Η Κίνα ενέκρινε τα πρώτα ιπτάμενα ταξί για εμπορική μεταφορά επιβατών, σηματοδοτώντας μια ριζική αλλαγή στο μέλλον της αστικής κινητικότητας. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας (CAAC) παραχώρησε πιστοποιητικά αεροπορικών επιχειρήσεων στην EHANG HOLDINGS στην Guangdong και τη θυγατρική της, HEYI AVIATION, στην Hefei, ολοκληρώνοντας το τελευταίο ρυθμιστικό βήμα για την έναρξη εμπορικών δραστηριοτήτων.
Το πιστοποιημένο διθέσιο αεροσκάφος διαθέτει οκτώ βραχίονες και 16 έλικες, με μέγιστη ταχύτητα 130 χλμ/ώρα και ταχύτητα πλεύσης 100 χλμ/ώρα. Το μικρό μέγεθος και η ηλεκτρική λειτουργία καθιστούν το όχημα ιδανικό για κέντρα πόλεων όπου ο χώρος είναι περιορισμένος και η ατμοσφαιρική ρύπανση αποτελεί αυξανόμενο πρόβλημα.
Τα αυτόνομα εναέρια οχήματα μπορούν να φτάσουν σε μέγιστο ύψος 3.000 μέτρων και να καλύψουν απόσταση 35 χιλιομέτρων ή 21 λεπτών πτήσης με μία φόρτιση. Μπορούν να μεταφέρουν έως 220 κιλά και είναι εξοπλισμένα με σταθερό σύστημα προσγείωσης, καθιστώντας τα κατάλληλα για σύντομες διαδρομές μεταξύ επιχειρηματικών περιοχών, τουριστικών προορισμών ή προαστιακών περιοχών.

Αρχικά, τα ιπτάμενα ταξί θα εξυπηρετούν σύντομες τουριστικές διαδρομές σε επιλεγμένες πόλεις. Με την πάροδο του χρόνου, η υπηρεσία θα επεκταθεί για να συμπεριλάβει αστικές και διαστικές διαδρομές, μετασχηματίζοντας δυνητικά τον τρόπο μετακίνησης των ανθρώπων. Οι αρχές διερευνούν επιλογές για την ενσωμάτωση της υπηρεσίας σε μεγαλύτερα δίκτυα μεταφορών, όπως σταθμούς μετρό και αεροδρόμια.
Παρόλο που τα αεροταξί λειτουργούν χωρίς πιλότους στο αεροσκάφος, οι εταιρείες υποχρεούνται να τηρούν αυστηρά πρότυπα ασφαλείας, συντήρησης και λειτουργίας. Κέντρα ελέγχου εδάφους θα παρακολουθούν τις πτήσεις και θα βοηθούν στην πλοήγηση όταν είναι απαραίτητο. Οι επόπτες θα έχουν δυνατότητες παρέμβασης, προσθέτοντας ένα επιπλέον επίπεδο ασφάλειας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ή απρόβλεπτων καιρικών συνθηκών.
Η μπαταρία του οχήματος χρειάζεται περίπου δύο ώρες για πλήρη φόρτιση. Η ασφάλεια της μπαταρίας, η βελτιστοποίηση της εμβέλειας και τα συστήματα ταχείας επαναφόρτισης είναι αναπόσπαστο μέρος της λειτουργικότητάς του. Μελλοντικές αναβαθμίσεις ενδέχεται να περιλαμβάνουν σταθμούς αντικατάστασης μπαταριών και επιφάνειες φόρτισης με ηλιακή υποστήριξη για περαιτέρω βελτιστοποίηση των λειτουργιών.
Σχεδιασμένα με ηλεκτρική πρόωση μηδενικών εκπομπών, τα ιπτάμενα ταξί αντιπροσωπεύουν μια πιο βιώσιμη εναλλακτική λύση σε σχέση με τα αυτοκίνητα και τα παραδοσιακά ελικόπτερα. Οι πολεοδόμοι αξιολογούν τώρα πώς θα ενσωματώσουν κάθετα αεροδρόμια για απογειώσεις και προσγειώσεις. Παράλληλα, αναπτύσσονται ειδικοί εναέριοι διάδρομοι και ψηφιακά συστήματα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας για την ασφαλή και αποδοτική ενσωμάτωση.
Η κίνηση της Κίνας αναμένεται να επηρεάσει παγκόσμιους ρυθμιστικούς φορείς και καινοτόμους, ενθαρρύνοντας παρόμοιες εγκρίσεις στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, πυροδοτώντας ένα νέο κύμα επενδύσεων στην αστική εναέρια κινητικότητα (UAM). Πολλές διεθνείς αεροπορικές αρχές παρακολουθούν στενά την ανάπτυξη στην Κίνα ως πιθανό μοντέλο.