Η πρόσφατη επιστολή της GOOGLE και μεγάλων ευρωπαϊκών τηλεπικοινωνιακών εταιρειών προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τη ρύθμιση του iMessage της APPLE, αναδεικνύει τις προκλήσεις γύρω από τη διαλειτουργικότητα των υπηρεσιών μηνυμάτων.
Συγκεκριμένα, η GOOGLE και οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι όπως Vodafone, Deutsche Telekom και άλλοι, ζητούν το iMessage να χαρακτηριστεί ως «βασική πλατφόρμα» στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ψηφιακού Νόμου Αγοράς.
Αυτό θα μπορούσε να αναγκάσει την APPLE να καταστήσει το iMessage διαλειτουργικό και συμβατό με άλλες υπηρεσίες μηνυμάτων, όπως το RCS που προωθεί η GOOGLE. Η GOOGLE υποστηρίζει ότι το “κλείδωμα” του iMessage αποτελεί εμπόδιο για τους καταναλωτές.
Από την πλευρά της, η APPLE απαντά ότι οι χρήστες έχουν εύκολη πρόσβαση σε πληθώρα εφαρμογών μηνυμάτων και μπορούν να εναλλάσσονται μεταξύ τους, ενώ το iMessage εστιάζει στην προσωπική επικοινωνία και όχι την επαγγελματική χρήση.
Η APPLE δεν έχει αποκαλύψει επίσημα στοιχεία σχετικά με τον αριθμό χρηστών του iMessage για αρκετά χρόνια. Ωστόσο, εκτιμήσεις αναλυτών αναφέρουν ότι αυτός ο αριθμός κυμαίνεται περίπου στο 1 δισεκατομμύριο χρήστες παγκοσμίως. Αυτός ο τεράστιος αριθμός χρηστών iPhone, iPad και άλλων APPLE προϊόντων είναι κρίσιμος παράγοντας για το αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα συμπεριλάβει το iMessage στις ρυθμιζόμενες υπηρεσίες πύλης βάσει του νόμου για τις Ψηφιακές Αγορές.
Συγκεκριμένα, θα εξαρτηθεί από τον ορισμό της σχετικής αγοράς στην οποία θεωρεί ότι δραστηριοποιείται το iMessage και αν η Επιτροπή κρίνει ότι έχει την απαιτούμενη εμβέλεια σε εταιρικούς χρήστες. Με δεδομένο ότι η APPLE δεν έχει αποκαλύψει επίσημα στοιχεία, η απόφαση θα βασιστεί σε εκτιμήσεις της αγοράς. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ώρα διεξάγει έρευνα για το αν το iMessage πληροί τα κριτήρια ρύθμισης σαν βασική πλατφόρμα στο πλαίσιο του νέου νόμου. Με δεδομένο τον αντίκτυπο, η τελική απόφαση αναμένεται με ενδιαφέρον καθώς θα επηρεάσει τον ανταγωνισμό στον χώρο των μηνυμάτων.
Το ζήτημα της διαλειτουργικότητας έχει γίνει ένα πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ τεχνολογικών κολοσσών όπως η APPLE και η GOOGLE. Καθώς οι υπηρεσίες μηνυμάτων γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς, δημιουργείται μια ανάγκη εξισορρόπησης του ανταγωνισμού και της καινοτομίας στον τομέα. Η τελική έκβαση της υπόθεσης θα δώσει σημαντικές ενδείξεις για το μέλλον του χώρου.