Η MICROSOFT και η AMD συνάπτουν πολυετή συμφωνία για την ανάπτυξη της επόμενης γενιάς Xbox

1 εβδομάδα πριν
Η επόμενη γενιά κονσολών και φορητών συσκευών Xbox θα τροφοδοτείται από τεχνολογία της AMD

Πολυετής στρατηγική συμφωνία μεταξύ της MICROSOFT και της AMD ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα, η οποία αφορά την από κοινού ανάπτυξη επεξεργαστών για την επόμενη γενιά κονσολών Xbox και φορητών συσκευών παιχνιδιών. Η συνεργασία αυτή θα διαρκέσει αρκετά χρόνια και θα καλύψει πολλαπλές γενιές επιτραπέζιου και φορητού hardware.

Η Sarah Bond, πρόεδρος του τμήματος Xbox της MICROSOFT, δήλωσε: "Είμαι ενθουσιασμένη που μοιράζομαι ότι έχουμε καθιερώσει μια στρατηγική πολυετή συνεργασία με την AMD για να σχεδιάσουμε μαζί ημιαγωγούς σε μια σειρά συσκευών, συμπεριλαμβανομένων των κονσολών Xbox επόμενης γενιάς - στο σαλόνι σας και στα χέρια σας."

Η ανακοίνωση αποτελεί την πρώτη επίσημη επιβεβαίωση ότι η MICROSOFT προετοιμάζει μια νέα γενιά κονσολών για οικιακή χρήση καθώς και φορητές συσκευές παιχνιδιών με την επωνυμία Xbox που θα αποτελούν μέρος του οικοσυστήματος Xbox. Όλα αυτά τα συστήματα παιχνιδιών θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν ημι-προσαρμοσμένους επεξεργαστές σχεδιασμένους από την AMD, οι οποίοι θα προσφέρουν σημαντικά υψηλότερες επιδόσεις από τα υπάρχοντα συστήματα-σε-τσιπ (SoC) Scarlett που τροφοδοτούν το Xbox Series X και S, διατηρώντας παράλληλα την συμβατότητα με προηγούμενες εκδόσεις.

Η συμβατότητα με προηγούμενες εκδόσεις σημαίνει πιθανότατα τη συνεχή εξάρτηση από πυρήνες CPU Zen βασισμένους στην αρχιτεκτονική συνόλου εντολών (ISA) x86, καθώς και στις μονάδες επεξεργασίας γραφικών AMD Radeon.

"Μαζί με την AMD προωθούμε την τεχνολογία αιχμής στους ημιαγωγούς παιχνιδιών για να προσφέρουμε την επόμενη γενιά καινοτομίας γραφικών, ξεκλειδώνοντας ένα βαθύτερο επίπεδο οπτικής ποιότητας και καθηλωτικό gameplay και εμπειρίες παικτών ενισχυμένες με τη δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης, διατηρώντας παράλληλα τη συμβατότητα με την υπάρχουσα βιβλιοθήκη παιχνιδιών Xbox," δήλωσε η Bond.

Η MICROSOFT δεν αποκάλυψε πότε αναμένει να είναι διαθέσιμο το επόμενο Xbox, αν και συνήθως η εταιρεία κάνει επίσημες ανακοινώσεις κονσολών επόμενης γενιάς περίπου 1,5 χρόνο πριν την κυκλοφορία τους στην αγορά. Για παράδειγμα, η MICROSOFT ανακοίνωσε το project Scarlett Xbox Series X στην έκθεση E3 στα μέσα του 2019 και το κυκλοφόρησε στα τέλη του 2020.

Εάν η εταιρεία ακολουθήσει το ίδιο μοτίβο κυκλοφορίας, μπορούμε να περιμένουμε το επόμενο Xbox να φτάσει εγκαίρως για την περίοδο των διακοπών του 2026. Δεδομένου του χρονοδιαγράμματος, είναι λογικό να περιμένουμε ότι η επόμενη κονσόλα Xbox θα χρησιμοποιεί ένα SoC με προσαρμοσμένους πυρήνες CPU Zen 6 και μια GPU RDNA 5, αν και κάτι τέτοιο αποτελεί εικασία.

Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον μέρος της ανακοίνωσης είναι η επιβεβαίωση των φορητών κονσολών με την επωνυμία Xbox. Παρόλο που τα φορητά συστήματα παιχνιδιών PC απογειώθηκαν μετά την κυκλοφορία του Steam Deck της VALVE το 2022 και τώρα υπάρχουν αρκετοί μεγάλοι ανταγωνιστές, οι φορητές κονσόλες εξακολουθούν να αποτελούν μια εξειδικευμένη αγορά. Ωστόσο, φαίνεται ότι η Microsoft βλέπει με το Xbox ισχυρές δυνατότητες για την κατηγορία και σχεδιάζει να κυκλοφορήσει μια δική της βασισμένη σε έναν προσαρμοσμένο επεξεργαστή.

"Στο Xbox, το όραμά μας είναι να παίζετε τα παιχνίδια που θέλετε, με τους ανθρώπους που θέλετε, οπουδήποτε θέλετε," δήλωσε η Bond. "Γι' αυτό επενδύουμε στην επόμενη γενιά του hardware μας, σε κονσόλα, φορητή συσκευή, PC, cloud και αξεσουάρ. [...] Η επόμενη γενιά του Xbox ζωντανεύει, και αυτή είναι μόνο η αρχή. Ανυπομονούμε να σας δείξουμε τι έρχεται."

Η ανακοίνωση τονίζει επίσης τη φιλοδοξία της MICROSOFT να υποστηρίξει τα παιχνίδια σε πολλαπλές πλατφόρμες πέρα από τις παραδοσιακές συσκευές όπως κονσόλες, φορητές συσκευές ή υπολογιστές, γεγονός που πιθανότατα σημαίνει διευρυμένη συμβατότητα μεταξύ των μηχανημάτων Xbox και Windows στο μέλλον.

"Αυτό αφορά την οικοδόμηση μιας πλατφόρμας παιχνιδιών που είναι πάντα μαζί σας, ώστε να μπορείτε να παίζετε τα παιχνίδια που θέλετε σε συσκευές οπουδήποτε θέλετε, προσφέροντάς σας μια εμπειρία Xbox που δεν είναι κλειδωμένη σε ένα μόνο κατάστημα ή δεμένη σε μία συσκευή," πρόσθεσε η Bond. "Γι' αυτό συνεργαζόμαστε στενά με την ομάδα των Windows, για να διασφαλίσουμε ότι τα Windows είναι η κορυφαία πλατφόρμα για παιχνίδια."