Η FAA απαγόρευσε όλες τις πτήσεις στις ΗΠΑ επειδή εργολάβοι διέγραψαν λανθασμένα αρχεία

1 έτος πριν
flights board

Οι εργολάβοι που εργάζονται στο σύστημα NOTAM της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, φαίνεται ότι διέγραψαν κατά λάθος αρχεία, με αποτέλεσμα να καθυστερήσουν και να ακυρωθούν χιλιάδες πτήσεις στη χώρα. Η FAA ανέστειλε όλες τις εσωτερικές αναχωρήσεις στις ΗΠΑ το πρωί της 11ης Ιανουαρίου, επειδή το σύστημα NOTAM ή Notice to Air Missions είχε αποτύχει. Οι NOTAM περιέχουν συνήθως σημαντικές πληροφορίες για τους πιλότους, συμπεριλαμβανομένων προειδοποιήσεων για πιθανούς κινδύνους κατά μήκος της διαδρομής μιας πτήσης, περιορισμούς πτήσεων και κλείσιμο διαδρόμων προσγείωσης.

Ενώ η FAA ανέστειλε μόνο τις αναχωρήσεις στις 11 του μηνός, οι πτήσεις στις ΗΠΑ είχαν ήδη αναβληθεί από την προηγούμενη ημέρα, αφού η διακοπή συνέβη περίπου στις 10:28 μ.μ. ώρα Ελλάδας. Το ζήτημα είχε αντίκτυπο ακόμη και στις στρατιωτικές πτήσεις που βασίζονταν εν μέρει στις NOTAM της FAA αφού οι πιλότοι φέρεται να χρειάστηκε να τηλεφωνήσουν για να ρωτήσουν οι ίδιοι για πιθανούς κινδύνους κατά τη διάρκεια της πτήσης τους.

Ο οργανισμός ανέφερε αργότερα ότι το σύστημα απέτυχε αφού "προσωπικό που δεν ακολούθησε τις διαδικασίες" κατέστρεψε ορισμένα αρχεία. Τώρα, μοιράστηκε περισσότερες λεπτομέρειες ως μέρος των προκαταρκτικών ευρημάτων μιας έρευνας που βρίσκεται σε εξέλιξη. Προφανώς, οι εργολάβοι της συγχρόνιζαν μια κύρια και μια εφεδρική βάση δεδομένων όταν "διέγραψαν ακούσια αρχεία" που αποδείχθηκε ότι ήταν απαραίτητα για να συνεχίσει να λειτουργεί το σύστημα συναγερμού. Επίσης, επανέλαβε αυτό που είχε πει στο παρελθόν ότι "μέχρι στιγμής δεν έχει βρεθεί καμία ένδειξη κυβερνοεπίθεσης ή κακόβουλης πρόθεσης".

Όπως σημειώνει η Washington Post, δεν είναι σαφές σε αυτό το σημείο πώς η διαγραφή κάποιων αρχείων θα προκαλούσε τη διακοπή λειτουργίας ολόκληρου του συστήματος. Η FAA είχε ήδη διορθώσει το πρόβλημα και είχε λάβει μέτρα για να κάνει το σύστημα πιο αξιόπιστο, αλλά το περιστατικό σίγουρα θέτει υπό αμφισβήτηση την αξιοπιστία των ξεπερασμένων τεχνολογιών της FAA. Το ίδιο το υπουργείο Μεταφορών είχε προηγουμένως περιγράψει το σύστημα NOTAM ως "αποτυχημένο vintage hardware" σε ένα έγγραφο προϋπολογισμού που ζητούσε 30 εκατομμύρια δολάρια για τη χρηματοδότηση των αναβαθμίσεών του.