Ρομποτικό έργο μετακίνησης κτιρίου βάρους 7.382 τόνων εκτελείται στη Σανγκάη της Κίνας με τη χρήση 432 μικρών ρομπότ που μετακινούν το συγκρότημα περίπου 10 μέτρα την ημέρα. Το έργο αφορά στη μετακίνηση ιστορικού συγκροτήματος κτιρίων παραδοσιακής αρχιτεκτονικής shikumen για την κατασκευή τριώροφης υπόγειας δομής κάτω από αυτό.
Η κατασκευή περιλαμβάνει ανάπτυξη 53.000 τετραγωνικών μέτρων πολιτιστικών και εμπορικών ζωνών, χώρο στάθμευσης με περισσότερα από 100 θέσεις και κόμβο μεταφορών που συνδέει τις γραμμές μετρό 2, 12 και 13 της πόλης. Το συγκρότημα Huayanli χτίστηκε τις δεκαετίες 1920-1930 και αποτελεί μέρος της περιοχής Zhangyuan, η οποία είναι άνω των 140 ετών. Τα κτίρια διαθέτουν αρχιτεκτονική που συνδυάζει δυτικά και κινεζικά στοιχεία.
Σύμφωνα με την επίσημη κυβερνητική σελίδα της Σανγκάης, το εντυπωσιακό project υλοποιείται με 432 μικρά ρομπότ που μπορούν να σηκώσουν απαλά τη δομή και να "μετακινούνται" πολύ αργά. Το project χαρακτηρίζεται ως το μεγαλύτερο έργο μετεγκατάστασης της Κίνας από άποψη μεγέθους, βάρους και πολυπλοκότητας.
Η πυκνή διάταξη των ιστορικών δομών, συμπεριλαμβανομένης της μεγάλης αίθουσας του Zhangyuan, κτιρίου του 1928 που στεγάζει νυχτερινό σχολείο πατριωτικής εκπαίδευσης τη δεκαετία του 1940, άφηνε ελάχιστο χώρο για ανακαίνιση ή υπόγεια ανάπτυξη. Η λύση που υιοθετήθηκε ήταν απαραίτητη λόγω των στενών διαδρόμων και των πυκνά συσκευασμένων παλαιών κτιρίων που καθιστούν άχρηστα τα παραδοσιακά εργαλεία κατασκευής.
Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, το έργο χρησιμοποίησε ρομπότ γεώτρησης για εργασίες θεμελίωσης που μπορούν να πλοηγηθούν σε στενούς διαδρόμους και θυρώματα ενώ αναπτύχθηκαν επίσης ειδικά ρομπότ μετακίνησης χώματος με πτυσσόμενο βραχίονα, που λειτουργούν σε χώρους πλάτους 1,2 μέτρων.
Η τεχνητή νοημοσύνη βοήθησε τα μηχανήματα να διακρίνουν μεταξύ πηλού και στερεών εμποδίων. Στη συνέχεια οι μηχανικοί χρησιμοποίησαν μοντελοποίηση πληροφοριών κτιρίου (BIM) και σάρωση νέφους σημείων για τη δημιουργία λεπτομερών τρισδιάστατων μοντέλων των κτιρίων και του χώρου. Τα μοντέλα επέτρεψαν στους μηχανικούς να εντοπίσουν κινδύνους σύγκρουσης, να σχεδιάσουν ακριβείς διαδρομές κίνησης και να σχεδιάσουν καμπύλες διαδρομές μεταφοράς χώματος.
Πάντως η μετακίνηση είναι προσωρινή και το συγκρότημα θα επιστρέψει στην αρχική του θέση μετά την ολοκλήρωση των εργασιών υπόγειας κατασκευής.
"Σχεδιάσαμε πολλαπλές διαδρομές μεταφοράς για την αφαίρεση χώματος, υλοποιώντας ένα σύστημα εργοστασιακής γραμμής με γερανούς διαδρομής και μεταφορικές ταινίες για ελαχιστοποίηση της διαταραχής διατηρώντας υψηλή αποδοτικότητα", δήλωσε ο Zhang Yi, γενικός διευθυντής της εταιρείας κατασκευών αστικής ανανέωσης της Shanghai Construction No. 2 (Group).
Μετά την ολοκλήρωση, το ανανεωμένο συγκρότημα Zhangyuan θα ενσωματώσει την επίγεια ιστορική περιοχή με υπόγειες σύγχρονες εγκαταστάσεις, συνδέοντας τους γύρω ουρανοξύστες, εμπορικές περιοχές και γειτονιές.