Cloud storage: πώς να επιλέξετε που θα αποθηκεύετε τα αρχεία σας;

2 έτη πριν
cloud storage

Στην εποχή του work from home και της συνεργασίας, η χρήση μίας υπηρεσίας cloud storage κρίνεται επιβεβλημένη. Ο καιρός που η επιφάνεια εργασίας σας ήταν γεμάτη από αρχεία του τύπου «έγγραφο_2-final2.docx» έχει περάσει ανεπιστρεπτί -ευτυχώς. Το ίδιο ισχύει και με τις αλλεπάλληλες αποστολές συνημμένων με email: στο τέλος κατέληγε ο καθένας να κάνει αλλαγές σε διαφορετική έκδοση του ίδιου αρχείου με αποτέλεσμα να χάνεται η μπάλα. Τουναντίον, μία λύση cloud storage έρχεται να λύσει όλα αυτά τα προβλήματα, κάνοντας τη ζωή στο γραφείο ευκολότερη και επιτρέποντας στους χρήστες να παραμείνουν παραγωγικοί.

Μία υπηρεσία cloud storage θα σου δώσει τη δυνατότητα να έχεις όλα σου τα έγγραφα αποθηκευμένα σε κάποιον κεντρικό server στο cloud. Ως εκ τούτου δε θα χρειάζεται πλέον να ανησυχείς για δημιουργία τοπικών backups, ενώ θα έχεις παράλληλα πρόσβαση στα δεδομένα σου όπου κι αν είσαι, ό,τι συσκευή κι αν χρησιμοποιείς. Κάποιες υπηρεσίες μάλιστα προσφέρουν και αυτοματοποιημένη λήψη αντιγράφων ασφαλείας (όπως π.χ. το iCloud για τις συσκευές iOS/iPadOS) ενώ κάποιες άλλες χρησιμεύουν και ως λύσεις συνεργασίας, με το OneDrive και το Office 365 για παράδειγμα να επιτρέπουν την ταυτόχρονη επεξεργασία αρχείων.

Ποιες υπηρεσίες cloud storage υπάρχουν όμως και ποια αξίζει να επιλέξει κανείς; Έλα να τις δούμε εν τάχει.

Το OneDrive της Microsoft είναι μία εξαιρετική πρόταση. Υπερπλήρες, έρχεται να προσφέρει σε συνεργασία με το Office 365 όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς από μία υπηρεσία cloud storage, διαθέτοντας μάλιστα και αρκετά πακέτα συνδρομών έτσι ώστε να βρεις εκείνο που καλύπτει πλήρως τις ανάγκες σου.

Το Google Drive είναι πιθανότατα εκείνο με το πιο εύχρηστο και λειτουργικό περιβάλλον χρήστη. Έρχεται και «δένει» τέλεια με τις υπόλοιπες εφαρμογές της Google (π.χ. Gmail) ενώ αν διαθέτεις και συσκευές Android θα σε βολέψει ακόμα περισσότερο κρατώντας backup των φωτογραφιών ή και ολόκληρου του περιεχομένου του τηλεφώνου σου.

Το iCloud Drive αποτελεί τη λύση της Apple και μολονότι προσφέρει επαρκείς υπηρεσίες, απευθύνεται σε χρήστες που βασίζονται στο οικοσύστημα της εταιρείας από το Κουπερτίνο. Θα κάνει backup τις συσκευές iOS/iPadOS σου ενώ λειτουργεί άψογα και με τον Mac σου. Στα Windows είναι έτσι κι έτσι.

Το Dropbox, τέλος, δίνει έμφαση στην απλότητα και την ευκολία και ως προς αυτό τα καταφέρνει μια χαρά. Δεν προσφέρει τη «φυσική ενσωμάτωση» των Google Drive και OneDrive και είναι και κομματάκι ακριβότερο. Εστιάζει ωστόσο στην ασφάλεια, κάνοντας την απομακρυσμένη συνεργασία παιχνίδι.