Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD αποκάλυψε ένα νέο υβριδικό σύστημα που μπορεί να λειτουργεί για πάνω από 20.000 χιλιόμετρα χωρίς να χρειάζεται φόρτιση ή ανεφοδιασμό σε πρατήριο, αυξάνοντας έτσι τον ανταγωνισμό στον τομέα των υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων, απέναντι σε καταξιωμένες εταιρείες όπως η Toyota και η Volkswagen.
Η προηγμένη αυτή τεχνολογία, που αποσκοπεί να δώσει προβάδισμα στη BYD σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, θα ενσωματωθεί άμεσα σε δύο νέα σεντάν, τα οποία θα πωλούνται στην Κίνα για λιγότερο από 100.000 γιουάν (περίπου 13.000 ευρώ), όπως ανακοίνωσε η εταιρεία σε ψηφιακή παρουσίαση από τα γραφεία της στην Κίνα.
Η αυξημένη αυτονομία σημαίνει ότι τα υβριδικά μοντέλα που θα χρησιμοποιούν αυτό το σύστημα θα μπορούν να καλύπτουν αποστάσεις όπως από τη Σιγκαπούρη στη Μπανγκόκ, από τη Νέα Υόρκη στο Μαϊάμι ή από το Μόναχο στη Μαδρίτη με μία μόνο φόρτιση και ένα ντεπόζιτο καυσίμου. Αυτή η επιτυχία αποτελεί ένα ακόμη βήμα της BYD στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και ενέργειας, από τότε που παρουσίασε τα πρώτα υβριδικά μοντέλα της το 2008.
Η BYD, με έδρα το Σεντζέν, έχει αναστατώσει την κινεζική αγορά αυτοκινήτων με την πολιτική χαμηλών τιμών της, ακόμη και εις βάρος της κερδοφορίας της. Η παρουσίαση των νέων υβριδικών οχημάτων με αυξημένη αυτονομία μπορεί να εντείνει τον πόλεμο τιμών. Η εταιρεία πούλησε 3 εκατομμύρια οχήματα το 2023 και μέχρι τον Απρίλιο φέτος έχει παραδώσει σχεδόν 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα. Ένα στα δύο υβριδικά οχήματα που πωλούνται στην Κίνα είναι μοντέλο της BYD, γεγονός που δείχνει πόσο σημαντική είναι αυτή η κατηγορία για τα έσοδα και τα κέρδη της εταιρείας.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να κατευνάσουν τις ανησυχίες των καταναλωτών για την αυτονομία, προσφέροντας παράλληλα πιο φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα. Για παράδειγμα, η Toyota πρόσφατα παρουσίασε μια νέα γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης που μπορούν να λειτουργούν με υδρογόνο, βενζίνη και άλλα καύσιμα, παράλληλα με μπαταρίες.
Στην παρουσίαση, η BYD δήλωσε ότι στις δοκιμές το νέο υβριδικό σύστημα κατάφερε να καλύψει έως και 2.500 χιλιόμετρα. Αρχικά, αυτές οι αναβαθμίσεις θα ενσωματωθούν σε οχήματα που θα διατεθούν στην κινεζική αγορά, αλλά είναι πιθανό να εξαχθούν σύντομα.
Τόσο τα ηλεκτρικά όσο και τα υβριδικά οχήματα προσπαθούν να αυξήσουν την αυτονομία τους για να αντιμετωπίσουν μια ανησυχία που για πολλούς καταναλωτές αποτελεί εμπόδιο στην απομάκρυνσή τους από τα βενζινοκίνητα οχήματα.
Η BYD σταμάτησε να παράγει αυτοκίνητα που κινούνται αποκλειστικά με ορυκτά καύσιμα στις αρχές του 2022 και έκτοτε αυξάνει τις εξαγωγές υβριδικών οχημάτων σε αναδυόμενες αγορές που δεν διαθέτουν εκτενή δίκτυα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.