Στην πρωτεύουσα της Γαλλίας, το εκλογικό σώμα του Παρισιού ενέκρινε με θετική ψήφο την αύξηση των τελών στάθμευσης για τα μεγάλα αυτοκίνητα τύπου SUV που δεν ανήκουν σε κατοίκους της περιοχής. Αυτή η απόφαση έρχεται ως μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής που στοχεύει στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και στην αντιμετώπιση των απειλών που προκαλεί η κλιματική αλλαγή. Η ψηφοφορία έλαβε χώρα την Κυριακή και το αποτέλεσμα ήταν η επιδοκιμασία των μέτρων από το 54,6% των ψηφοφόρων, με στόχο να περιοριστούν τα μεγάλα και βαριά οχήματα που συμβάλλουν στην ρύπανση της πόλης.
Αρχής γενομένης από τον Σεπτέμβριο, οι τιμές στάθμευσης για βενζινοκίνητα και υβριδικά SUV, καθώς και για άλλα βαριά οχήματα που ξεπερνούν τον 1,6 τόνο σε βάρος, θα ανέλθουν στα 18 ευρώ ανά ώρα για το κέντρο της πόλης και στα 12 ευρώ ανά ώρα για τις υπόλοιπες περιοχές. Αυτές οι αυξήσεις θα επηρεάσουν επίσης τα ηλεκτρικά οχήματα που ξεπερνούν τα δύο τόνους βάρους, με την παραχώρηση εξαιρέσεων για τα ταξί και τους μόνιμους κατοίκους της πόλης, οι οποίοι δεν θα υπόκεινται στις νέες τιμές. Σύμφωνα με διαφημιστικό υλικό της προεκλογικής εκστρατείας, ένας μικρός αριθμός Παριζιάνων, μόλις τρεις στους δέκα, διαθέτουν ιδιωτικό αυτοκίνητο.
Η δήμαρχος του Παρισιού, Αν Ινταλγκό, επισήμανε πρόσφατα τη σημασία της μείωσης της ρύπανσης και της προστασίας της ασφάλειας των παιδιών, επικαλούμενη τον κίνδυνο που αντιπροσωπεύουν τα μεγάλα οχήματα. Η Ινταλγκό έχει εκφράσει την πρόθεσή της να μετατρέψει το Παρίσι σε μια πόλη με καλύτερη ποιότητα ζωής και αναπνοής. Μέσω ενός βίντεο στο Facebook, η ίδια προέτρεψε τους πολίτες να υπερψηφίσουν τις προτάσεις, παραθέτοντας στοιχεία από έρευνα του WWF που υποστηρίζουν ότι τα SUV είναι πιο βλαβερά για το περιβάλλον και πιθανότερα να προκαλέσουν θανάτους σε πεζούς σε σύγκρουση σε σύγκριση με μικρότερα οχήματα.
Η συμμετοχή στο δημοψήφισμα ήταν περιορισμένη, με μόλις το 5,7% των εγγεγραμμένων ψηφοφόρων να λαμβάνει μέρος. Παρ' όλα αυτά, η όλη συζήτηση γύρω από το μέτρο έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον και από άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, όπως το Λονδίνο, όπου αντίστοιχα ζητήματα ασφαλείας και ρύπανσης αναζητούν λύσεις. Ο δήμαρχος του Λονδίνου, Σαντίκ Καν, σημείωσε ότι εάν αποδειχθούν αποτελεσματικά τα μέτρα σε άλλες πόλεις, η δική του διοίκηση θα είναι έτοιμη να τα εφαρμόσει.
Η αύξηση των τελών στάθμευσης είναι μία από τις πολλές πρωτοβουλίες της διοίκησης Ινταλγκό για την προώθηση ενός πιο πράσινου και πιο ασφαλούς Παρισιού. Η πόλη έχει ήδη βελτιώσει τις υποδομές για τους ποδηλάτες και προωθεί σχέδια για την δημιουργία ζωνών με περιορισμένη κυκλοφορία για να μειωθεί η ροή των οχημάτων προς το κέντρο. Επιπλέον, έχει απαγορεύσει τη χρήση ηλεκτρικών σκούτερ λόγω αυξημένων τραυματισμών και θανάτων. Η δήμαρχος έχει δηλώσει ότι μετά την αφαίρεση των σκούτερ, η πόλη απέκτησε μια αίσθηση ελευθερίας και ηρεμίας, και επιδιώκει να ενισχύσει αυτό το αίσθημα με την περαιτέρω περιορισμό των ογκωδών οχημάτων στο κέντρο της πόλης.