Η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί χρέος όλων μας και στην προσπάθειά μας αυτή, βασικό όπλο αποτελεί η ανακύκλωση. Με την ανακύκλωση ο άνθρωπος είναι σε θέση να διαφυλάσσει τους φυσικούς πόρους, προστατεύοντας παράλληλα τα οικοσυστήματα και την άγρια ζωή ανά τον κόσμο. Μέσω της επαναχρησιμοποίησης των υλικών, πέραν του προφανούς (μείωση της ζήτησης πρώτων υλών), εξοικονομείται ενέργεια ενώ περιορίζονται και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που τόση ζημιά κάνουν στον πλανήτη. Α, και σε περίπτωση που δεν το γνώριζες, η ανακύκλωση ως διαδικασία είναι φθηνότερη από τη συλλογή και την αποκομιδή των σκουπιδιών!
Ολοένα και περισσότερα brands επιλέγουν τον δρόμο της ανακύκλωσης, είτε μέσω διαφημιστικών καμπανιών που ενθαρρύνουν το κοινό να ανακυκλώνει τις χρησιμοποιημένες του συσκευασίες, είτε μέσω της χρήσης ανακυκλώσιμων υλικών και της υιοθέτησης έξυπνων design. Εταιρείες τεχνολογίας όπως οι NOKIA, SAMSUNG και APPLE μικραίνουν χρόνο με τον χρόνο τις συσκευασίες των συσκευών τους, αντικαθιστώντας το πλαστικό με το χαρτί, όπου αυτό είναι εφικτό. Την ίδια στιγμή 11 κολοσσοί ανάμεσα στους οποίους συγκαταλέγονται οι L’OREAL, PEPSICO, UNILEVER, WALMART, MARS και M&S έχουν ανακοινώσει πως στοχεύουν το 2025 να χρησιμοποιούν ανακυκλώσιμα, ανακυκλωμένα ή κομποστοποιήσιμα υλικά συσκευασίας για τα προϊόντα τους.
Εσχάτως η COCA-COLA ανακοίνωσε ότι αλλάζει τον σχεδιασμό των πλαστικών μπουκαλιών της και από τούδε και στο εξής θα χρησιμοποιεί μη αφαιρούμενα καπάκια. Τα τελευταία θα περιστρέφονται ελεύθερα ανοιγοκλείνοντας δηλαδή αλλά θα παραμένουν στη συσκευασία δίχως να αποκόπτονται από αυτή, διασφαλίζοντας έτσι ότι δεν πρόκειται να παραπέσουν κάπου στον δρόμο αλλά θα καταλήξουν στον κάδο ανακύκλωσης μαζί με το υπόλοιπο μπουκάλι. Η αλλαγή αυτή έχει ξεκινήσει ήδη από τη Σκωτία με στόχο να επεκταθεί άμεσα και στο υπόλοιπο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ αφορά τις συσκευασίες COCA-COLA, COCA-COLA Zero Sugar, Diet Coke, Fanta, Sprite, Dr Pepper και Lilt.
Δεν έχει περάσει εξ άλλου μεγάλο χρονικό διάστημα από τότε που τα MCDONALDS λάνσαραν την πιο πρόσφατη διαφημιστική τους καμπάνια, με την οποία ζητούν από τους καταναλωτές να ανακυκλώνουν τις συσκευασίες τους στους ειδικούς κάδους, εξηγώντας πώς ωφελείται με τον τρόπο αυτό το περιβάλλον. Τα MCDONALDS μάλιστα έχουν φτάσει σε σημείο να χρησιμοποιούν ανακυκλωμένα υλικά στις συσκευασίες τους σε ποσοστό 80% ενώ έχουν πάρει τόσο σοβαρά την αποστολή τους, που έχουν κατοχυρώσει και το σλόγκαν «change a little, change a lot» στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Έστω και αργά, φαίνεται πως το μήνυμα το πήραμε…