Παιχνίδια της MICROSOFT, όπως το Starfield θα στοιχίζουν $70 από τη νέα χρονιά

1 έτος πριν
Starfield

Η MICROSOFT είναι ένα ακόμη όνομα υψηλού προφίλ από τον εκδοτικό χώρο που ανακοινώνει ότι τα παιχνίδια υψηλού προϋπολογισμού εφεξής θα στοιχίζουν $70.

Η εταιρεία ανέφερε μέσω μίας δήλωσης που δημοσίευσε το IGN, ότι οι νέες τιμές θα εφαρμοστούν από το 2023 για παιχνίδια που έχουν αναπτυχθεί για τις παιχνιδοκονσόλες Xbox Series X|S. Στα παιχνίδια που θα εκτιναχθεί η τιμή τους περιλαμβάνονται τίτλοι όπως τα Starfield, Redfall και Forza Motorsport.

Η προτεινόμενη τιμή λιανικής $70 «αντανακλά το περιεχόμενο, την κλίμακα και την τεχνική πολυπλοκότητα αυτών των τίτλων» δήλωσε εκπρόσωπος της MICROSOFT στη γνωστή ιστοσελίδα IGN. Παρά την αύξηση της τιμής για μεμονωμένες αγορές, η MICROSOFT επί του παρόντος δεν φαίνεται πρόθυμη να αυξήσει την τιμή των συνδρομών Game Pass, οι οποίες περιλαμβάνουν πρόσβαση από την ημέρα κυκλοφορίας σε όλους τους first-party τίτλους της MICROSOFT. Μιλώντας στην εκδήλωση WSJ Live τον περασμένο μήνα πάντως, ο Phil Spencer, επικεφαλής του Xbox δήλωσε ότι «κάποια στιγμή θα πρέπει να αυξήσουμε κάποιες τιμές σε ορισμένα πράγματα...».

Τα μεγαλύτερα ονόματα από τον εκδοτικό χώρο, ανέβασαν το ανώτατο όριο στις τιμές των παιχνιδιών για τελευταία φορά το 2006, όταν οι κορυφαίοι τίτλοι του PlayStation 3 και του Xbox 360 άρχισαν να πωλούνται μαζικά έναντι $60. Η Take-Two ήταν η πρώτη που έσπασε αυτό το ανώτατο όριο το 2020, πουλώντας τις εκδόσεις του NBA2K21 για PS5 και Xbox Series X προς $70.

Εκείνη την εποχή, ο γνωστός εκδότης δήλωσε ότι η τιμή θα ήταν ανάλογη του τίτλου. Στη συνέχεια, εταιρείες όπως οι Sony, Activision, Square Enix και Warner Bros. άρχισαν να πειραματίζονται με την τιμή των $70 στα λανσαρίσματα μερικών από τα μεγαλύτερα παιχνίδια τους. Τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε επίσης, ο Διευθύνοντας Σύμβουλος της UBISOFT, Yves Guillemot δήλωσε στην ιστοσελίδα Axios ότι «τα μεγάλα παιχνίδια AAA» της εταιρείας συμπεριλαμβανομένου και του Skull & Bones, θα στοιχίζουν 79,90€ κατά το λανσάρισμα.

Λαμβάνοντας υπόψη τον πληθωρισμό -ο οποίος βρίσκεται πίσω από αυξήσεις στο hardware όπως στο VR headset της Meta, Quest 2, θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι η αύξηση στην τιμή των τίτλων είναι κατά κάποιο τρόπο δικαιολογημένη. Μην ξεχνάμε ότι τα παιχνίδια AAA μεγάλου προϋπολογισμού αντιμετωπίζουν και ισχυρό ανταγωνισμό από μια ευρεία γκάμα δωρεάν ή προσιτών τίτλων καθώς και από τα συνδρομητικά προγράμματα όπως το Games Pass της MICROSOFT.

Όπως όμως δήλωσε και ο αναλυτής της NPD, Mat Piscatella, στην ιστοσελίδα Ars Technica το 2020, «τα μεγαλύτερα franchises που έχουν και την υψηλότερη ζήτηση δεν πρόκειται να συναντήσουν και πολλά εμπόδια έχοντας ως βασική τιμή τα $70… και πολλοί θα επιλέξουν εκδόσεις ακόμη υψηλότερης τιμής που διαθέτουν πρόσθετο περιεχόμενο».