Αλλαγές στην στρατηγική της TESLA ανακοίνωσε ο Elon Musk

1 εβδομάδα πριν
tesla model

Η TESLA ανακοίνωσε μια σημαντική αλλαγή στην προϊοντική της στρατηγική, λόγω της αυξανόμενης πίεσης στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και της επιθυμίας της να επιταχύνει την εισαγωγή πιο προσιτών μοντέλων. Πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Elon Musk, άφησε να εννοηθεί η πιθανότητα λανσαρίσματος αυτών των νέων οχημάτων μπορεί να πραγματοποιηθεί ήδη από τα τέλη του 2024, αν και το ιστορικό του όσον αφορά την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων είναι αμφισβητήσιμο. Παρά την έλλειψη λεπτομερειών που δόθηκαν κατά την ανακοίνωση των τελευταίων οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας, η μετοχή της TESLA σημείωσε άνοδο άνω του 11%.

Η στρατηγική αυτή στροφή έρχεται μετά από αναφορές που υποδηλώνουν ότι η TESLA είχε εγκαταλείψει ή αναβάλλει την ανάπτυξη ενός χαμηλού κόστους αυτοκινήτου επόμενης γενιάς, το οποίο προοριζόταν να κατασκευαστεί στην ίδια πλατφόρμα με το επερχόμενο όχημα ρομποτάξι της εταιρείας. Ενώ ο Musk απέρριψε αυτές τις αναφορές ως ψευδείς, τόσο το Electrek όσο και το Bloomberg News επιβεβαίωσαν τουλάχιστον την αόριστη καθυστέρηση του συγκεκριμένου project εντός της εταιρείας.

Η ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της TESLA για το πρώτο τρίμηνο, η οποία αποκάλυψε μείωση των κερδών κατά 55% σε σχέση με πέρυσι, περιέγραψε την ανανεωμένη γκάμα οχημάτων της εταιρείας. Τα νέα μοντέλα θα χρησιμοποιούν στοιχεία τόσο της πλατφόρμας επόμενης γενιάς που βρίσκεται υπό ανάπτυξη όσο και των υφιστάμενων πλατφορμών που χρησιμοποιούνται για το Model 3 και το Model Y. Το Bloomberg News ανέφερε ότι η TESLA εργάζεται σε ενημερωμένες εκδόσεις των δύο αυτών μοντέλων, ενσωματώνοντας τεχνολογία και διαδικασίες από το EV επόμενης γενιάς, με έμφαση στο Model Y.

Κατά τη διάρκεια της κλήσης προς τους επενδυτές, ο Musk και άλλα στελέχη της TESLA παρέμειναν σιωπηλοί σχετικά με τις λεπτομέρειες του νέου roadmap προϊόντων, αναβάλλοντας την περαιτέρω συζήτηση για την επερχόμενη εκδήλωση της 8ης Αυγούστου, όπου η εταιρεία σχεδιάζει να παρουσιάσει το ρομποτικό ταξί "Cybercab". Ο Lars Moravy, αντιπρόεδρος της TESLA, αναγνώρισε τους κινδύνους που συνδέονται με τη νέα πλατφόρμα, αλλά τόνισε τη δυνατότητα μεταφοράς των υποσυστημάτων και των κατασκευαστικών βελτιώσεων στα νέα προϊόντα.

Υιοθετώντας μια στρατηγική που συνδυάζει την τεχνολογία επόμενης γενιάς με τις υπάρχουσες πλατφόρμες και γραμμές παραγωγής, η TESLA στοχεύει στην επιτάχυνση της ανάπτυξης εις βάρος κάποιας εξοικονόμησης κόστους. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι μπορεί να διπλασιάσει την παραγωγή του 2023 έως το 2025 χωρίς να χρειαστεί νέες γραμμές παραγωγής, αν και στο παρελθόν έχει μείνει σταθερά πίσω από τον στόχο της για ετήσια ανάπτυξη 50%. Επιπλέον, η TESLA έχει επιβραδύνει τις εργασίες στο νέο εργοστάσιό της στο Μεξικό, το οποίο αρχικά προοριζόταν για την παραγωγή της επόμενης γενιάς EV και ρομποτικών ταξί.

Η εταιρεία αντιμετωπίζει και άλλες προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των επιπτώσεων της σημαντικής μείωσης του εργατικού δυναμικού μετά την απόλυση του 10% του εργατικού δυναμικού, κάτι που μεταφράζεται σε περίπου 14.000 άτομα. Ο Musk, ωστόσο, υποβάθμισε τη σημασία αυτών των περικοπών, δηλώνοντας ότι η εταιρεία δεν παραιτείται από κάτι ουσιαστικό και ότι η αναδιοργάνωση είναι απαραίτητη για την επόμενη φάση ανάπτυξης.