Το Threads, η εφαρμογή της META που είναι συνδεδεμένη με το Instagram και αποτελεί τον κύριο αντίπαλο του Twitter (νυν X), έχει σημειώσει σημαντική μείωση στον αριθμό των ενεργών χρηστών που συνδέεται σ’ αυτή από την κυκλοφορία της πριν από μόλις ένα μήνα.
Σύμφωνα με στοιχεία από δύο διαφορετικές εταιρείες ανάλυσης, ο αριθμός των χρηστών που συνδέονται κάθε μέρα είναι σταθερός χωρίς αυξητικές τάσεις.
Η Similarweb, μια γνωστή πλατφόρμα με στατιστικά στοιχεία για εφαρμογές και ιστοσελίδες, μοιράστηκε στοιχεία με το Gizmodo που δείχνουν ότι οι καθημερινοί ενεργοί χρήστες του Threads ήταν περίπου 49 εκατομμύρια μόλις δύο ημέρες μετά την κυκλοφορία του. Ωστόσο, μέχρι την 1η Αυγούστου, ο αριθμός αυτός είχε μειωθεί σε λίγο περισσότερα από 9,6 εκατομμύρια. Η ενεργή χρήση έχει επίσης μειωθεί σημαντικά από τις πρώτες ημέρες κυκλοφορίας της εφαρμογής. Τα δεδομένα της Similarweb δείχνουν ότι ο χρόνος που δαπανάται στην εφαρμογή σε όλες τις διαθέσιμες αγορές κορυφώθηκε στις 6 Ιουλίου σε περίπου 14 λεπτά την ημέρα, αλλά ο χρόνος αυτός μειώθηκε σε μόλις 2,3 λεπτά μέχρι την 1η Αυγούστου.
Ο David Carr, ανώτερος διευθυντής insights στην εταιρεία ανάλυσης, δήλωσε στο Gizmodo ότι ο χρόνος ενασχόλησης με βάση αποκλειστικά τα δεδομένα των χρηστών του Threads στις ΗΠΑ ήταν ελαφρώς πιο ευνοϊκός, αλλά όχι κατά πολύ. Η δημοφιλία της εφαρμογής κορυφώθηκε στα 20 λεπτά, αλλά τώρα είναι σταθερά γύρω στα 3 λεπτά για τους χρήστες στις ΗΠΑ, και με δεδομένο ότι η εφαρμογή δεν κυκλοφορεί στην Ευρώπη.
Η εταιρεία έρευνας αγοράς Sensor Tower ανέφερε ότι ο αριθμός των καθημερινών ενεργών χρηστών στο Threads έχει μειωθεί κατά 82% από την κυκλοφορία της εφαρμογής στις 5 Ιουλίου έως τις 31 Ιουλίου. Σύμφωνα με την Sensor Tower, η εφαρμογή είχε περίπου 44 εκατομμύρια “καθημερινά ενεργούς χρήστες” (DAU) στην κορύφωσή της, καθώς περισσότεροι άνθρωποι αναζητούσαν μια πραγματική εναλλακτική λύση για το Twitter. Μέχρι το τέλος του μήνα, κυμαινόταν γύρω στα 8 εκατομμύρια επισκέπτες. Η εταιρεία δήλωσε στο CNN ότι ο αριθμός αυτός (DAU) μειώνεται κατά περίπου 1% κάθε μέρα ενώ ο χρόνος χρήσης της υπηρεσίας μειώθηκε σε μόλις 2,9 λεπτά την ημέρα σε σύγκριση με τα 19 λεπτά νωρίτερα τον Ιούλιο.
Κατά τη διάρκεια ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων για τα κέρδη του δεύτερου τριμήνου της META τον περασμένο μήνα, ο διευθύνων σύμβουλος Mark Zuckerberg δήλωσε ότι η εταιρεία "έβλεπε περισσότερους ανθρώπους να επιστρέφουν καθημερινά απ' ό,τι περίμενα" στο Threads και ότι "επικεντρώθηκαν στη διατήρηση και τη βελτίωση των βασικών στοιχείων" πριν προσπαθήσουν να αναπτύξουν την κοινότητα σε κλίμακα.
Το Threads είχε αρχικά διαφημιστεί ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη πλατφόρμα στην ιστορία των εφαρμογών, φτάνοντας τα 100 εκατομμύρια εγγραφές χρηστών σε λιγότερο από μία εβδομάδα μετά την έναρξη λειτουργίας της. Τα δεδομένα του SensorTower δείχνουν ότι εξακολουθεί να είναι μία από τις εφαρμογές με τις περισσότερες λήψεις τόσο στο Android όσο και στο iOS. Η META έχει προσθέσει νέα χαρακτηριστικά στο Threads, όπως ένα Following Feed όπου βλέπεις αποκλειστικά τις ενημερώσεις όσων ακολουθείς ενώ έχει προστεθεί και λειτουργία μετάφρασης αναρτήσεων. Ωστόσο, από την εφαρμογή εξακολουθούν να λείπουν χαρακτηριστικά που είναι εγγενή στην πλήρη εμπειρία του Twitter, όπως η λειτουργία αναζήτησης για θέματα και χρήστες, τα trending topics και τα άμεσα μηνύματα.
Το Threads ήταν αρχικά πιο επιτυχημένο από ό,τι περίμενε η META, οπότε η ξαφνική πτώση των συνολικών χρηστών ήταν μάλλον αναμενόμενη. Η πρόκληση τώρα για την εταιρεία είναι να πείσει όσους σταμάτησαν να ασχολούνται με την εφαρμογή, να επιστρέψουν μόλις η πλατφόρμα αποκτήσει περισσότερα χαρακτηριστικά. Ο επικεφαλής του Instagram Amad Mosseri έχει αναφέρει την πρόθεσή τους να συνδέσουν τα Threads με το αποκεντρωμένο Fediverse, αλλά το αν αυτό θα οδηγήσει σε ανανεωμένο ενδιαφέρον για την εφαρμογή μένει να φανεί.
Ήταν σαφές από το λανσάρισμα του Threads ότι οι χρήστες αναζητούσαν μια εναλλακτική λύση για το Twitter και την πολιτική που ακολουθεί από την ημέρα που το εξαγόρασε ο Elon Musk, ο οποίος ψάχνει τρόπους να το καταστήσει κερδοφόρο. Ωστόσο, ο δηλωμένος στόχος του Threads ήταν να έχει τη μορφή του Twitter, υποβαθμίζοντας σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη της τις ειδήσεις ή τα δυνητικά ευαίσθητα θέματα που προτείνει ο αλγόριθμός της.