Η ADOBE προχωρά σε αναθεώρηση των όρων χρήσης των εφαρμογών της, με στόχο να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των πελατών της, μετά τις έντονες αντιδράσεις που προκλήθηκαν από τις ασάφειες στη διατύπωση των προηγούμενων όρων. Οι νέοι όροι, οι οποίοι θα τεθούν σε ισχύ στις 18 Ιουνίου 2024, αποσκοπούν στο να ξεκαθαρίσουν τι επιτρέπεται να κάνει η εταιρεία με το έργο των χρηστών της, σύμφωνα με τον πρόεδρο ψηφιακών μέσων της ADOBE, Ντέιβιντ Γουαντγουάνι.
Η αναστάτωση ξεκίνησε όταν ορισμένοι χρήστες ερμήνευσαν τις αόριστες διατυπώσεις των προηγούμενων όρων ως προσπάθεια της ADOBE να αποκτήσει απεριόριστη πρόσβαση στο έργο των πελατών της, με σκοπό να εκπαιδεύσει τα δικά της μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης. Ο Γουαντγουάνι διαβεβαίωσε ότι κάτι τέτοιο δεν ίσχυε ποτέ και ότι η εταιρεία δεν είχε καμία πρόθεση να χρησιμοποιήσει το περιεχόμενο των χρηστών για την εκπαίδευση μοντέλων AI, ενώ παραδέχτηκε ότι η ασαφής διατύπωση των όρων ήταν λάθος που έπρεπε να είχε διορθωθεί νωρίτερα.
Η ADOBE έχει αντιμετωπίσει κατά καιρούς παράπονα από τους χρήστες της, οι οποίοι την κατηγορούν για μονοπωλιακές πρακτικές, ενώ εκφράζουν δυσαρέσκεια τόσο για το συνδρομητικό μοντέλο που προωθεί, όσο και για τη χρήση της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης (Gen AI). Η εταιρεία χρησιμοποίησε stock εικόνες, περιεχόμενο ελεύθερης χρήσης και υλικό από τη δημόσια σφαίρα για να εκπαιδεύσει το μοντέλο Firefly, προσπαθώντας να αποφύγει ηθικά ζητήματα που σχετίζονται με τη χρήση της δημιουργικής AI. Ωστόσο, ορισμένοι καλλιτέχνες εντόπισαν εικόνες που παραπέμπουν στο έργο τους στην πλατφόρμα stock υλικού της ADOBE, γεγονός που τους έκανε να αμφισβητήσουν το υφιστάμενο πλαίσιο.
Ο Γουαντγουάνι τόνισε ότι η ADOBE μπορεί να αφαιρεί υλικό που παραβιάζει τις πολιτικές της από τα δεδομένα εκπαίδευσης του Firefly, ενώ οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να εξαιρεθούν από τα αυτοματοποιημένα συστήματα που στοχεύουν στη βελτίωση των υπηρεσιών της εταιρείας. Στην ανακοίνωσή της, η ADOBE αναγνωρίζει ότι η εμπιστοσύνη κερδίζεται και δηλώνει ανοιχτή σε σχόλια σχετικά με τις αλλαγές. Παρά την αυξημένη διαφάνεια, ίσως χρειαστεί χρόνος για να πειστούν οι ανήσυχοι χρήστες ότι η εταιρεία δεν επιχειρεί κάτι αθέμιτο. Η ADOBE δεσμεύεται να γίνει ένας αξιόπιστος συνεργάτης για τους δημιουργικούς χρήστες στη νέα εποχή και υπόσχεται να εργαστεί σκληρά για να το πετύχει.