Διαθέσιμο είναι πλέον το DirectStorage API της Microsoft στα στούντιο ανάπτυξης video games. Τι σημαίνει αυτό; Στην ουσία μιλάμε για την κυκλοφορία στα PC μίας κορυφαίας από κάθε άποψη λειτουργίας που μέχρι σήμερα ήταν προνόμιο του Xbox Series X.
Ας εξηγήσουμε όμως τι είναι το DirectStorage. Πρόκειται για μία τεχνολογία που προσφέρει μικρότερους χρόνους φόρτωσης (loading times ντε!) σε συνεργασία με ειδικά διαμορφωμένους δίσκους NVMe SSD. Το DirectStorage επιτρέπει σε έναν τέτοιο δίσκο να πετύχει τις βέλτιστες ταχύτητες μεταφοράς δεδομένων που προσφέρουν οι προδιαγραφές του, μέσω πολλαπλών παράλληλων λειτουργιών Ι/Ο (εισόδου/εξόδου πληροφοριών) και της απ’ ευθείας μεταφοράς δεδομένων στην κάρτα γραφικών για μεγαλύτερη ταχύτητα.
Στο παρελθόν, κατά την αναπαραγωγή ενός παιχνιδιού πραγματοποιούταν μόνο μία λειτουργία Ι/Ο, κάτι που είχε νόημα με δεδομένο ότι μιλούσαμε για παλαιάς τεχνολογίας σκληρούς δίσκους (HDD). Στην εποχή των SSD όμως, είναι δυνατή η μεταφορά τεράστιου όγκου δεδομένων μέσω εκατοντάδων χιλιάδων λειτουργιών Ι/Ο ανά δευτερόλεπτο και εδώ είναι που έρχεται να «χτυπήσει» το DirectStorage.
Σε αυτά, συνυπολόγισε πως εν καιρώ θα προστεθεί και υποστήριξη εργασιών συμπίεσης και αποσυμπίεσης αρχείων από την κάρτα γραφικών, κάτι απόλυτα λογικό αν σκεφτείς την ισχύ που έχουν οι high-end κάρτες πια. Το αποτέλεσμα όλων αυτών θα είναι ακόμα πιο μικροί χρόνοι φόρτωσης και μετάβασης και λεπτομερέστερα γραφικά με εντυπωσιακότερα textures.
Για την ώρα πάντως η Microsoft δεν έχει ανακοινώσει κάποιο στούντιο ή video game που πρόκειται να χρησιμοποιεί τη συγκεκριμένη τεχνολογία -κάτι που όσο να ‘ναι, προκαλεί εντύπωση. Η λογική λέει πως όλα τα παιχνίδια των Microsoft Studios θα εκμεταλλεύονται πάντως το DirectStorage, αν και για να είμαστε σίγουροι καλό θα ήταν να περιμένουμε την επίσημη επιβεβαίωση. Το DirectStorage ως τεχνολογία θα είναι διαθέσιμο στους χρήστες Windows 10 και 11, με τη Microsoft πάντως να συστήνει τα δεύτερα για καλύτερα αποτελέσματα.
Θυμίζουμε πως στις 22 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε η φετινή GDC στην οποία η Microsoft έδωσε το «παρών» δίνοντας πρόσθετες πληροφορίες στους developers για την τεχνολογία.