Τέλος εποχής για το Foursquare app

3 εβδομάδες πριν
Fourquare app

Στις 15 Δεκεμβρίου 2024 σηματοδοτείται το τέλος μιας εποχής για την εφαρμογή Foursquare City Guide, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε την οριστική διακοπή λειτουργίας της δημοφιλούς πλατφόρμας, ενώ η διαδικτυακή έκδοση θα παραμείνει ενεργή μέχρι το 2025.

Η πορεία του Foursquare ξεκίνησε το 2009 σε 100 μητροπολιτικές περιοχές, επεκτάθηκε παγκοσμίως το 2010 και κατάφερε να προσελκύσει πάνω από 30 εκατομμύρια χρήστες μέχρι το 2013, αποτελώντας μία από τις κορυφαίες εφαρμογές των πρώτων smartphone που ακολούθησε η έλευση του iPhone, αλλάζοντας τα δεδομένα στη σχέση χρήση-κινητού τηλεφώνου. Μεταξύ των χρηστών συγκαταλεγόταν και ο τότε Πρόεδρος των ΗΠΑ, Barack Obama, γεγονός που προσέδωσε ιδιαίτερο κύρος στην εφαρμογή.

Η εφαρμογή έφερε επανάσταση στον τρόπο που οι χρήστες αλληλεπιδρούσαν με τοποθεσίες, επιτρέποντάς τους να κάνουν check-in, να αφήνουν κριτικές και να διεκδικούν τον Foursquare του "δημάρχου" σε διάφορα μέρη. Το 2014, η εταιρεία προχώρησε σε διαχωρισμό των υπηρεσιών της σε δύο ξεχωριστές εφαρμογές: το Foursquare City Guide και το Swarm.

Σύμφωνα με τον συνιδρυτή Dennis Crowley, ο οποίος πλέον κατέχει θέση συμπροέδρου στο διοικητικό συμβούλιο, η εταιρεία διατηρεί έσοδα άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Η επιτυχία αυτή οφείλεται κυρίως στην αξιοποίηση των δεδομένων τοποθεσίας μέσω του Pilgrim SDK, μιας τεχνολογίας που χρησιμοποιείται από κολοσσούς όπως οι UBER, SPOTIFY, AIRBNB και TWITTER.

Η σταδιακή μείωση της δημοτικότητας της εφαρμογής αποδίδεται στην άνοδο άλλων πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης και στις αυξανόμενες ανησυχίες των χρηστών σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων τοποθεσίας.

Η εταιρεία προγραμματίζει μια σημαντική αναβάθμιση του Swarm για το 2025, με φήμες να κάνουν λόγο για πιθανή ενσωμάτωση χαρακτηριστικών του City Guide. Η διατήρηση της εφαρμογής του Swarm αποδίδεται στην αποτελεσματικότητά του στη συλλογή δεδομένων τοποθεσίας. Παρά την αυξημένη τάση των καταναλωτών να μένουν στο σπίτι, οι οικονομικές πιέσεις ωθούν το κοινό προς προγράμματα επιβράβευσης και πιστότητας, στοιχεία που αποτέλεσαν βασικούς παράγοντες της αρχικής επιτυχίας του Foursquare.