Αυτά είναι τα πιο ξεχωριστά χειριστήρια που είδαμε ποτέ!

1 έτος πριν
gaming controller

Η Παγκόσμια Ημέρα Βιντεοπαιχνιδιών γιορτάζεται στις 8 Ιουλίου, μια μέρα αφιερωμένη σε ένα βασικό μέρος της κουλτούρας εκατομμυρίων ανθρώπων όλων των ηλικιών. Από το "Pac-Man" έως το "Call of Duty", από το Atari 2600 έως το PlayStation 5 και τις άλλες κονσόλες νέας γενιάς, τα βιντεοπαιχνίδια έχουν εκτοξευθεί σε δημοτικότητα, ειδικά την τελευταία δεκαετία, ξεπερνώντας σε αξία ακόμα και τη βιομηχανία του κινηματογράφου, κάτι απλά εντυπωσιακό.

Με την πάροδο των χρόνων, οι gamers έχουν χρησιμοποιήσει μια ποικιλία χειριστηρίων για να παίξουν τα αγαπημένα τους παιχνίδια, μερικά από τα οποία ήταν αρκετά περίεργα. Όταν διαβάζεις τη λέξη «χειριστήρια», είμαστε σίγουροι ότι το μυαλό σου πάει σε όλα αυτά που μπορείς να βρεις για την αγαπημένη σου κονσόλα στον ΓΕΡΜΑΝΟ. Με λίγα λόγια τυπικά designs με τα συνήθη κουμπιά στην πρόσοψη, τους αναλογικούς μοχλούς και τις σκανδάλες, σωστά;

Αυτό που πρέπει να γνωρίζεις, είναι πως κατά καιρούς έχουν υπάρξει και χειριστήρια που ουδεμία σχέση έχουν μ’ αυτά που έχεις πιάσει στα χέρια σου. Designs ξεχωριστά, ιδιαίτερα, άλλοτε χρήσιμα και άλλοτε εντελώς αλλόκοτα. Όλα τους κυκλοφόρησαν με κάθε επισημότητα και το γεγονός ότι ορισμένα εξ αυτών «πάτωσαν» εμπορικά, δεν τα εμπόδισε διόλου να γίνουν καλτ -με τους συλλέκτες μάλιστα να τα κυνηγούν μανιωδώς!

Έλα να δούμε τα 10 πιο περίεργα χειριστήρια που μας έκαναν μεγαλύτερη εντύπωση όλα αυτά τα χρόνια.

1. Resident Evil 4 Chainsaw

Ο «πρόεδρος» των απανταχού μοναδικών χειριστηρίων. Το αξεσουάρ που με μια πρώτη ματιά, δύσκολα θα πιστέψεις ότι μπορείς πράγματι να χρησιμοποιήσεις ώστε να παίξεις κάποιον τίτλο. Και τι τίτλο… Το Resident Evil 4 έφερε τα πάνω κάτω στην ομώνυμη σειρά της CAPCOM και η τελευταία θέλησε να κάνει τα πράγματα ακόμα πιο ενδιαφέροντα δίνοντας την έγκρισή της για δύο χειριστήρια σε σχήμα… αλυσοπρίονου! Πλήκτρα και μοχλοί βρίσκονταν στην επάνω πλευρά του αξεσουάρ, το οποίο για έξτρα εφέ ήταν τίγκα στο «αίμα» ενώ οι ήχοι του μοτέρ και της αλυσίδας ήταν απλά το κερασάκι στην τούρτα. Το χειριστήριο ερχόταν μάλιστα σε ειδική προθήκη!

2. Donkey Konga Bongos

Το GameCube θα μας απασχολήσει δύο φορές σε αυτό το αφιέρωμα, με την πρώτη να οφείλεται στα DK Bongos. Για κάποιο λόγο στη NINTENDO θεώρησαν πως οι παίκτες θα είχαν την επιθυμία να μιμηθούν τον Donkey Kong χτυπώντας ένα σετ από bongos. Ακόμα κι αυτό να ίσχυε (tip: δεν ίσχυε) όμως, δεν είχαν απολύτως κανέναν λόγο να επενδύσουν στο σχετικό αξεσουάρ. Συμβατά με τέσσερα παιχνίδια όλα κι όλα, τα πλαστικά bongos δεν είχαν τίποτα απολύτως να προσφέρουν σε κανέναν. Η ύπαρξή τους γρήγορα ξεχάστηκε, μέχρι την εποχή του Wii που υπήρξαν κάποιες σκέψεις για εκ νέου αξιοποίησή τους που ευτυχώς εγκαταλείφθηκαν άμεσα.

3. Dreamcast Fishing Rod

Ψάρεμα και gaming είναι δύο χόμπι που θεωρητικά δε θα έπρεπε να έχουν κανένα κοινό σημείο. Έως ότου τουλάχιστον η SEGA αποφάσισε να αρχίσει να εκδίδει παιχνίδια… ψαρέματος για το Dreamcast. Για να κάνει ακόμα πιο επιβλητικές λοιπόν εμπειρίες τύπου SEGA Bass Fishing, η ιαπωνική εταιρεία λάνσαρε το επίσημο χειριστήριο-καλάμι ψαρέματος για την κονσόλα, ένα περιφερειακό που εξομοίωνε πλήρως το ομώνυμο αξεσουάρ, διαθέτοντας μάλιστα και στοιχειώδεις δυνατότητες αναγνώρισης κίνησης! Το αστείο; Το εν λόγω καλάμι ψαρέματος ήταν συμβατό με άσχετους τίτλους όπως SoulCalibur και Virtua Tennis.

4. Namco Jogcon

Είμαστε στο 1998. Την εποχή του πρώτου PlayStation, όταν ο έλεγχος της κατεύθυνσης γινόταν ακόμα με χρήση του σταυρού και οι αναλογικοί μοχλοί έμοιαζαν με όνειρο θερινής νυκτός. Εκείνη την εποχή λοιπόν κυκλοφορεί το R4: Ridge Racer Type 4, ένα τρισδιάστατο racing game για την κονσόλα της SONY. Με τον ρεαλισμό να φτάνει σε άλλα επίπεδα σε σχέση με ό,τι υπήρχε στην αγορά, στη NAMCO σκέφτηκαν ότι οι παίκτες θα έπρεπε να έχουν τη δυνατότητα να χειρίζονται πιο ομαλά το αυτοκίνητό τους. Να μη στα πολυλογούμε λοιπόν, ανέπτυξαν ένα νέο χειριστήριο το οποίο ήταν όπως εκείνα του PlayStation, μόνο που διέθετε έναν μεγάλο αναλογικό μοχλό στο κέντρο του! Η ιδέα πάντως ήταν καλή, έστω κι αν στην Ευρώπη δεν εμφανίστηκε ποτέ.

5. Samba de Amigo Maracas

Το καλάμι ψαρέματος δεν ήταν ο πιο ιδιόρρυθμος λόγος για τον οποίο θυμόμαστε το Dreamcast. Υπάρχουν, βλέπεις, και οι μαράκες του Samba de Amigo. Πρόκειται για ένα σετ από πλαστικές μαράκες οι οποίες διέθεταν τεχνολογία που τους επέτρεπε να προσδιορίζουν τη θέση τους στον χώρο αλλά και την ταχύτητα με την οποία κινούνταν! Χρησιμοποιώντας τις, ο παίκτης μπορούσε να παίξει το Samba de Amigo και μόνο αυτό, κάτι που τις καθιστά έως και σήμερα με αριθμό συμβατών παιχνιδιών ένα (1), ως ένα από τα πλέον άχρηστα αξεσουάρ gaming.

6. NES Power Glove

Η εποχή του NES ήταν εποχή πειραματισμού για τη NINTENDO και το Power Glove αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Στη θεωρία ήταν μια έξυπνη ιδέα, εμπνευσμένη από διάφορα φουτουριστικά κόνσεπτ της εποχής. Αν μάλιστα κάποιος πίστευε τα όσα έβλεπε στις διαφημίσεις, τότε η όλη εμπειρία έμοιαζε εντελώς sci-fi. Στην πράξη όμως ήταν εντελώς άβολο και αν και ως gimmick «έγραφε», ήταν απλά ακατάλληλο για gaming. Ο Τύπος δεν πείστηκε, η αγορά το προσπέρασε και κάπως έτσι εν έτει 1989, το Power Glove έγραψε ιστορία ως μία από τις μεγαλύτερες αποτυχίες της NINTENDO, κάτι που δεν είναι δύσκολο να διαπιστώσεις βλέποντας το παραπάνω βίντεο.

7. Tony Hawk: Ride Skateboard

Μια φορά κι έναν καιρό, τα παιχνίδια Tony Hawk διαδέχονταν για λόγους που κανείς δεν γνωρίζει το ένα το άλλο. Καθώς όμως οι δημιουργοί τους δυσκολεύονταν να βρουν νέα χαρακτηριστικά για να προσθέσουν και με το motion gaming να γνωρίζει μεγάλες πιένες στα τέλη της δεκαετίας του 2000, στην ACTIVISION αποφάσισαν να συνοδεύουν το Tony Hawk: Ride με μία πραγματική σανίδα για skate! Η ιδέα μπορεί να ήταν ενδιαφέρουσα, ωστόσο στην πραγματικότητα το παιχνίδι απογοήτευσε, με τα reviews να είναι «στο κόκκινο». Η περιβόητη σανίδα πάντως αποτελεί πλέον «τρόπαιο» για τους συλλέκτες που σέβονται τον εαυτό τους.

8. Dragon Quest Slime

Στην αρχή κάποιοι θεώρησαν ότι η HORI μας έκανε πλάκα. Κι όμως, με αφορμή την κυκλοφορία του Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King, η εταιρεία δημιούργησε ένα από τα πιο ξεχωριστά χειριστήρια που έχουμε δει. Επί της ουσίας πρόκειται για μία φιγούρα του slime, του διασημότερου ίσως τέρατος της σειράς Dragon Quest. Στη βάση της όμως διέθετε ένα πλήρες σετ πλήκτρων χειριστηρίου PS2! Αν και ήταν τρομακτικά άβολο στο κράτημα, το συγκεκριμένο χειριστήριο έκανε τέτοιο «γκελ» στο κοινό που η HORI το έβγαλε εκ νέου για PS4 και Switch παράλληλα με το Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age.

9. Phantasy Star Online Keyboard

Κονσόλες και πληκτρολόγια, η αλήθεια είναι ότι δε συνηθίζεται να πηγαίνουν πακέτο, έτσι; Αυτό δεν εμπόδισε πάντως τη NINTENDO εν έτει 2002 να κυκλοφορήσει ένα αξεσουάρ που συνδύαζε πληκτρολόγιο ASCII με χειριστήριο GameCube για την κονσόλα της, προκειμένου οι λάτρεις του Phantasy Star Online να απολαύσουν τα Episodes I & II όπως τους άρμοζε! Το πρόβλημα με δαύτο πάντως ήταν το γιγαντιαίο μέγεθός του το οποίο ναι μεν ήταν βολικό για τα δεδομένα ενός πληκτρολογίου, όμως ξέφευγε κατά πολύ με βάση εκείνα ενός χειριστηρίου. Πρόσθεσε και το ότι εκείνη την εποχή το online gaming στις κονσόλες ήταν στα σπάργανα και έκλεισες.

10. Epic Mickey Brush

Αν θυμάσαι το Epic Mickey, ήταν ένα πραγματικά χαριτωμένο και ενδιαφέρον παιχνίδι, δημιούργημα του θρυλικού Warren Spector, το οποίο όμως κυκλοφόρησε αποκλειστικά στο Wii, αφήνοντας απ’ έξω τους κατόχους PS3 και Xbox 360. Ο λόγος, ήταν το ιδιαίτερο σύστημα χειρισμού το οποίο βασιζόταν στο Wiimote και κάπου εδώ είναι που μπαίνει στην κουβέντα το Nunchuck Brush. Πρόκειται για ένα Nunchuck το οποίο όμως έμοιαζε με το πινέλο που χρησιμοποιούσε στο παιχνίδι ο παίκτης προκειμένου να αλλάξει τον κόσμο γύρω του! Δεν έκανε κάτι διαφορετικό σε σχέση με ένα απλό Nunchuck, όμως αν μη τι άλλο, ήταν κουλ!

Έχεις να προσθέσεις κάτι στη λίστα;