Η τεχνητή νοημοσύνη στη διαθεσιμότητα της Formula 1

4 μήνες πριν
Formula 1 cars

Το περιθώριο επιτυχίας στη Formula 1 συχνά εξαντλείται σε μικροσκοπικές μετρήσεις χρόνου και απόστασης. Οι οδηγοί γνωρίζουν τις ακριβείς αγωνιστικές γραμμές που πρέπει να ακολουθήσουν στις στροφές για βέλτιστους χρόνους γύρου. Ωστόσο, μερικοί οδηγοί κάποιες φορές ξεφεύγουν από την πίστα καθώς προσπαθούν να αποκτήσουν πλεονέκτημα. Για να βοηθήσει τους αξιωματούχους να επαληθεύσουν αν οι τροχοί ενός μονοθέσιου περνούν πλήρως τη λευκή οριακή γραμμή της πίστας, η F1 θα δοκιμάσει ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης.  

Η Fédération Internationale de l'Automobile (FIA), το διοικητικό όργανο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, είχε δηλώσει ότι θα χρησιμοποιήσει την τεχνολογία Computer Vision στο Γκραν Πρι του Abu Dhabi που ολοκληρώθηκε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Η μέθοδος αυτή αναλύει τα σχήματα για να εξακριβώσει τον αριθμό των pixel που διασχίζουν την άκρη της πίστας.  

Η FIA δεν σκοπεύει προς το παρόν να αυτοματοποιήσει πλήρως τους ελέγχους για παραβιάσεις των ορίων της πίστας. Αντίθετα, επιδιώκει να μειώσει σημαντικά τον αριθμό των πιθανών παραβάσεων των κανόνων που αποστέλλονται στους αξιωματούχους για χειροκίνητη αξιολόγηση.

Όπως ανέφερε το Reuters, το Γκραν Πρι της Αυστρίας του Ιουλίου απαιτούσε τέσσερα άτομα για την αξιολόγηση περίπου 1.200 πιθανών παραβιάσεων. Αφού κάποιες παραβάσεις των ορίων της πίστας έμειναν ατιμώρητες στο Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών τον Οκτώβριο, οι αρχές παραδέχθηκαν ότι πρέπει να βρουν μια νέα μεθοδολογία, με το Computer Vision να είναι η λύση.  

Η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει χρησιμοποιηθεί στην ιατρική για να βοηθήσει στην ανάλυση δεδομένων από διαγνωστικές εξετάσεις για τον καρκίνο. "Δεν θέλουν να διαγνώσουν τον καρκίνο με το Computer Vision, αλλά να φιλτράρουν το ξεκάθαρο 80% των αρνητικών περιπτώσεων, ώστε οι καλά εκπαιδευμένοι επαγγελματίες να μπορούν να επικεντρωθούν στο υπόλοιπο 20%", διευκρίνισε ο αναπληρωτής διευθυντής αγώνων της FIA, Tim Malyon. "Αυτός είναι ο στόχος μας".

Η FIA ελπίζει να μειώσει τις πιθανές παραβάσεις που χρειάζονται ανθρώπινη εξέταση σε περίπου 50 ανά αγώνα, προκειμένου να "εξαλείψει εκείνες που σαφώς δεν το απαιτούν", πρόσθεσε ο Malyon.  

Αν και η FIA δεν θα βασιστεί σύντομα πλήρως στην τεχνητή νοημοσύνη για τις αποφάσεις των αγώνων, ο Malyon προβλέπει αυτό το ενδεχόμενο. "Έχω πει επανειλημμένα ότι οι άνθρωποι έχουν επί του παρόντος το πλεονέκτημα από ορισμένες απόψεις. Αυτό μπορεί να ισχύει προς το παρόν, αλλά πιστεύουμε ότι τα πλήρως αυτοματοποιημένα συστήματα παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο είναι ο δρόμος προς τα εμπρός".