Το SPOTIFY ξεπερνά για πρώτη φορά τα 500 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες

1 έτος πριν
SPOTIFY

Το SPOTIFY ανακοίνωσε ότι έφτασε για πρώτη φορά σε ένα νέο ορόσημο 500 εκατομμυρίων μηνιαίων ενεργών χρηστών για την υπηρεσία του. Τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας δείχνουν επίσης ότι οι συνδρομητές επί πληρωμή αυξήθηκαν σε 210 εκατομμύρια μετά από ένα τρίμηνο περικοπών κόστους στη δημοφιλέστερη υπηρεσία streaming ήχου. Σύμφωνα με την τελευταία επίσημη ενημέρωση, ο αριθμός αυτός στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς έφτανε τα 188 εκατομμύρια.

Σύμφωνα με το SPOTIFY, πάνω από μισό δισεκατομμύριο άνθρωποι, 515 εκατομμύρια για την ακρίβεια, χρησιμοποιούν την υπηρεσία streaming σε μηνιαία βάση από τις 31 Μαρτίου. Πρόκειται για αύξηση 22% σε σύγκριση με πέρυσι ή 5% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Το SPOTIFY δήλωσε ότι η αύξηση των χρηστών ξεπέρασε τις προβλέψεις της κατά 15 εκατομμύρια, με τον διευθύνοντα σύμβουλο Daniel Ek να σχολιάζει ότι τα αποτελέσματα αντιπροσωπεύουν το δεύτερο μεγαλύτερο τρίμηνο αύξησης των χρηστών της υπηρεσίας στην ιστορία της. Οι συνδρομητές επί πληρωμή την ίδια στιγμή, ανέρχονται πλέον σε 210 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 15% σε σχέση με πέρυσι.

Η υπηρεσία streaming ήχου πέτυχε αυτό το ορόσημο κατά τη διάρκεια ενός τριμήνου εξορθολογισμού και περικοπών κόστους. Στα τέλη Ιανουαρίου, το SPOTIFY ανακοίνωσε ότι θα απολύσει το 6% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού του, γεγονός που εκτιμάται ότι θα επηρεάσει σχεδόν 600 άτομα. Πιο πρόσφατα, η υπηρεσία ανακοίνωσε ότι βάζει πίσω στο συρτάρι μερικά παράπλευρα projects, συμπεριλαμβανομένης της εφαρμογής ήχου SPOTIFY Live σε στυλ Clubhouse και του μουσικού παιχνιδιού Heardle σε στυλ Wordle. Ο διευθύνων σύμβουλος Daniel Ek δήλωσε κατά τη διάρκεια της τελευταίας κλήσης κερδών της εταιρείας ότι οι βασικές προτεραιότητες της SPOTIFY για το 2023 είναι "η ταχύτητα και η αποτελεσματικότητα".

Η άλλη όψη του νομίσματος είναι ότι η SPOTIFY ανακοίνωσε καθαρές ζημίες ύψους 225 εκατ. ευρώ (περίπου 248 εκατ. δολάρια) στο πλαίσιο της πρόσφατης ανακοίνωσης των κερδών, η οποία αφορά το πρώτο τρίμηνο του 2023. Αυτό συγκρίνεται με καθαρά κέρδη 131 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ υπάρχει μείωση από τις ζημιές των 270 εκατ. ευρώ που είχαν ανακοινωθεί το προηγούμενο τρίμηνο. Ζημίες όπως αυτή δεν είναι ασυνήθιστες για μια επιχείρηση που γενικά δίνει προτεραιότητα στην ανάπτυξη έναντι των τριμηνιαίων κερδών. Το μέσο έσοδο ανά χρήστη μειώθηκε κατά 1% στα 4,32 ευρώ (περίπου 4,77 δολάρια), πιθανότατα ως αποτέλεσμα των εκπτώσεων και των χαμηλότερων τιμών που χρεώνει το SPOTIFY για να προσελκύσει πελάτες σε νέες αγορές.

Για άλλη μια φορά, η ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων δεν έκρυβε κάποια ενημέρωση για το λανσάρισμα της συνδρομής HiFi που παρέχει πολύ καλύτερο ήχο στους συνδρομητές. Η εταιρεία ανακοίνωσε τη νέα υπηρεσία πριν από δύο χρόνια και τότε είχε δηλώσει ότι θα προσφέρει ήχο χωρίς απώλειες, ποιότητας CD. Το HiFi πιστεύεται ότι είναι έτοιμο από τεχνική άποψη, αλλά φημολογείται ότι τα αρχικά σχέδια του SPOTIFY να χρεώσει επιπλέον για το HiFi υπονομεύτηκαν από τους ανταγωνιστές Apple και Amazon που προσφέρουν streaming χωρίς απώλειες και χωρίς επιπλέον κόστος για τους χρήστες.