.
Σε πρόσφατη εμφάνισή του σε podcast που παρουσιάζει ο Dwarkesh Patel, ο Karpathy εξήγησε: "Δεν διαθέτουν συνεχή μάθηση. Δεν μπορείς απλά να τους πεις κάτι και να το θυμούνται. Υστερούν γνωστικά και απλά δεν λειτουργεί. Θα χρειαστεί περίπου μια δεκαετία για να επιλυθούν όλα αυτά τα ζητήματα.
Ο ιδρυτής της Eureka Labs αποκάλυψε επίσης ότι ο ίδιος είχε παρασυρθεί από τον ενθουσιασμό γύρω από το generative AI, ειδικά σχετικά με το πώς το 2025 θα ήταν η χρονιά των AI agents. "Δεν είμαι σίγουρος ποιος το είπε αλλά υπονοούσαν ότι θα είναι η χρονιά των agents σχετικά με τα LLMs και πώς θα εξελιχθούν. Με έκανε να αντιδράσων γιατί υπάρχει υπερβολικός ενθουσιασμός στον κλάδο. Κατά τη γνώμη μου, περιγράφεται πιο ακριβώς ως η δεκαετία των agents," δήλωσε.
Παρά το γεγονός ότι χαρακτήρισε τους σημερινούς AI agents όπως το Claude και το Codex ως "εξαιρετικά εντυπωσιακούς", ο Karpathy τόνισε ότι υπάρχει ακόμα πολλή δουλειά. "Για παράδειγμα, συνεργάζεστε με κάποιους υπαλλήλους εδώ. Πότε θα προτιμούσατε να έχετε έναν agent όπως το Claude ή το Codex να κάνει αυτή τη δουλειά; Προς το παρόν, φυσικά δεν μπορούν. Τι θα χρειαζόταν για να μπορέσουν; Γιατί δεν το κάνετε σήμερα; Ο λόγος που δεν το κάνετε είναι επειδή απλά δεν λειτουργούν. Δεν έχουν αρκετή νοημοσύνη, δεν είναι αρκετά multimodal, δεν μπορούν να κάνουν computer use και όλα αυτά τα πράγματα."
Ωστόσο, ο ειδικός των AI/ML επέμεινε ότι τα χρονοδιαγράμματά του για το AGI ήταν στην πραγματικότητα αισιόδοξα. "Νομίζω ότι συνολικά, 10 χρόνια θα έπρεπε να είναι ένα πολύ αισιόδοξο χρονοδιάγραμμα για το AGI" έγραψε ο Karpathy σε ανάρτηση στο X.
Ο 37χρονος δίδαξε deep learning για computer vision στο Stanford University στις ΗΠΑ μέχρι το 2015. Αργότερα, έγινε ιδρυτικό μέλος της OPENAI αλλά έφυγε από την μη κερδοσκοπική οργάνωση μετά από δύο χρόνια για να ηγηθεί του τμήματος AI της TESLA. Κατά τη θητεία του με τον κατασκευαστή αυτόνομων αυτοκινήτων, ο Karpathy ηγήθηκε της ομάδας που κατασκεύασε το computer vision για το TESLA Autopilot.
Το 2022, επέστρεψε στην OPENAI και εργάστηκε στην ανάπτυξη του GPT-4, διαδόχου του ChatGPT, αλλά η δεύτερη θητεία του τερματίστηκε τον Φεβρουάριο 2024. Έκτοτε, έχει λανσάρει σειρά διαδικτυακών διαλέξεων που διδάσκουν στους σπουδαστές πώς να κατασκευάζουν νευρωνικά δίκτυα από το μηδέν.
Η APPLE προσθέτει ρύθμιση επιλογής διαφάνειας για το Liquid Glass στο iOS 26.1
Η APPLE κυκλοφόρησε τη τέταρτη beta έκδοση του iOS 26.1, iPadOS 26.1 και macOS 26.1 τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου, ενσωματώνοντας μια νέα ρύθμιση που επιτρέπει στους χρήστες να επιλέξουν την εμφάνιση του Liquid Glass. Η νέα γλώσσα σχεδιασμού που ορίζει το iOS 26 έχει προκαλέσει μικτές αντιδράσεις, με ορισμένους χρήστες να εκτιμούν την ανανεωμένη εμφάνιση και άλλους να επικρίνουν προβλήματα ορατότητας και συνέπειας στο UI.
Η εταιρεία φαίνεται να είχε διχασμένη άποψη για την ενημέρωση, πειραματιζόμενη με την ακριβή εμφάνιση του Liquid Glass καθ' όλη τη διάρκεια της περιόδου beta testing του iOS 26. Η APPLE αντιμετώπιζε δυσκολία να καθορίσει τη σωστή ισορροπία μεταξύ του γυάλινου εφέ του σχεδιασμού, που μπορεί να φαίνεται εντυπωσιακό, και της συνολικής αναγνωσιμότητας. Όταν τα κουμπιά είναι υπερβολικά διάφανα, επιτρέπουν περισσότερα στοιχεία του φόντου να διαφαίνονται, καθιστώντας δυσκολότερη την προβολή τους. Ωστόσο, μειώνοντας υπερβολικά το γυάλινο εφέ προσθέτοντας χρωματισμό στα backgrounds των εικονιδίων και των μενού, η εταιρεία κινδυνεύει να χάσει εντελώς τη γοητεία του σχεδιασμού. Ορισμένοι κριτικοί το αποκαλούν συγκριτικά "Frosted Glass"
Ενώ η APPLE συνεχίζει προφανώς να βελτιώνει το Liquid Glass, φαίνεται ότι η εταιρεία αποφάσισε πως μέρος του προβλήματος οφείλεται στις προτιμήσεις των χρηστών. Αντί να επιμείνει σε μία συγκεκριμένη εμφάνιση του σχεδιασμού, η APPLE εργάζεται τώρα σε ρύθμιση που επιτρέπει στους χρήστες να επιλέξουν αν το Liquid Glass θα φαίνεται πιο διάφανο ή πιο χρωματισμένο.
Η νέα ρύθμιση εμφανίστηκε στην τέταρτη beta του iOS 26.1, iPadOS 26.1 και macOS 26.1. Οι beta testers μπορούν να τη βρουν στα Settings > Display and Brightness (iOS και iPadOS) ή System Settings > Appearance στο Mac (macOS). Το toggle προσφέρει απλή επιλογή στο πώς εμφανίζεται το Liquid Glass σε κάθε σύστημα: "Clear", που είναι πιο διάφανο και ευθυγραμμίζεται με την αρχική πρόθεση του Liquid Glass, ή "Tinted", που αυξάνει την αδιαφάνεια των μενού και των παραθύρων.
Με την επιλογή Clear, οι χρήστες βλέπουν περισσότερο το φόντο να διαφαίνεται μέσα από τα στοιχεία του interface, διατηρώντας την πλήρη διαφάνεια που χαρακτηρίζει το σχεδιασμό. Η επιλογή Tinted βελτιώνει την αναγνωσιμότητα των στοιχείων, αν και μειώνει τη διαφάνεια και το χαρακτηριστικό εφέ γυαλιού που προσφέρει η αρχική έκδοση.
Περιμένουμε την τελική έκδοση του iOS 26.11 το αμέσως επόμενο διάστημα.