Η OPENAI λανσάρει την απάντησή της στο Chrome, τον Atlas browser με ενσωματωμένο ChatGPT

3 hours πριν
Το λογότυπο του Atlas browser της OPENAI

Η OPENAI κυκλοφόρησε τον web browser Atlas με ενσωματωμένο ChatGPT, στοχεύοντας να ανταγωνιστεί την κυριαρχία του GOOGLE Chrome σε αγορά που ελέγχεται από τον τεχνολογικό γίγαντα. Ο νέος browser διατίθεται αρχικά σε macOS και σχεδιάστηκε να αναμορφώσει τον τρόπο που οι χρήστες αλληλεπιδρούν online.

Με χαρακτηριστικά όπως το persistent ChatGPT sidebar, οι χρήστες μπορούν να συνοψίζουν περιεχόμενο ιστού, να αναλύουν δεδομένα και να συγκρίνουν προϊόντα σε πραγματικό χρόνο. Η premium επιλογή agent mode επιτρέπει στην τεχνητή νοημοσύνη να εκτελεί εργασίες σε websites, όπως σχεδιασμό ταξιδιών ή αγορές, χωρίς χειροκίνητη εισαγωγή.

Σε ζωντανή επίδειξη, οι developers έδειξαν το ChatGPT να εντοπίζει συνταγή online και στη συνέχεια να παραγγέλνει αυτόματα τα συστατικά μέσω INSTACART, πλοηγώντας σε ολόκληρη τη διαδικασία από την αρχή έως την ολοκλήρωση αγοράς. Ο browser εισέρχεται σε αυξανόμενο πεδίο ανταγωνιστών με βελτιώσεις AI, συμπεριλαμβανομένων των Comet της PERPLEXITY, BRAVE και Neon της OPERA, που επιδιώκουν να συνδυάσουν εργαλεία AI με παραδοσιακή περιήγηση.

Το Atlas ξεχωρίζει βασιζόμενο στο δημοφιλές chatbot της OPENAI, που έχει πλέον πάνω από 800 εκατομμύρια εβδομαδιαία ενεργούς χρήστες. Μετά την ανακοίνωση, οι μετοχές της ALPHABET, μητρικής εταιρείας της GOOGLE και ιδιοκτήτριας του Chrome, έπεσαν 1,8% στις απογευματινές συναλλαγές. Αναλυτές θεωρούν την κυκλοφορία του Atlas άμεση πρόκληση στην κυριαρχία της GOOGLE τόσο στις αγορές αναζήτησης όσο και διαφήμισης.

Ο Gil Luria, αναλυτής στη D.A. Davidson, εξήγησε ότι η κίνηση της OPENAI να ενσωματώσει λειτουργίες chat σε browser θα μπορούσε να σηματοδοτήσει το πρώτο βήμα προς την κερδοφορία των υπηρεσιών της μέσω διαφήμισης. Σημείωσε ότι αν η OPENAI αρχίσει να πουλάει διαφημίσεις, θα μπορούσε να επηρεάσει τη δεσπόζουσα θέση της GOOGLE στα έσοδα από διαφημίσεις αναζήτησης, όπου κατέχει σχεδόν 90% της αγοράς.

O Chrome διατήρησε παγκόσμιο μερίδιο 71,9% τον Σεπτέμβριο σύμφωνα με το StatCounter, παρά τον αυξανόμενο ανταγωνισμό. Η κυκλοφορία του Atlas θα μπορούσε να δημιουργήσει νέα πίεση στη GOOGLE, ειδικά καθώς οι χρήστες στρέφονται σε conversational AI για αναζήτηση.

Η GOOGLE απάντησε εισάγοντας AI Overviews στα αποτελέσματα αναζήτησης και ενσωματώνοντας το μοντέλο Gemini AI στον Chrome για χρήστες ΗΠΑ, με σχέδια επέκτασης σε iOS. Η εταιρεία συνεχίζει να προσαρμόζεται στις αλλαγές συμπεριφοράς χρηστών από το ντεμπούτο του ChatGPT το 2022.

Σε ξεχωριστή εξέλιξη, ομοσπονδιακός δικαστής αποφάσισε τον περασμένο μήνα ότι η GOOGLE δεν θα υποχρεωθεί να αποσχιστεί από τον browser Chrome. Ο δικαστής Amit Mehta δήλωσε ότι οι συμφωνίες της GOOGLE για προώθηση της μηχανής αναζήτησης παραμένουν νομικά αποδεκτές, ειδικά εν μέσω αυξανόμενων επενδύσεων σε generative AI στον κλάδο.

Η OPENAI δεν ανακοίνωσε ακόμα πότε το Atlas θα διατεθεί για Windows, iOS ή Android. Το λάνσαρισμα περιορίζεται προς το παρόν σε χρήστες macOS παγκοσμίως, αφήνοντας τις άλλες πλατφόρμες να αναμένουν μελλοντική διαθεσιμότητα.