Πάνε οι μέρες των γυαλιστερών πλαστικών CD και των ογκωδών cases, με το παρελθόν να επιστρέφει με έναν ασυνήθιστο τρόπο. Η Recording Industry Association of America (RIAA) αποκάλυψε στην ετήσια έκθεση των οικονομικών της αποτελεσμάτων, ότι οι πωλήσεις βινυλίου ξεπέρασαν τις πωλήσεις CD για πρώτη φορά από το 1987.
Οι πωλήσεις φυσικών μορφών μουσικής, όπως το βινύλιο, τα CD και οι κασέτες, σημείωσαν αύξηση 4% από το 2021 έως το 2022, αλλά πέρυσι το βινύλιο ευθύνεται για το 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια από τα 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια των πωλήσεων φυσικών μέσων σύμφωνα με την έκθεση. Σε φυσικές μονάδες, οι δίσκοι ξεπέρασαν τα CD 41,3 εκατομμύρια έναντι 33,4 εκατομμυρίων, με τη RIAA να αναφέρει ότι αυτό είναι το 16ο συνεχόμενο έτος αύξησης του βινυλίου. Οι πωλήσεις CD μειώθηκαν στην πραγματικότητα κατά 18% από 585 εκατομμύρια δολάρια σε 482 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα μεταξύ 2021 και 2022, αλλά η έκθεση υποδηλώνει ότι το 2021 υπήρξε ανάκαμψη των πωλήσεων, αφού το 2020 πήρε ένα κομμάτι από την κατασκευή και τις πωλήσεις CD.
Έτσι, το βινύλιο ανθίζει και επίσημα και πάλι, και αυτό μπορεί να έχει να κάνει με την πανδημία. Το αποκορύφωμα της πανδημίας του ιού covid-19 ανάγκασε τους συναυλιακούς χώρους να κλείσουν λόγω ανησυχιών για την υγεία και είδε τους καλλιτέχνες και τις εταιρείες τους να αναθεωρούν τις στρατηγικές τους για την κυκλοφορία της μουσικής τους. Το βινύλιο μπορεί να προσέφερε μια ξεχωριστή εμπειρία χωρίς οι καταναλωτές να χρειάζεται να βγουν ποτέ από το σπίτι τους και ήταν μια ανεκμετάλλευτη ροή εσόδων για τους καλλιτέχνες και τις εταιρείες.
«Νομίζω ότι οι εταιρείες το είδαν ως κάτι που μπορούν να κάνουν για να δημιουργήσουν έξτρα έσοδα. Μπορούμε να το κάνουμε αυτό για να δημιουργήσουμε κάποιο εισόδημα [κατά τη διάρκεια της πανδημίας]», δήλωσε στο Gizmodo η Lyndsey Havens, ανώτερη συντάκτρια του Billboard, σε συνέντευξή της τον Φεβρουάριο. «Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο βλέπεις πολλά live άλμπουμ που επανακυκλοφόρησαν σε βινύλιο ή πιέστηκαν σε βινύλιο για πρώτη φορά. Είναι απλά ένας πολύ καλός τρόπος για να δημιουργηθεί κάποιο επιπλέον εισόδημα και στη συνέχεια νομίζω ότι οι οπαδοί ανταποκρίθηκαν καλά σε αυτό και τώρα το απαιτούν από τους αγαπημένους τους καλλιτέχνες».
Ενώ το βινύλιο είναι ένας τιτάνας στο χώρο των φυσικών μέσων της μουσικής βιομηχανίας, το streaming εξακολουθεί να είναι ο βασιλιάς συνολικά. Η έκθεση της RIAA αναφέρει ότι τα φυσικά μέσα θα αποτελούν μόνο το 11% των εσόδων από τη μουσική το 2022, με τις υπηρεσίες streaming (Spotify και Apple Music) να αποτελούν το 84%. Αυτό το 84% ισοδυναμεί με περίπου 13,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις από υπηρεσίες streaming όπως το Spotify και το Apple Music, όμως η RIAA απαριθμεί επίσης πηγές όπως οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, το ψηφιακό ραδιόφωνο, ακόμη και εφαρμογές γυμναστικής.