Η σελίδα Trending και η λίστα Trending Now του YouTube θα καταργηθούν σε όλες τις πλατφόρμες αργότερα αυτό το μήνα, περίπου μια δεκαετία μετά την πρώτη τους εμφάνιση. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη σελίδα υποστήριξης της πλατφόρμας, η αλλαγή θα πραγματοποιηθεί στις 21 Ιουλίου του 2025.
Η δημοφιλής πλατφόρμα βίντεο ανακοίνωσε την αλλαγή σε πρόσφατη δημοσίευση στα φόρουμ της κοινότητάς της, αποδίδοντας την απόφαση στη σταθερή μείωση της επισκεψιμότητας της σελίδας Trending κατά τα τελευταία πέντε χρόνια. Το YouTube επισήμανε ότι οι χρήστες σήμερα ανακαλύπτουν τις τάσεις σε διαφορετικά σημεία της πλατφόρμας, συμπεριλαμβανομένων των προτάσεων, των προτάσεων αναζήτησης, των Shorts, των σχολίων και των Κοινοτήτων.
Ως αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής συμπεριφοράς των χρηστών, η εταιρεία δήλωσε ότι αποφάσισε να "απομακρυνθεί από μια λίστα Trending που περιλαμβάνει τα πάντα και να στραφεί προς γραφήματα συγκεκριμένων κατηγοριών". Τα YouTube Charts προσφέρουν ήδη λίστες με το πιο δημοφιλές περιεχόμενο για ορισμένες κατηγορίες, όπως μουσικά βίντεο, podcast και τρέιλερ ταινιών. Η πλατφόρμα σχεδιάζει να προσθέσει περισσότερες κατηγορίες με την πάροδο του χρόνου, αν και δεν έχει αποκαλύψει ακόμη ποιες νέες κατηγορίες γραφημάτων βρίσκονται υπό ανάπτυξη ή πότε θα διατεθούν στους χρήστες.
Εν τω μεταξύ, το YouTube προτρέπει τους θεατές να βασίζονται σε εξατομικευμένες προτάσεις ή να επισκέπτονται τη σελίδα Gaming Explore για να ανακαλύψουν δημοφιλή βίντεο παιχνιδιών. Οι χρήστες μπορούν επίσης να συνεχίσουν να περιηγούνται σε περιεχόμενο που δεν είναι εξατομικευμένο στο μενού Εξερεύνηση, στα κανάλια δημιουργών και στη ροή των συνδρομών τους.
Όσον αφορά τους δημιουργούς περιεχομένου που βασίζονται στη σελίδα Trending για έρευνα ιδεών βίντεο, το YouTube τους έχει προτρέψει να χρησιμοποιούν την καρτέλα Inspiration στο YouTube Studio. Αυτή η καρτέλα προσφέρει εξατομικευμένες ιδέες βίντεο με βάση το περιεχόμενο που είναι δημοφιλές στο κοινό του εκάστοτε δημιουργού.
Με τη μετάβαση από την ενιαία σελίδα Trending σε κατηγοριοποιημένα γραφήματα, το YouTube στοχεύει να παρέχει στους χρήστες πιο στοχευμένες και σχετικές προτάσεις περιεχομένου, προσαρμοσμένες στα ενδιαφέροντά τους. Παράλληλα, οι δημιουργοί περιεχομένου θα πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτή τη νέα πραγματικότητα, αξιοποιώντας τα διαθέσιμα εργαλεία για να παραμείνουν ενημερωμένοι σχετικά με τις τάσεις στις αντίστοιχες κατηγορίες τους.