Το YouTube ενεργοποιεί σε παγκόσμιο επίπεδο πλέον την απαγόρευση των ad blockers για την υπηρεσία του

1 έτος πριν
YouTube logo

Το YouTube εξαπέλυσε "παγκόσμια επίθεση" κατά των plugins και των εφαρμογών γύρω από τον αποκλεισμό εμφάνισης διαφημίσεων ή αλλιώς, των ad blockers

Τις τελευταίες ημέρες, χρήστες του YouTube και στην Ελλάδα βλέπουν πλέον ένα συγκεκριμένο μήνυμα στις οθόνες τους, όταν προσπαθούν να παρακολουθήσουν βίντεο και έχουν ενεργό στο browser του laptop τους κάποιο ad blocker. Το μήνυμα σημειώνει ότι παρόμοιες εφαρμογές παραβιάζουν τους Όρους Χρήσης του YouTube και προτρέπει τους χρήστες να επιτρέψουν τις διαφημίσεις ή να εγγραφούν στο YouTube Premium.

Σε δήλωση της η GOOGLE επιβεβαίωσε την έναρξη αποκλεισμού του YouTube στους ad blockers, αναφέροντας: "Η χρήση ad blockers παραβιάζει τους Όρους Χρήσης του YouTube. Έχουμε ξεκινήσει μια παγκόσμια προσπάθεια για να προτρέψουμε τους θεατές με ενεργοποιημένες τέτοιες εφαρμογές και plugins να επιτρέψουν τις διαφημίσεις στο YouTube ή να δοκιμάσουν το YouTube Premium για μια εμπειρία χωρίς διαφημίσεις."

Οι Όροι Χρήσης του YouTube αναφέρουν ότι οι χρήστες δεν επιτρέπεται να "τροποποιούν" την υπηρεσία ή να "παρακάμπτουν, απενεργοποιούν, εξαπατούν ή παρεμβαίνουν με οποιονδήποτε τρόπο σε οποιοδήποτε μέρος της υπηρεσίας".

Τον Ιούνιο, η GOOGLE επιβεβαίωσε ότι έχει ξεκινήσει "ένα μικρό πείραμα παγκοσμίως που προτρέπει τους θεατές με ενεργοποιημένους ad blockers να επιτρέψουν τις διαφημίσεις στο YouTube ή να δοκιμάσουν το YouTube Premium". Τώρα φαίνεται ότι η προσπάθεια έχει επεκταθεί σε ολόκληρο τον κόσμο.

Πάντως, σχετικές εφαρμογές όπως το Adblock Plus ψάχνουν τρόπους να συνεχίσουν να εξυπηρετούν τους χρήστες του YouTube, αλλά αυτό θα γίνει πιο δύσκολο καθώς η GOOGLE ενισχύει τις προσπάθειές της κατά παρόμοιων εφαρμογών. Οι χρήστες του YouTube έχουν κατακλύσει τα social media για να δείξουν την οργή τους για τον εντεινόμενο πόλεμο του YouTube κατά της δυνατότητας αυτής, επικαλούμενοι κριτικές όπως το "παράλογο" πλήθος διαφημίσεων, ακόμη και για συνδρομητές του YouTube Premium. 

Όμως η κύρια πηγή εσόδων του YouTube είναι η διαφήμιση, και η GOOGLE είναι διατεθειμένη να κάνει ό,τι χρειάζεται για να διατηρήσει αυτή τη ροή χρημάτων, ακόμη κι αν αυτό δυσαρεστεί τους χρήστες της. Η εταιρεία έχει ακόμη πειραματιστεί με την κατάργηση του κουμπιού παράλειψης διαφημίσεων, κάτι που όμως δεν έχει υιοθετήσει γενικότερα στην υπηρεσία της.

Η GOOGLE ελπίζει ότι όσοι δεν θέλουν να βλέπουν διαφημίσεις θα μεταβούν στο YouTube Premium, του οποίου η τιμή αυξήθηκε τον Ιούλιο σε πολλές χώρες.