Η Volkswagen έχει εκδηλώσει την επιθυμία να μπει για τα καλά στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μόνο που για να τα καταφέρει θα χρειαστεί να δημιουργήσει τα απαραίτητα εργοστάσια μπαταριών στην Ευρώπη, μία κίνηση που απαιτεί πακτωλό χρημάτων. Όπως εξήγησε ο Thomas Schmall, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Volkswagen, μιλώντας κατά τη διάρκεια ημερίδας, το κόστος θα ανέλθει στα €30 δισ., ένα ποσό που ο μεγαλύτερος κατασκευαστής οχημάτων στην Ευρώπη θα κληθεί να αντλήσει από εξωτερικούς επενδυτές.
«Μιλάμε για ένα ποσό γύρω στα 25 με 30 δισ. συνυπολογίζοντας και την κάθετη αλυσίδα πρώτων υλών, όχι μόνο τα εργοστάσια. […] Πολλά θα εξαρτηθούν και από το μοντέλο συνεργασίας στο οποίο θα καταλήξουμε μέσα στους επόμενους μήνες. Είμαστε ανοιχτοί σε συζήτηση. Για εμάς είναι απαραίτητο να είμαστε σε θέση να ελέγχουμε το τεχνολογικό χρονοδιάγραμμα, τους χρόνους, τα κόστη και τη διαθεσιμότητα, έτσι ώστε να μπορούμε να ρυθμίσουμε τα του λανσαρίσματος», ανέφερε ο 57χρονος Γερμανός (ο οποίος κατέχει παράλληλα και τη θέση του CEO στο τμήμα Volkswagen Group Components ενώ βρίσκεται στις τάξεις της Volkswagen από το 1991).
Τα πλάνα της Volkswagen περιλαμβάνουν τη δημιουργία έξι γιγαντιαίων εργοστασίων μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, συνολικής παραγωγικής ικανότητας 240 GWh, ένα πρότζεκτ που έχει αναλάβει εξ ολοκλήρου το τμήμα Volkswagen Group Components. Με τα δύο πρώτα να βρίσκονται στη Γερμανία, η Volkswagen αναμένεται να «ψαχτεί» σε νότια και ανατολική Ευρώπη για τουλάχιστον δύο ακόμα (η τοποθεσία των τελευταίων δύο είναι άγνωστη για την ώρα). Το κόστος για το κάθε εργοστάσιο υπολογίζεται στα €1-2 δισ. ενώ η παραγωγική τους ικανότητα θα κυμαίνεται μεταξύ 40 και 80 GWh.