Σε δεύτερη μοίρα οι ειδήσεις στο Facebook

1 μήνας πριν
Facebook & Eιδήσεις

Σε περίπτωση που το Facebook αποτελούσε σημαντική πηγή για την καθημερινή σου ενημέρωση, σου έχουμε άσχημα νέα αφού μάλλον θα πρέπει να ψάξεις αλλού. Η META πήρε τη μεγάλη απόφαση και βλέποντας ότι χρειάζεται ρηξικέλευθες αλλαγές για να χτυπήσει το TikTok, πέρασε τα νέα και το σχετικό tab στην εφαρμογή του Facebook σε δεύτερη μοίρα, δίνοντας περισσότερο χώρο στα βίντεο και την ανάδειξη του περιεχομένου των διαφόρων δημιουργών.

Τα μαντάτα αυτά βέβαια δεν αποτελούν κεραυνό εν αιθρία. Όσοι παρακολουθούν τις εξελίξεις στον χώρο των social media ήταν… ψυλλιασμένοι αφού το TikTok κερδίζει διαρκώς έδαφος, κυριαρχώντας πλέον στις μικρότερες ηλικίες (βλ. Generation Z) ενώ την ίδια στιγμή τα μερίδια του Facebook υποχωρούν δίχως προηγούμενο. H Campbell Brown, επικεφαλής συνεργασιών ειδησεογραφικού περιεχομένου στο Facebook άλλωστε είχε ενημερώσει τους υπαλλήλους του τελευταίου για την εν λόγω αλλαγή προτεραιοτήτων πριν λίγο καιρό «προκειμένου να εστιάσουν στη δημιουργία μίας καλύτερης οικονομίας γύρω από τους δημιουργούς».

Το Facebook άρχισε να δίνει βάρος στις ειδήσεις περίπου τρία χρόνια πριν και συγκεκριμένα το 2019. Δημιούργησε μάλιστα ειδικό tab στην εφαρμογή του, στο οποίο οι χρήστες έβλεπαν νέα από τοπικά και διεθνή μέσα ενημέρωσης κομμένα και ραμμένα στα ενδιαφέροντά τους -πάντα με τη… συμβολή του αλγορίθμου του δικτύου. Η META είχε συνάψει μάλιστα και συμφωνίες με διάφορους οργανισμούς ανά τον κόσμο, έτσι ώστε να έχει τη δυνατότητα χρήσης του περιεχομένου τους -για το οποίο πολλές φορές απαιτείτο συνδρομή. Μάλιστα πέραν των νέων, η μπάλα παίρνει και το Facebook Bulletin, μία υπηρεσία που λανσαρίστηκε πέρυσι με μοναδικό σκοπό να χτυπήσει το Substack (απέτυχε οικτρά).

Η θέση του Facebook και της META είναι ξεκάθαρη, με τη σχετική ανακοίνωση να τονίζει πως αμφότερες «παραμένουν συγκεντρωμένες στην επιτυχία των δημιουργών, κάνοντας ακόμα περισσότερα ώστε να διασφαλίσουν πως εκείνοι θα βρουν απήχηση στο Facebook και θα δημιουργήσουν εκεί ενεργές κοινότητες». Το μόνο σίγουρο είναι πως με τα βίντεο και τα reels να παίρνουν τη θέση της ειδησεογραφίας, οι χρήστες για άλλη μια φορά θα χρειαστεί να… ψάξουν καλά έως ότου βρουν περιεχόμενο από τους φίλους τους.