Η OpenAI κηρύσσει code red και αναβάλλει τα σχέδια για διαφημίσεις στο ChatGPT

4 ώρες πριν
Ο Sam Altman επικεντρώνεται στη βελτίωση του ChatGPT μετά την πίεση από Google και Anthropic

Ο CEO της OPENAI, Sam Altman, κήρυξε «code red» και ζήτησε από τους εργαζομένους να επικεντρωθούν στη βελτίωση του ChatGPT προκειμένου να μην υστερήσει έναντι ανταγωνιστών όπως η GOOGLE και η ANTHROPIC. Σύμφωνα με το The Information, η εταιρεία μειώνει την προτεραιότητα των εργασιών που σχετίζονται με τη διαφήμιση για να επικεντρωθεί στην ποιότητα του προϊόντος της.

Ο Altman υπογράμμισε ότι η OPENAI πρέπει να εργαστεί πάνω σε τρεις βασικούς τομείς: την εξατομίκευση για κάθε χρήστη, τη δημιουργία εικόνων και τη συμπεριφορά του μοντέλου όσον αφορά την ταχύτητα και την αξιοπιστία. Η απόφαση έρχεται σε μια περίοδο όπου η  πίεση από τον ανταγωνισμό έχει αυξηθεί σημαντικά.

Η GOOGLE παρουσίασε το Gemini 3 Pro τον Νοέμβριο και το μοντέλο ξεπερνά το ChatGPT σε διάφορα benchmarking tests. Η εταιρεία προσελκύει χρήστες με τη γεννήτρια εικόνων τεχνητής νοημοσύνης Nano Banana, ενώ το Claude της ANTHROPIC είναι δημοφιλές στους επιχειρηματικούς πελάτες. Η ανταγωνιστική πίεση αναγκάζει την OPENAI να αναθεωρήσει τις προτεραιότητές της.

Το σχέδιο της OPENAI να ξεκινήσει την προβολή διαφημίσεων στους πελάτες διέρρευσε νωρίτερα αυτό το μήνα, αλλά ο Altman ενημέρωσε τους εργαζομένους ότι οι διαφημίσεις βρίσκονται πλέον σε δεύτερη μοίρα. Οι εργασίες για τη διαφήμιση, τους AI agents για ηλεκτρονικές αγορές και μια πιο προληπτική και εξατομικευμένη έκδοση του βοηθού ChatGPT που ονομάζεται Pulse έχουν καθυστερήσει. Η εταιρεία είχε δοκιμάσει διάφορα είδη διαφημίσεων, συμπεριλαμβανομένων διαφημίσεων που θα εμφανίζονταν κατά τη διάρκεια αιτημάτων για ηλεκτρονικές αγορές, αλλά η εισαγωγή διαφημίσεων θα μπορούσε να ωθήσει τους χρήστες σε άλλα chatbots.

Μετά το εσωτερικό μήνυμα προς τους εργαζομένους, ο υπεύθυνος του ChatGPT, Nick Turley, ανακοίνωσε ότι η OPENAI θα επικεντρωθεί στο να κάνει το ChatGPT πιο ικανό, να συνεχίσει να αναπτύσσεται και να επεκτείνει την πρόσβαση σε όλο τον κόσμο, ενώ παράλληλα θα το κάνει να αισθάνεται ακόμη πιο διαισθητικό και προσωπικό.

Η OPENAI δεν είναι κερδοφόρα και πρέπει να βασίζεται στους αριθμούς των χρηστών της για επενδύσεις. Αν χάσει σημαντικό αριθμό χρηστών υπέρ της GOOGLE, θα μπορούσε να αντιμετωπίσει οικονομικά προβλήματα. Η οικονομική πίεση καθιστά την ποιότητα του προϊόντος ακόμη πιο κρίσιμη για το μέλλον της εταιρείας.

Η OPENAI θα κυκλοφορήσει ένα νέο μοντέλο συλλογισμού μέσα στο μήνα, το οποίο σύμφωνα με τον Altman προηγείται του Gemini 3 στις εσωτερικές αξιολογήσεις. Η κυκλοφορία του νέου μοντέλου αποτελεί μέρος της στρατηγικής για την ανάκτηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.