Το SPOTIFY ξεπερνά τους 600 εκατομμύρια χρήστες

2 μήνες πριν
SPOTIFY

Το SPOTIFY ανακοίνωσε πως κατέγραψε αύξηση 4% στους Premium συνδρομητές του το τελευταίο τρίμηνο, φτάνοντας τα 236 εκατομμύρια. Την ίδια ώρα, οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες της δημοφιλούς υπηρεσίας streaming μουσικής, έφτασαν τα 602 εκατομμύρια. Οι αριθμοί αυτοί συνιστούν ιστορικό υψηλό ρεκόρ για την εταιρεία και έρχονται μετά από μία δύσκολη χρονιά με πολλές απολύσεις, αυξήσεις τιμών και άλλες περικοπές.

Παρά τις προσπάθειες αναδιάρθρωσης, το SPOTIFY παρουσίασε ζημίες 70 εκατομμυρίων ευρώ το τελευταίο τρίμηνο. Ωστόσο, βελτίωσε το μέσο έσοδο ανά χρήστη στα 4,6 ευρώ και τα διαφημιστικά έσοδα έφτασαν το ρεκόρ των 501 εκατομμυρίων ευρώ.  

Το SPOTIFY βρέθηκε πρόσφατα στο επίκεντρο εξαιτίας της έντονης κριτικής που ασκεί στην APPLE για τις υψηλές χρεώσεις και προμήθειές της σε developers και εναλλακτικές μεθόδους πληρωμής. Η κατάσταση αυτή ίσως είναι και ο λόγος που οδήγησε την εταιρεία στην απόφασή του να μην φέρει το SPOTIFY διαθέσιμο στο νέο Vision Pro της APPLE. Επιπλέον η APPLE είναι ο ιδιοκτήτης του APPLE Music, του κύριου αντίπαλου του SPOTIFY.

Στην ανακοίνωσή του, το SPOTIFY δεν έκανε καμία αναφορά στην επερχόμενη υπηρεσία HiFi για ποιότητα ήχου χωρίς απώλειες που είχε ανακοινώσει για πρώτη φορά το 2021, χωρίς όμως από τότε να έχει γίνει οποιαδήποτε ενημέρωση για την τύχη της. Αντ' αυτού, νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι η υπηρεσία θα κάνει μέσα στο χρόνο την εμφάνισή της με την ονομασία Supremium.

Η θέση του SPOTIFY ως ηγέτη στο audio streaming δείχνει εδραιωμένη, με τη συνεχιζόμενη αύξηση συνδρομητών, μέσω συσκευών όπως headphones και laptop. Όμως η επιβίωσή του σε βάθος χρόνου θα εξαρτηθεί από την ικανότητά του να προσφέρει καινοτόμες υπηρεσίες και να διατηρήσει το κοινό του πιστό. Για το λόγο αυτό η εταιρεία έχει προχωρήσει σε μια μεγάλη επένδυση στα audiobooks, φέρνοντάς τα μέσα στην υπηρεσία και κάτω από την ίδια συνδρομή, αν και σε ελάχιστες χώρες.

Αντίστοιχα βήματα κάνει το SPOTIFY και με τα podcasts, επενδύοντας σημαντικά ποσά σε αποκλειστικές συνεργασίες. Η πιο ενδεικτική είναι αυτή του podcast του Joe Rogan, με το SPOTIFY να ανανεώνει τη συνεργασία μαζί του με το ποσό των 250 εκατομμυρίων για διάστημα 4 ετών, με τη σημαντική διαφορά ότι πλέον η συνεργασία τους δεν είναι αποκλειστική όπως στο πρόσφατο παρελθόν.