Τα εντυπωσιακά στοιχεία της παρουσίας της Rihanna στο Super Bowl 2023

1 έτος πριν
Rihanna

Η μίνι συναυλία που πραγματοποιείται παραδοσιακά στο ημίχρονο κάθε Super Bowl κρύβει πάντα εκπλήξεις και η φετινή παρουσία της Rihanna, σίγουρα δεν αποτελεί εξαίρεση.

Η σούπερ σταρ πραγματοποίησε την επιστροφής της (μετά τα Grammy του 2018) πάνω σε επτά πλατφόρμες που κρέμονται από 4.5 έως 18 μέτρα πάνω από τον αγωνιστικό χώρο. Οι φωτιζόμενες με LED πλατφόρμες έμοιαζαν πολύ cool, αφού ήταν τοποθετημένες σε διαφορετικές θέσεις καθώς η Rihanna ερμήνευε τις επιτυχίες της από το "Bitch Better Have My Money" έως το “Rude Boy”. Επιπλέον οι πλατφόρμες εξυπηρετούσαν έναν πολύ πρακτικό σκοπό: την κράτησαν μακριά από το γρασίδι.

Το γρασίδι είναι ένα μεγάλο θέμα στο NFL. Αυτή τη σεζόν, πολλοί παίκτες ζήτησαν το πρωτάθλημα να προσθέσει σε όλα τα γήπεδα γρασίδι, υποστηρίζοντας ότι είναι πιο εύκολο για τα σώματά τους. Το ίδιο το NFL αναφέρει ότι τα ποσοστά τραυματισμών είναι περίπου τα ίδια μεταξύ των τεχνητών επιφανειών και του γρασιδιού. Η σκληρότητα του εδάφους και η μαλακότητα του χλοοτάπητα είναι σημαντικοί παράγοντες για το πώς αλληλεπιδρούν τα παπούτσια των παικτών με το γήπεδο, και τι συμβαίνει όταν τους μαρκάρουν πάνω σε αυτό. Η διατήρηση αυτού του γηπέδου, λέει ο Phil Bogle, ο διευθυντής του NFL είναι ο κύριος στόχος του πρωταθλήματος όσον αφορά το σόου του ημιχρόνου, "έτσι ώστε όταν οι αθλητές βγαίνουν εκεί έξω να μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους χωρίς να τους απασχολούν οι συνθήκες του γηπέδου".

Η προστασία του χόρτου από το τεράστιο βάρος της σκηνής της Rihanna απαιτούσε προσεκτική χορογραφία. Πρώτον, αναφέρει ο Rodgers, οι σκηνές για το φετινό σόου μπορούσαν να είναι περίπου στο μισό μέγεθος από αυτό που ήταν τα προηγούμενα χρόνια. Υπήρχε επίσης το θέμα της ταχείας τοποθέτησης και απομάκρυνσής τους από τον αγωνιστικό χώρο. Τα πληρώματα είχαν περίπου 7,5 λεπτά για να στήσουν τη φετινή παράσταση και περίπου έξι για να την κατεβάσουν. «Αυτή είναι η επιστήμη που πρέπει να εισάγεις στον κόσμο ενός καλλιτέχνη», λέει ο Rodgers.

Όταν συναντήθηκε για πρώτη φορά με τη δημιουργική ομάδα της Rihanna -τον σχεδιαστή Willo Perron, τον χορογράφο Parris Goebel και τον διευθυντή παραγωγής Joseph Lloyd- τον Σεπτέμβριο, ο Rodgets εξήγησε τους περιορισμούς. Κάθε καλλιτέχνης θέλει το σόου του να είναι μεγαλύτερο από το προηγούμενο, και «δεν θέλεις να είσαι άτυχος». Έτσι βρήκαν μια λύση: Να βάλουν τη Rihanna στον αέρα.

Όπως είδαν οι θαυμαστές, η σταρ της R&B πέρασε μεγάλο μέρος της εμφάνισής της σε μια σειρά από αναρτημένες πλατφόρμες πάνω από την πραγματική σκηνή. Αυτή ήταν η ελπίδα του Rodgers, μια κίνηση που θα προσέθετε έναν παράγοντα "wow", ενώ θα ελαχιστοποιούσε την επιβάρυνση του χλοοτάπητα.Επειδή το γήπεδο έχει θόλο, έχει τεράστια ζευκτά Brunel που, όπως είπε στην ομάδα της Rihanna, είναι αρκετά ισχυρά για να "μεταφέρουν ένα εμπορικό τρένο". Καθώς η Rihanna καμάρωνε και τραγουδούσε, μπορούσε να το κάνει αιωρούμενη σε αυτές τις πλατφόρμες που φωτίζονταν με LED, πλαισιωμένη από χορεύτριες που ήταν ντυμένες με κοστούμια Savage X Fenty.

«Αυτό δεν έχει ξαναγίνει ποτέ», λέει ο Rodgers. «Με την Katy Perry, την πετάξαμε με μια ιπτάμενη συσκευή, σαν πυραυλάκι. Αλλά αυτό εδώ είναι κάτι εντελώς διαφορετικό».

Συνολικά, η παράσταση απαιτούσε τη συμμετοχή περίπου 800 ανθρώπων, από τους χειριστές της κάμερας και τα συνεργεία της σκηνής μέχρι τη Rihanna και τους 80 χορευτές της και τα επτά μέλη της μπάντας. Απαιτήθηκε επίσης μεγάλη οικοδομική εργασία. Προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί το βάρος στον αγωνιστικό χώρο, η σκηνή στην οποία εμφανίστηκε η Rihanna έπρεπε να κατασκευαστεί από όχι περισσότερες από 15 κυλιόμενες κατασκευές που ονομάζονται "καρότσια".

Λόγω του σχήματος των σηράγγων που οδηγούν στο επίπεδο του γηπέδου στο State Farm, η All Access -η εταιρεία που ήταν υπεύθυνη για την κατασκευή της σκηνής- έπρεπε να κατασκευάσει πλατφόρμες με σκάλες που μπορούσαν να ανασηκώνονται για τη μεταφορά.

Στη συνέχεια, υπάρχουν και οι ίδιες οι πλατφόρμες. Κάθε μία, περίπου 3 επί 53 μέτρα, έπρεπε να αποθηκευτεί σε αυτά τα δοκάρια κατά τη διάρκεια του πρώτου ημιχρόνου του παιχνιδιού και στη συνέχεια να οδηγηθεί στο επίπεδο του γηπέδου με συνθετικά καλώδια σε αυτά τα πολύτιμα επτά και πλέον λεπτά που στήνονταν η σκηνή χρησιμοποιώντας μια σειρά από αυτοματοποιημένους κινητήρες. Στο κάτω μέρος του καθενός ήταν στερεωμένα 512 φώτα που είχαν χορογραφηθεί για να κινούνται μαζί με την εμφάνιση της Rihanna. Οι πλατφόρμες έπρεπε επίσης να επιστρέψουν στις δοκούς και να παραμείνουν εκεί μέχρι να τελειώσει ο αγώνας. Και σε αντίθεση με τον εξοπλισμό που χρησιμοποιήθηκε για τα προηγούμενα σόου του ημιχρόνου, δεν μπορούσαν να μεταφερθούν εύκολα μέσα και έξω από το στάδιο, πράγμα που σημαίνει ότι κάποιες από τις τελευταίες πρόβες πριν από το μεγάλο αγώνα έπρεπε να γίνουν στο στάδιο και όχι σε εξωτερικό χώρο όπως τα προηγούμενα χρόνια.

«Αυτό ήταν κατά τη γνώμη μου, το πιο προηγμένο τεχνικά σόου ημιχρόνου του Super Bowl που έχει γίνει ποτέ, λόγω της ποσότητας της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται για τη μετακίνηση των πλατφορμών», λέει ο Aaron Siebert, επικεφαλής του έργου από την Tait Towers, η οποία κατασκεύασε τις πλατφόρμες.