Η χώρα του ανατέλλοντος ηλίου βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα απρόσμενο δίλημμα. Καθώς το αδύναμο γιεν προσελκύει ρεκόρ τουριστών, ένα νέο τεχνολογικό gadget φέρνει πονοκέφαλο στις αρχές.
Οι ηλεκτρικές βαλίτσες, μια καινοτομία που έχει κατακτήσει την Ασία, αποτελούν πλέον αγαπημένο αξεσουάρ των ταξιδιωτών. Ωστόσο, στην Ιαπωνία, η χρήση τους συγκρούεται με τους αυστηρούς κανονισμούς κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με την ιαπωνική νομοθεσία, οι βαλίτσες αυτές κατατάσσονται στην κατηγορία των "μηχανοκίνητων οχημάτων". Αυτό σημαίνει ότι η χρήση τους απαιτεί άδεια οδήγησης και ειδικό εξοπλισμό ασφαλείας. Μια πραγματικότητα που αιφνιδιάζει πολλούς τουρίστες.
Χαρακτηριστικό είναι το περιστατικό με μια Κινέζα φοιτήτρια στην Οσάκα. Η κοπέλα παραπέμφθηκε σε εισαγγελέα για οδήγηση χωρίς δίπλωμα, επειδή χρησιμοποίησε μια τρίτροχη ηλεκτρική βαλίτσα στο πεζοδρόμιο. Η αστυνομία της Οσάκα τόνισε ότι αυτές οι βαλίτσες, που μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα έως 13 χλμ/ώρα, θεωρούνται "μηχανοκίνητα ποδήλατα".
Το φαινόμενο δεν περιορίζεται μόνο στους ενήλικες. Ένα αγόρι από την Ινδονησία προκάλεσε αναστάτωση στη γεμάτη κόσμο περιοχή Dotonbori της Οσάκα, οδηγώντας μια τέτοια βαλίτσα ανάμεσα στους πεζούς. Η οικογένειά του έμεινε έκπληκτη όταν έμαθε για την απαίτηση άδειας οδήγησης.
Τα μεγάλα αεροδρόμια της χώρας έχουν ήδη αρχίσει να απαγορεύουν τη χρήση αυτών των βαλιτσών στους χώρους τους. Παράλληλα, η αστυνομία καλεί τους εμπόρους να ενημερώνουν τους πελάτες για τους ισχύοντες κανονισμούς.
Ο Τακέρου Σιμπαγιάμα, ανώτερος επιστήμονας στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο της Βιέννης, επισημαίνει ότι η Ιαπωνία ίσως χρειαστεί να δημιουργήσει μια νέα κατηγορία οχημάτων για να αντιμετωπίσει αυτή την πρόκληση.
Η χώρα αντιμετωπίζει παρόμοια ζητήματα και με άλλα μέσα μετακίνησης. Μετά τη χαλάρωση των περιορισμών για τα ηλεκτρικά πατίνια τον Ιούλιο του 2023, οι παραβάσεις τετραπλασιάστηκαν μέσα σε έξι μήνες. Τώρα, άτομα άνω των 16 ετών μπορούν να τα οδηγούν χωρίς δίπλωμα, και έχουν γίνει συνηθισμένο θέαμα στις μεγάλες πόλεις.