Η FERRARI φέρεται να άρχισε να δέχεται κρυπτονομίσματα ως πληρωμή για τα πολυτελή σπορ αυτοκίνητά της στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η εταιρεία επικαλέστηκε τη ζήτηση τόσο από την αγορά όσο και από τους αντιπροσώπους της ως κίνητρο για την υιοθέτηση των συναλλαγών με κρυπτονομίσματα όπως Bitcoin και Ethereum.
Ο επικεφαλής μάρκετινγκ και εμπορικού τμήματος της FERRARI, Enrico Galliera, δήλωσε ότι πολλοί υφιστάμενοι πελάτες είναι επενδυτές κρυπτονομισμάτων που επιδιώκουν να διαφοροποιήσουν τα χαρτοφυλάκιά τους. Σημείωσε επίσης ότι τα κρυπτονομίσματα ως μέθοδος πληρωμής θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην προσέλκυση νέων πελατών που έχουν δημιουργήσει σχετικό πλούτο μ’ αυτά. Σύμφωνα με τα λόγια του Galliera, οι πληρωμές με κρυπτονομίσματα «θα μας βοηθήσουν να συνδεθούμε με ανθρώπους που δεν είναι απαραίτητα πελάτες μας, αλλά θα μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά μια FERRARI».
Για την αρχική εξάπλωση στις ΗΠΑ, η FERRARI χρησιμοποιεί την Bitpay που αποτελεί μία από τις κορυφαίες εταιρείες στο χώρο εκκαθάρισης πληρωμών με κρυπτονομίσματα. Οι συναλλαγές θα γίνονται δεκτές σε Bitcoin, Ether και στο USDC που αποτελεί ένα stablecoin. Ο Galliera επιβεβαίωσε παράλληλα ότι οι τιμές των κορυφαίων αυτοκινήτων της εταιρείας παραμένουν ίδιες παρά το διαφορετικό τρόπο πληρωμής.
Η FERRARI σκοπεύει να επεκτείνει την αποδοχή πληρωμών με κρυπτονομίσματα και στην Ευρώπη στις αρχές του 2024, αλλά και σε περιοχές όπου επιτρέπεται νομικά. Η εταιρεία βλέπει έντονο ενδιαφέρον τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη. Η μεγαλύτερη αγορά της FERRARI είναι η Ευρώπη, η Μέση Ανατολή και η Αφρική, αντιπροσωπεύοντας το 46% των αποστολών του πρώτου εξαμήνου του 2022.
Αξιοποιώντας επεξεργαστές πληρωμών όπως η Bitpay, η FERRARI αποφεύγει τον άμεσο χειρισμό των κρυπτονομισμάτων και θωρακίζεται από την αστάθεια των τιμών. Με βάση τη συμφωνία, η Bitpay αναλαμβάνει να μετατρέψει τις πληρωμές σε παραδοσιακό νόμισμα πριν αυτές φτάσουν στη FERRARI και τους αντιπροσώπους της.
Η αυτοκινητοβιομηχανία με των υψηλών προδιαγραφών αυτοκίνητα, πιθανότατα βλέπει το νέο τρόπο πληρωμών ως έναν τρόπο να ανταποκριθεί στην επιταχυνόμενη ζήτηση από μια νέα τεχνολογικά ενημερωμένη πελατεία. Με την αποδοχή κρυπτονομισμάτων, η FERRARI δημιουργεί επίσης αίσθηση και καλλιεργεί την εικόνα ενός brand πολυτελείας που βρίσκεται στην αιχμή.
Παρόμοια κίνηση είχε κάνει πριν από 3 χρόνια και η TESLA, με τον Elon Musk να ανακοινώνει τότε ότι ο οποιοσδήποτε θα μπορούσε να αγοράσει ένα αυτοκίνητο της εταιρείας με τη χρήση Bitcoin. Όμως λίγες εβδομάδες μετά, η TESLA σταμάτησε το φιλόδοξο αυτό πρόγραμμα, εκφράζοντας τις ανησυχίες της για τον περιβαλλοντικό αποτύπωμα που υπάρχει κατά τη δημιουργία ενός bitcoin.