Σάββατο 20/12 στο Σαν Φρανσίσκο, μια εκτεταμένη διακοπή ρεύματος άφησε χωρίς ηλεκτροδότηση έως και 130.000 καταναλωτές, σύμφωνα με την PACIFIC GAS AND ELECTRIC COMPANY (PG&E), δημιουργώντας ταυτόχρονα σοβαρά προβλήματα στην κυκλοφορία και στις υπηρεσίες αυτόνομης μετακίνησης της WAYMO. Πολλά από τα αυτόνομα SUV της εταιρείας ακινητοποιήθηκαν στους δρόμους της πόλης, προκαλώντας μποτιλιαρίσματα, εικόνες που αναπαράχθηκαν μαζικά στα social media.
Η διακοπή δεν επηρέασε μόνο τους οδηγούς, αλλά και τη λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών και των μέσων μαζικής μεταφοράς, επιτείνοντας το χάος στο αστικό δίκτυο. Την ίδια στιγμή, χρήστες ανάρτησαν βίντεο που έδειχναν οχήματα της TESLA να κινούνται κανονικά στους ίδιους δρόμους, χρησιμοποιώντας το σύστημα Full Self-Driving. Ο Elon Musk σχολίασε δημόσια ότι τα TESLA Robotaxis δεν επηρεάστηκαν από το blackout.
Αρχικά, η WAYMO ανακοίνωσε προσωρινή αναστολή της υπηρεσίας ride-hailing, δίνοντας έμφαση στην ασφάλεια των επιβατών και στην ανάγκη να έχουν οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης απρόσκοπτη πρόσβαση στους δρόμους. Eκπρόσωπος της εταιρείας ανέφερε ότι η απόφαση σχετίζεται άμεσα με την έκταση της διακοπής ρεύματος και τις επιπτώσεις της στις υποδομές της πόλης
Λίγες ώρες αργότερα, και ενώ η PG&E είχε αποκαταστήσει την ηλεκτροδότηση σε περίπου 114.000 από τους επηρεαζόμενους πελάτες μετά από πυρκαγιά σε πενταώροφο υποσταθμό, η WAYMO γνωστοποίησε την επανεκκίνηση της υπηρεσίας της στην ευρύτερη περιοχή του κόλπου του Σαν Φρανσίσκο. Η εταιρεία υπογράμμισε ότι το blackout προκάλεσε γενικευμένη συμφόρηση, με εκτός λειτουργίας φανάρια και σοβαρές διαταραχές στις μετακινήσεις
Παρά την επανέναρξη, παραμένει ασαφές τι ακριβώς οδήγησε στην ακινητοποίηση των οχημάτων. Οι εκτιμήσεις επικεντρώνονται σε προβλήματα συνδεσιμότητας, καθώς οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας είτε τέθηκαν εκτός λειτουργίας είτε υπερφορτώθηκαν, όταν οι κάτοικοι έχασαν την πρόσβαση στο Wi-Fi. Παράλληλα, η έλλειψη ρεύματος στους φωτεινούς σηματοδότες φαίνεται ότι δημιούργησε συνθήκες τις οποίες τα οχήματα δεν μπορούσαν να διαχειριστούν αυτόνομα
Ανάλογα περιστατικά πάντως έχουν καταγραφεί και στο παρελθόν, με βίντεο στο TikTok να δείχνουν οχήματα της WAYMO να «παγώνουν» λόγω δυσλειτουργιών σε φανάρια, καθώς και σε παλαιότερη διακοπή ρεύματος στο Όστιν του Τέξας. Σε σχετική συζήτηση στο REDDIT, άτομο που δήλωσε πρώην εργαζόμενος εξήγησε ότι, σε τέτοιες περιπτώσεις, το όχημα ζητά παρέμβαση από απομακρυσμένο χειριστή και παραμένει ακίνητο μέχρι να λάβει οδηγίες
Η ίδια η εταιρεία έχει αναφέρει σε blog post ότι, όταν αντιμετωπίζονται «μοναδικές καταστάσεις», το σύστημα απευθύνεται σε ανθρώπινο agent, παρέχοντας ζωντανή εικόνα από τις κάμερες και τρισδιάστατη απεικόνιση των αισθητήρων. Ωστόσο, τέτοιες διαδικασίες απαιτούν διαθέσιμο bandwidth, κάτι που μπορεί να λείπει σε μεγάλης κλίμακας διακοπές ρεύματος. Τον Νοέμβριο, η TÜV SÜD πιστοποίησε το πρόγραμμα απομακρυσμένης υποστήριξης της WAYMO, αξιολογώντας το βάσει βέλτιστων πρακτικών του κλάδου.