H τρίτη εβδομάδα του Μαΐου τελείωσε και μας έδωσε αρκετές ενδιαφέρουσες ειδήσεις. Πάμε να δούμε μερικές από αυτές:
Αν θυμάσαι την Rollable τηλεόραση της LG, ξέχασε την!
Μία από τις τηλεοράσεις που ξεχωρίσαμε τα τελευταία χρόνια στις πολλές εκθέσεις που βλέπουμε από κοντά κάθε χρόνο, είναι χωρίς αμφιβολία η LG Signature OLED R, μια τηλεόραση που…διπλώνει καταναλώνοντας ελάχιστο χώρο στο σαλόνι. Όπως μαθαίνουμε, η LG διέκοψε την παραγωγή του καινοτόμου μοντέλου, το οποίο διέθετε μια κυλιόμενη οθόνη που μπορούσε να κρυφτεί μέσα στη βάση της όταν δεν ήταν σε χρήση. Η γραμμή παραγωγής που ήταν προηγουμένως αφιερωμένη σε αυτό το μοναδικό μοντέλο, έχει ήδη αναδιατεθεί για την παραγωγή άλλων μοντέλων τηλεοράσεων της εταιρείας.
Παρά το αυξανόμενο ενδιαφέρον των καταναλωτών για τηλεοράσεις που μπορούν να ενσωματωθούν απρόσκοπτα στο σαλόνι όπως οι δημοφιλείς τηλεοράσεις Frame της Samsung που λειτουργούν και ως πίνακας ζωγραφικής, η κυλιόμενη τηλεόραση OLED R της LG αντιμετώπισε προκλήσεις λόγω της πολύ υψηλής τιμής της και του περιορισμένου μεγέθους της οθόνης της. Με κόστος 100.000 δολάρια για ένα μοντέλο 4K 65 ιντσών, η Signature OLED R TV αποδείχθηκε πολύ ακριβή για τους περισσότερους καταναλωτές για να δικαιολογήσει μια δυνητικά περιττή αγορά, ενώ ήταν επίσης πολύ μικρή για να φιλοξενήσει τον τρόπο ζωής όσων μπορούσαν να την αντέξουν οικονομικά.
Η LG Display παρουσίασε για πρώτη φορά ένα πρωτότυπο της τεχνολογίας κυλιόμενης τηλεόρασης OLED στη CES 2018, κυκλοφορώντας επίσημα στην αγορά το 2021. Ενώ η ακύρωση της rollable τηλεόρασης σηματοδοτεί το τέλος της συγκεκριμένης σειράς προϊόντων, η LG παραμένει προσηλωμένη στην ανάπτυξη καινοτόμων εννοιών για τις οθόνες, με σχέδια να παρουσιάσει την OLED T, μια διαφανή τηλεόραση που μας εντυπωσίασε όταν την είδαμε από κοντά στις αρχές της χρονιάς στη CES 2024.
Κατά τη διάρκεια των ετών, η LG έχει επιδείξει έντονο ενδιαφέρον για την εξέλιξη της τεχνολογίας OLED, διερευνώντας διάφορες εφαρμογές που κυμαίνονται από smartphones και φορητούς υπολογιστές μέχρι μοναδικές συσκευές όπως η σειρά τηλεφώνων Android G Flex. Αν και η εποχή των rollable τηλεοράσεων φαίνεται να έχει ολοκληρωθεί για την LG, η εταιρεία εξακολουθεί να έχει στη γκάμα της ένα τουλάχιστον μοντέλο αν και σε ελάχιστες χώρες, προσφέροντας στους καταναλωτές μια εναλλακτική αντισυμβατική τηλεοπτική εμπειρία.
E.E: Επόμενος Gatekeeper, το booking.com
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι η πλατφόρμα διαδικτυακών κρατήσεων ξενοδοχείων και καταλυμάτων Booking.com έχει πλέον χαρακτηριστεί ως "gatekeeper", υποκείμενη σε αυστηρές ρυθμιστικές διατάξεις σύμφωνα με τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία. Ταυτόχρονα, η Κομισιόν έχει ξεκινήσει μια διαδικασία αξιολόγησης για να καθορίσει το κανονιστικό πλαίσιο που θα διέπει την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Χ.
Οι διαδικτυακές διαφημιστικές υπηρεσίες, όπως η X Ads και η TikTok Ads, δεν πληρούν από μόνες τους τις προϋποθέσεις για να υπαχθούν στις διατάξεις του Νόμου περί Ψηφιακών Αγορών (DMA), σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΕ. Νωρίτερα φέτος, η Κομισιόν είχε ενημερώσει ότι η Χ, η ByteDance (ιδιοκτήτρια του TikTok) και το Booking.com μπορεί να πληρούσαν τα κριτήρια για να υπαχθούν στο αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο που τέθηκε σε ισχύ εντός του 2024.
Ενώ η ΕΕ επιβεβαίωσε ότι το Booking.com υπόκειται πλέον στον DMA, ξεκινά έρευνα για να εξετάσει περαιτέρω τις αντιρρήσεις της Χ σχετικά με τον χαρακτηρισμό της ως "gatekeeper". Η BYTEDANCE είχε ήδη λάβει αυτόν τον χαρακτηρισμό από τον Ιούλιο του περασμένου έτους, αλλά το TikTok προσέφυγε στο δεύτερο υψηλότερο δικαστήριο της ΕΕ.
Ο Νόμος περί Ψηφιακών Αγορών αποτελεί ένα από τα πιο αυστηρά νομοθετικά πλαίσια που αποσκοπούν στον έλεγχο της κυριαρχίας των τεχνολογικών κολοσσών στην αγορά. Επιβάλλει μια σειρά υποχρεώσεων στις εταιρείες και τις υπηρεσίες που εμπίπτουν σε αυτό το πλαίσιο, όπως ο έλεγχος του περιεχομένου που προβάλλεται μέσω αυτών, η διευκόλυνση του θεμιτού ανταγωνισμού και η διευκόλυνση των καταναλωτών να μετακινούνται από τη μία υπηρεσία στην άλλη.
Σύμφωνα με τον DMA, εταιρείες με περισσότερους από 45 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως και κεφαλαιοποίηση 75 δισεκατομμυρίων ευρώ χαρακτηρίζονται ως "κλειδοκράτορες". Μετά τον χαρακτηρισμό του, το Booking.com έχει έξι μήνες για να υποβάλει λεπτομερή έκθεση συμμόρφωσης. Ωστόσο, ορισμένες διατάξεις του DMA ισχύουν άμεσα, ιδίως η υποχρέωση ενημέρωσης της Κομισιόν για τυχόν πρόθεση συγκέντρωσης στον ψηφιακό τομέα.
Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τις διατάξεις του DMA, η Κομισιόν μπορεί να επιβάλει πρόστιμα έως και 10% του παγκόσμιου κύκλου εργασιών μιας εταιρείας, με το ποσοστό να φτάνει το 20% για τους υπότροπους. Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να περιορίσει τις εξαγορές άλλων εταιρειών.
Η ALPHABET, η AMAZON, η APPLE, η META και η MICROSOFT έχουν ήδη χαρακτηριστεί ως κλειδοκράτορες από το 2023. Από τις 7 Μαρτίου, υποχρεούνται να καταστήσουν τις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων τους συμβατές με εκείνες των ανταγωνιστών τους και να επιτρέπουν στους χρήστες να επιλέγουν ποιες εφαρμογές θα προεγκαθίστανται στις συσκευές τους. Επιπλέον, δεν επιτρέπεται να ευνοούν τις δικές τους υπηρεσίες έναντι των ανταγωνιστών τους.
Η GOOGLE θα προσθέσει δυνατότητα casting και πολλές πρόσθετες εφαρμογές στο Android Auto
Η GOOGLE ανακοίνωσε ότι θα επεκτείνει σημαντικά τη διαθεσιμότητα εφαρμογών στα αυτοκίνητα μέσω του Android Auto (που λειτουργεί από κινητό) ή του GOOGLE built-in (που λειτουργεί απευθείας από το αυτοκίνητο). Αυτή η κίνηση θα επιτρέψει στους δημιουργούς εφαρμογών να παρουσιάσουν τα παιχνίδια και τις εφαρμογές ροής τους σε οχήματα με μεγαλύτερη ευκολία στο μέλλον.
Το πιο ευνοϊκό στοιχείο αυτής της εξέλιξης είναι ότι δεν θα απαιτηθεί σημαντική προσπάθεια από τους δημιουργούς για να προσαρμόσουν τις εφαρμογές τους στα αυτοκίνητα. Η GOOGLE σκοπεύει να μεταφέρει τις υπάρχουσες εφαρμογές Android σε οχήματα χωρίς την ανάγκη περαιτέρω ανάπτυξης ή επανέκδοσης, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε εντυπωσιακή ανάπτυξη των οικοσυστημάτων Android Auto και GOOGLE built-in.
Οποιαδήποτε εφαρμογή είναι ήδη συμβατή με μεγάλες οθόνες θα μπορούσε σύντομα να μεταφερθεί στα αυτοκίνητα με ευκολία, χάρη σε ένα νέο σύστημα κατάταξης που κατηγοριοποιεί τις εφαρμογές ανάλογα με το επίπεδο βελτιστοποίησής τους για το Android Auto. Οι προγραμματιστές μπορούν να ζητήσουν αξιολόγηση για να συμπεριληφθούν σε αυτή τη διαδικασία, ενώ η GOOGLE θα ξεκινήσει την αυτόματη διανομή κατάλληλων εφαρμογών τους επόμενους μήνες.
Για την ασφάλεια των χρηστών, οι εφαρμογές που θα είναι διαθέσιμες μέσω του Android Auto θα λειτουργούν μόνο όταν το όχημα είναι σταθμευμένο. Αρχικά, η GOOGLE θα επικεντρωθεί σε κατηγορίες όπως παιχνίδια, βίντεο και περιήγηση στο διαδίκτυο, με σχέδια για επέκταση σε άλλες κατηγορίες στο μέλλον.
Ήδη, η GOOGLE έχει αρχίσει να προσθέτει ορισμένες εφαρμογές σε οχήματα που διαθέτουν το GOOGLE built-in, όπως το Max, το Peacock και μια έκδοση του Angry Birds. Σύντομα, πελάτες με συμβατά οχήματα Rivian θα μπορούν επίσης να παρακολουθούν βίντεο στα αυτοκίνητά τους, με την προσδοκία ότι και άλλες μάρκες θα ακολουθήσουν. Και πάλι, αυτές οι εφαρμογές θα είναι διαθέσιμες μόνο όταν το όχημα είναι σταθμευμένο, για λόγους ασφαλείας.
Ολοκληρώθηκε η μετάβαση από το TWITTER στο X.com
Σε μια σημαντική εξέλιξη, το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης TWITTER έχει επισήμως υιοθετήσει το X.com ως το κύριο domain για όλες τις βασικές του λειτουργίες, αφήνοντας πίσω το παλιό του όνομα. Αυτό σημαίνει ότι πληκτρολογώντας TWITTER.com στο πρόγραμμα περιήγησης, οι χρήστες θα ανακατευθύνονται πλέον στο αγαπημένο domain του Elon Musk. Ανάλογα με τον browser που χρησιμοποιείται και την κατάσταση σύνδεσης του χρήστη, τα αποτελέσματα ενδέχεται να ποικίλλουν προς το παρόν.
Στο κάτω μέρος της σελίδας σύνδεσης του X, εμφανίζεται ένα μήνυμα που ενημερώνει τους χρήστες για την αλλαγή της URL διεύθυνσης, διαβεβαιώνοντας ταυτόχρονα ότι οι ρυθμίσεις απορρήτου και προστασίας δεδομένων παραμένουν αμετάβλητες. Η μετάβαση του domain αποτέλεσε μία από τις πιο περίπλοκες πτυχές της πρωτοβουλίας του Elon Musk για την αλλαγή της επωνυμίας της εταιρείας. Παρόλο που πολλά στοιχεία του X είχαν ήδη υιοθετήσει το νέο branding εδώ και καιρό, όπως ο επίσημος λογαριασμός, οι εφαρμογές για κινητά και οι συνδρομές "X Premium" (πρώην Blue), οι URL διευθύνσεις της πλατφόρμας παρέμεναν στο TWITTER.com από την έναρξη της επίσημης μετάβασης από τον Musk.
Οι αλλαγές στα URL ξεκίνησαν ήδη από τον Αύγουστο του 2022, αλλά με ορισμένους περιορισμούς. Σύμφωνα με τον Brian Krebs, η προβληματική μετάβαση αποτέλεσε ευκαιρία για επιθέσεις phishing τον περασμένο μήνα. Ο Musk έχει μακρά ιστορία με το x.com, καθώς ξεκίνησε μια επιχείρηση με αυτό το όνομα το 1999, η οποία αργότερα συγχωνεύτηκε με αυτό που θα γινόταν τελικά το PayPal. Για αυτή τη σύγχρονη εκδοχή της εταιρείας, ο Musk φαντάζεται ότι θα εξελιχθεί σε μια ολοκληρωμένη "εφαρμογή για τα πάντα", παρόμοια με το WeChat στην Κίνα.
Εσύ ποια είδηση ξεχώρισες;