Από έγκυρες πηγές του χώρου, προέκυψε μια αναφορά στην οποία η Microsoft φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο ύπαρξης διαφημίσεων σε παιχνίδια Xbox και συγκεκριμένα, τίτλους που διατίθενται δωρεάν στην πλατφόρμα.
Όσον αφορά στην υλοποίηση, υπολογίζεται πως θα είναι μη παρεμβατική στη συνολική εμπειρία των παικτών, αφού οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται μονάχα σε σημεία όπως διαφημιστικές ταμπέλες, οθόνες φόρτωσης, μενού κλπ. Αναφέρεται πως δε θα λαμβάνονται υπόψη οι προτιμήσεις του χρήστη, δηλαδή δε θα πρόκειται για προσωποποιημένες διαφημίσεις, αλλά διαφημίσεις γενικού περιεχομένου από συγκεκριμένες εταιρείες με συγκεκριμένες συμφωνίες.
Από όλα αυτά, η Microsoft δε θα λαμβάνει μερίδιο, οπότε στο οικονομικό κομμάτι η συμφωνία θα αφορά το στούντιο ανάπτυξης του τίτλου και τη διαφημιστική εταιρεία ή άλλες εμπλεκόμενες ομάδες – πάντως όχι τη Microsoft.
Τι κερδίζει, όμως, η εταιρεία πίσω από το Xbox; Με ένα τέτοιο σύστημα, ευελπιστεί να πείσει περισσότερους δημιουργούς free-to-play παιχνιδιών να φέρουν τα παιχνίδια τους στην πλατφόρμα, υποσχόμενη πως δε θα παρεμβαίνει στο οικονομικό κομμάτι των διαφημίσεων. Δεδομένου ότι τα free-to-play games διατίθενται δωρεάν για λήψη και παιχνίδι αλλά πρέπει να έχουν διάφορους τρόπους να εξασφαλίζουν έσοδα, η παραπάνω πρόταση ίσως αποδειχτεί καλή ιδέα για τα στούντιο.
Από την άλλη, οι παίκτες παραδοσιακά δεν αντιδρούν καλά σε τέτοιες ενέργειες, αλλά κυρίως σε παιχνίδια που διατίθενται επί πληρωμή.
Για παράδειγμα, το NBA 2K21 (που διατίθεται σε τιμή τίτλου “AAA”) κυκλοφόρησε με διαφημίσεις στο κομμάτι του pre-game, δηλαδή τη φόρτωση που γίνεται πριν τους αγώνες κατά την οποία ο παίκτης μπορεί να κάνει αλλαγές στην ομάδα του. Όμως, η διαφήμιση δεν μπορούσε να προσπεραστεί κι ο παίκτης θα μπορούσε να κάνει αλλαγές μονάχα αφότου την έβλεπε. Προφανώς, η αντίδραση δεν ήταν τόσο καλή και η 2K Games απολογήθηκε λέγοντας πως «δεν ήταν σκοπός να λειτουργεί έτσι» ο μηχανισμός και προχώρησε σε αλλαγές.
Παρομοίως, η EA Sports ενσωμάτωσε διαφημίσεις στο UFC 4 (πάλι ένα παιχνίδι σε τιμή τίτλου “AAA”), οι οποίες εμφανίζονταν στα replay των αγώνων. Οι παίκτες, ξανά, δεν αντέδρασαν πολύ θετικά οπότε η EA προχώρησε στην αφαίρεσή τους.