Σε απόσυρση της τελευταίας της διαφήμισης προχώρησε η MCDONALD'S Ολλανδίας μετά από έντονη κριτική για το περιεχόμενο που είχε δημιουργηθεί αποκλειστικά από AI. Το περιστατικό έρχεται έναν μήνα μετά την αντίδραση που προκάλεσε μια αντίστοιχη διαφήμιση της COCA-COLA, δείχνοντας ότι οι εταιρικοί κολοσσοί δεν έμαθαν από τα λάθη άλλων.
Η 45-δευτερόλεπτη διαφήμιση παρουσίαζε την ιδέα ότι τα Χριστούγεννα είναι "η χειρότερη εποχή του χρόνου", απεικονίζοντας διάφορα ατυχήματα κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Από μπερδέματα με χριστουγεννιάτικα φώτα έως τον Άγιο Βασίλη να κολλάει στην κίνηση. Η λύση σύμφωνα με τη διαφήμιση ήταν η προσέλευση σε ένα υποκατάστημα των MCDONALD'S.
Παρά τη βελτιωμένη AI-generated video τεχνολογία, η περίεργη χρωματική διαβάθμιση, οι μη-ακριβείς κινήσεις σώματος και τα σύντομα clips έκαναν τη διαφήμιση δυσάρεστη για πολλούς θεατές. Επιπλέον, οι παραγωγές χαμηλού κόστους θεωρήθηκαν ότι παίρνουν τις δουλειές των εξειδικευμένων συνεργειών.
"Παρακαλώ φέρτε πίσω τους ανθρώπους να δημιουργήσουν περιεχόμενο ξανά", έγραψε σχολιαστής στο Instagram, ενώ άλλος είπε: "Μια εταιρεία 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων που δεν πουλάει καν αληθινό φαγητό δεν μπορεί να κάνει αληθινή διαφήμιση". Στο REDDIT κάποιος ήταν πιο άμεσος: "Είναι...σκατά".
Η διαφήμιση ήταν ιδέα του creative agency TBWANEBOKO, που προσέλαβε την εταιρεία παραγωγής THE SWEETSHOP για την υλοποίηση χρησιμοποιώντας AI εργαλεία. Μετά την αντίδραση, η THE SWEETSHOP εξέδωσε μια περίεργη δήλωση που φάνηκε να αναζητά κατανόηση.
"Για επτά εβδομάδες σχεδόν δεν κοιμηθήκαμε, με έως και δέκα από τους ειδικούς τεχνητής νοημοσύνης και επεξεργασίας στο The Gardening Club να εργάζονται συντονισμένα με τους σκηνοθέτες", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της THE SWEETSHOP. Τόνισε ότι παρήγαγαν χιλιάδες λήψεις και τις διαμόρφωσαν στο μοντάζ όπως σε κάθε παραγωγή υψηλής τεχνικής ποιότητας.
"Δεν βλέπω αυτό το διαφημιστικό ως μια παραδοξότητα ή ως ένα χαριτωμένο εποχιακό πείραμα. Για μένα, αποτελεί απόδειξη κάτι πολύ μεγαλύτερου: ότι όταν η τεχνική και η τεχνολογία συναντιούνται με πρόθεση, μπορούν να δημιουργήσουν έργο που αποπνέει πραγματικά κινηματογραφική αίσθηση", συνεχίζει η δήλωση.