Δυνατότητα συνδρομής για Facebook και Instagram χωρίς διαφημίσεις με 9,99€/μήνα, παρουσιάζει η META

1 έτος πριν
Instagram logo

Η META ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας μιας συνδρομητικής υπηρεσίας επί πληρωμή που θα αφαιρεί τις διαφημίσεις από το Facebook και το Instagram για τους χρήστες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η νέα προσφορά έχει ως στόχο να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες που εκφράστηκαν από τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ σχετικά με τις πρακτικές στόχευσης διαφημίσεων και τη συλλογή δεδομένων της META. 

Η τιμή της συνδρομής θα κυμαίνεται γύρω στα 9,99€ μηνιαίως για πρόσβαση στο διαδίκτυο ή 12,99€ μηνιαίως για iOS και Android, αντικατοπτρίζοντας τις πρόσθετες χρεώσεις που χρεώνουν οι εν λόγω πλατφόρμες για πρόσβαση από smartphone ή tablet. Θα είναι διαθέσιμη σε χρήστες 18 ετών και άνω σε ολόκληρη την ΕΕ, τον ΕΟΧ και την Ελβετία.  

Η META δήλωσε ότι η κίνηση αυτή δείχνει τη δέσμευσή της να συμμορφώνεται με τους εξελισσόμενους ευρωπαϊκούς κανονισμούς για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, όπως ο νόμος για τις ψηφιακές αγορές και ο ΓΚΠΔ (GDPR). Θα συνεχίσουν να παρέχουν δωρεάν πρόσβαση στο Facebook και το Instagram, σημειώνοντας ότι η εμπειρία για τους χρήστες που δεν πληρώνουν δεν θα αλλάξει. Οι υπάρχοντες έλεγχοι προτίμησης διαφημίσεων θα παραμείνουν επίσης διαθέσιμοι.

Η υπηρεσία θα εφαρμόζεται αρχικά σε όλους τους συνδεδεμένους λογαριασμούς Facebook και Instagram ενός χρήστη. Ωστόσο, από τον Μάρτιο του 2024, θα υπάρχει επιπλέον χρέωση 6€ στο διαδίκτυο ή 8€ στο κινητό για κάθε επιπλέον συνδεδεμένο λογαριασμό. Η META ισχυρίζεται ότι τα δεδομένα δεν θα χρησιμοποιούνται για τη στόχευση διαφημίσεων όσο ο χρήστης παραμένει συνδρομητής.

Για τους εφήβους, η META θα σταματήσει προσωρινά την προβολή διαφημίσεων στην περιοχή από τις 6 Νοεμβρίου, αν και οι λεπτομέρειες παραμένουν λιγοστές. Η εταιρεία αρνήθηκε να διευκρινίσει τη διαφημιστική παύση.

Παράλληλα τόνισε ότι η υποστήριξη διαφημίσεων παραμένει βασικός πυρήνας των πλατφορμών της και διαμόρφωσε αυτή τη συνδρομή ως ένα προϊόν που προορίζεται ειδικά για την ικανοποίηση των ευρωπαϊκών κανονισμών. Παρόλα αυτά, πολλοί έχουν ζητήσει μια επιλογή χωρίς διαφημίσεις, οπότε θα είναι ενδιαφέρον να παρατηρήσουμε πόσοι επιλέγουν να πληρώσουν για να αποφύγουν τις στοχευμένες διαφημίσεις και να ξεφύγουν από τη συλλογή δεδομένων της META.

Αν και η νέα συνδρομή της META επιβάλλεται από τη ρυθμιστική πίεση, δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να αποφασίσουν αν εκτιμούν την ενισχυμένη ιδιωτικότητα αρκετά ώστε να πληρώσουν. Ωστόσο, η εταιρεία ξεκαθαρίζει ότι η στόχευση διαφημίσεων με βάση τη συλλογή δεδομένων θα παραμείνει ως το κυρίαρχο μοντέλο εσόδων της, όπου δεν περιορίζεται από το νόμο.