Η Meta, η μητρική εταιρεία του Facebook αντιμετωπίζει αυξανόμενη πίεση σε ότι αφορά το δημοφιλέστερο site κοινωνικής δικτύωσης το οποίο πολλοί θέλουν να γίνει πιο σύγχρονο και να εμφανίζει περισσότερο περιεχόμενο με χρονολογική σειρά.
Η εταιρεία του Mark Zuckerberg ανταποκρίνεται αν και όχι ακριβώς με τον τρόπο που ίσως περίμενες αφού το Facebook στην ουσία προχωρά ίσως στη σημαντικότερη αλλαγή του News Feed από την πρώτη μέρα λειτουργία του. Συγκεκριμένα αυτό «σπάει» στα δύο και πλέον οι χρήστες θα βλέπουν δύο καρτέλες (tabs), το Home και το Feeds. Στόχος των δύο καρτελών είναι να σου προσφέρουν περισσότερο έλεγχο, ενώ δίνουν στο Facebook περισσότερες ευκαιρίες για να προωθήσει περιεχόμενο που πιστεύει ότι θα σε ενδιαφέρει. Η καρτέλα Feeds εμφανίζει δημοσιεύσεις από φίλους, ομάδες και σελίδες του Facebook στις οποίες έχεις κάνει εγγραφή, και οποίες εμφανίζονται γραμμικά ανάλογα με την ημερομηνία δημοσίευσής τους. Αντιθέτως η καρτέλα Home χρησιμοποιεί τη μηχανή ανακάλυψης του Facebook για να προτείνει δημοσιεύσεις, Reels και άλλο περιεχόμενο, μεταξύ άλλων και από άτομα που δεν ακολουθείς.
Οι καρτέλες θα εμφανιστούν πολύ σύντομα στη γραμμή συντομεύσεων των εφαρμογών Android και iOS του Facebook και αναμένεται να κυκλοφορήσουν παγκοσμίως μέχρι τις πρώτες μέρες Αυγούστου. Η καρτέλα Home θα ανοίγει από προεπιλογή, αλλά εναλλακτικά μπορείς να καρφιτσώσεις την καρτέλα Feeds στη γραμμή συντομεύσεων για να βεβαιωθείς ότι θα είναι πάντα διαθέσιμη.
Ο γίγαντας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει κάνει και στο παρελθόν παραχωρήσεις στους ανθρώπους που προτιμούν να βλέπουν τις δημοσιεύσεις του news feed τους χρονολογικά και όχι τυχαία. Το Μάρτιο του περασμένου έτους, έδωσε στους χρήστες γρήγορη πρόσβαση στη ρύθμιση "Πιο πρόσφατα" για την εμφάνιση του News Feed. Όπως σημείωσε η ιστοσελίδα The Verge, ωστόσο, αυτό φαίνεται να είναι μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί την προσέγγιση του TikTok που βασίζεται σε συστάσεις για βίντεο, χωρίς να εγκαταλείψει τη συνήθη εστίαση στους φίλους και τις σελίδες.
Για πρώτη φορά το τρίτο τρίμηνο του 2021 η META ανακοίνωσε για πρώτη φορά μείωση στον αριθμό ενεργών χρηστών που συνδέονται μηνιαίως στο Facebook, ενώ η εταιρεία αγωνίζεται να επιστρέψει στην προηγούμενη ταχεία ανάπτυξή της. Θεωρητικά, αυτή η στροφή προς τις προτάσεις περιεχομένου θα κάνει τους χρήστες πιο ενεργούς αλλά και να χρησιμοποιούν πιο τακτικά την πλατφόρμα, χωρίς να αποξενώσει εκείνους που θέλουν απλώς να αλληλεπιδρούν με τους φίλους τους.