4η εβδομάδα Μαΐου 2024: Ειδήσεις που ξεχώρισαν

5 μήνες πριν
call of duty black ops 6

H τέταρτη εβδομάδα του Μαΐου τελείωσε και μας έδωσε αρκετές ενδιαφέρουσες ειδήσεις. Πάμε να δούμε μερικές από αυτές:

Αυτό είναι το επόμενο Call of Duty

Η Activision ανακοίνωσε επίσημα ότι το επερχόμενο παιχνίδι Call of Duty θα είναι το Black Ops 6. Ο εκδότης ενημέρωσε την ιστοσελίδα του franchise για να αποκαλύψει τον τίτλο, σηματοδοτώντας τη μετάβαση από τη φάση των teaser στη σταδιακή αποκάλυψη. 

Στα τέλη Απριλίου, ο λογαριασμός X (Twitter) του Xbox υπαινίχθηκε μια εκδήλωση "Direct" αμέσως μετά το Xbox Showcase στις 9 Ιουνίου, η οποία φαινόταν ότι  θα σχετίζεται με το Call of Duty. Το λογότυπο και το καλλιτεχνικό στυλ ήταν συμβατά με το franchise και ήταν ήδη γνωστό ότι το νέο επεισόδιο αναμένοταν φέτος.

Την Πέμπτη, ο λογαριασμός X του Xbox κυκλοφόρησε ένα σύντομο βίντεο teaser, επιβεβαιώνοντας το Black Ops 6. Αυτό σηματοδοτεί το πρώτο παιχνίδι Call of Duty που θα κυκλοφορήσει υπό την ιδιοκτησία της Microsoft.

Η ιστοσελίδα του Call of Duty διαθέτει επιπλέον teaser, αξιοποιώντας θεωρίες συνωμοσίας. Ένα βίντεο περιλαμβάνει υλικό από κάμερες σώματος των αστυνομικών αρχών, με αποκορύφωμα την αποκάλυψη του όρους Rushmore με δεμένα μάτια στα μάτια των προέδρων, που γράφει "Η αλήθεια είναι ψέματα", ακολουθούμενο από ένα λογότυπο. Άλλα βίντεο δείχνουν βανδάλους να τοποθετούν αφίσες με το ίδιο σύνθημα σε μια πόλη.

Η Microsoft στοχεύει να αυξήσει την τιμή της συνδρομής του Game Pass με τη νέα έκδοση. Σύμφωνα με την Wall Street Journal, το Black Ops 6 θα είναι το πρώτο παιχνίδι Call of Duty που θα είναι διαθέσιμο στο Game Pass κατά την κυκλοφορία του. Μένει να δούμε αν αυτή η στρατηγική θα αντισταθμίσει την πιθανή απώλεια άμεσων πωλήσεων στους κατόχους κονσόλας Xbox.

Αγγλία: Κάτοχος κινητού ένα στα τέσσερα παιδιά ηλικίας 5 έως 7 ετών 

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Ofcom, της ρυθμιστικής αρχής επικοινωνιών του Ηνωμένου Βασιλείου, ένα στα τέσσερα παιδιά ηλικίας 5 έως 7 ετών έχει πλέον το δικό του κινητό τηλέφωνο. Επιπλέον, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και άλλων διαδικτυακών υπηρεσιών από αυτή την ηλικιακή ομάδα έχει αυξηθεί σημαντικά τον τελευταίο χρόνο, με πολλά παιδιά να χρησιμοποιούν πλατφόρμες όπως το WhatsApp παρά τους περιορισμούς ηλικίας.

Η Ofcom προειδοποιεί ότι οι γονείς γίνονται όλο και πιο επιεικείς στην επιβολή των κανόνων σχετικά με τη χρήση της τεχνολογίας από τα παιδιά τους και καλεί τη βιομηχανία να λάβει πιο αποφασιστικά μέτρα για την προστασία των ανηλίκων. Η έρευνα αποκαλύπτει ότι σχεδόν τα μισά παιδιά κάτω των 13 ετών χρησιμοποιούν μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παραβιάζοντας τους κανόνες των περισσότερων πλατφορμών, ενώ πολλά παραδέχονται ότι έχουν δώσει ψευδείς πληροφορίες για να αποκτήσουν πρόσβαση.

Ορισμένοι ειδικοί ζητούν την εισαγωγή ορίων ηλικίας για τη χρήση smartphone και την αύξηση των υφιστάμενων ορίων για την πρόσβαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, πολλοί γονείς δίνουν στα παιδιά τους κινητά τηλέφωνα για λόγους επικοινωνίας και παρακολούθησης. Επιπλέον, μόνο ένας στους τρεις γονείς γνωρίζει το σωστό ελάχιστο όριο ηλικίας για τις περισσότερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και είναι λιγότερο πιθανό να επιβάλουν αυτούς τους κανόνες.

Ενώ ορισμένοι υποστηρίζουν ότι ο περιορισμός της πρόσβασης των παιδιών στην τεχνολογία δεν είναι η σωστή προσέγγιση, άλλοι τονίζουν την ανάγκη για σαφή καθορισμό των δικαιωμάτων των παιδιών στην ψηφιακή εποχή. Η Ofcom σκοπεύει να συζητήσει με τις τεχνολογικές εταιρείες σχετικά με τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την προστασία των παιδιών στο διαδίκτυο και να διερευνήσει νέες χρήσεις της τεχνητής νοημοσύνης για την καταπολέμηση του επιβλαβούς διαδικτυακού περιεχομένου.

Μεγάλη συμφωνία OpenAI και News Corp

Η OpenAI και η News Corp, ιδιοκτήτρια των εφημερίδων The Wall Street Journal, MarketWatch, The Sun και διαφόρων άλλων εκδόσεων, συμφώνησαν σε μια πολυετή συνεργασία για την εμφάνιση ειδήσεων από αυτές τις πηγές στο ChatGPT. Η OpenAI θα αποκτήσει πρόσβαση τόσο σε πρόσφατο όσο και σε αρχειοθετημένο περιεχόμενο από τις εκδόσεις της News Corp για να ενισχύσει τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης της. Αν και οι συγκεκριμένοι όροι της συμφωνίας δεν αποκαλύφθηκαν, η Wall Street Journal ανέφερε ότι η News Corp αναμένεται να λάβει 250 εκατομμύρια δολάρια σε διάστημα πέντε ετών.

Ο διευθύνων σύμβουλος της News Corp, Robert Thomson, τόνισε σε υπόμνημα προς τους εργαζομένους ότι η συμφωνία αναγνωρίζει την αξία της υψηλής ποιότητας δημοσιογραφίας. Σημείωσε ότι η ψηφιακή εποχή έχει συχνά ευνοήσει τους διανομείς έναντι των δημιουργών περιεχομένου, οδηγώντας σε προκλήσεις για πολλές εταιρείες μέσων ενημέρωσης. Ο Thomson τόνισε τη σημασία της αξιοποίησης αυτής της ευκαιρίας.

Από την κυκλοφορία του ChatGPT στα τέλη του 2022, η δημοφιλία της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης έχει αυξηθεί ραγδαία. Η αποτελεσματικότητα των AI chatbots εξαρτάται σημαντικά από την ποιότητα των δεδομένων εκπαίδευσής τους. Ιστορικά, τα μοντέλα ΤΝ έχουν εκπαιδευτεί χρησιμοποιώντας δημόσια διαθέσιμα διαδικτυακά δεδομένα, συχνά χωρίς τη συγκατάθεση των δημιουργών. Πρόσφατα, ωστόσο, οι εταιρείες AI άρχισαν να συνάπτουν οικονομικές συμφωνίες με ειδησεογραφικούς οργανισμούς για να διασφαλίσουν ότι τα μοντέλα τους εκπαιδεύονται σε ακριβείς και τρέχουσες πληροφορίες. Τους τελευταίους μήνες, η OpenAI έχει συνεργαστεί με το Reddit, τους Financial Times, την Dotdash Meredith, το Associated Press, τον γερμανικό εκδότη Axel Springer και την ισπανική Prisa Media. Επιπλέον, η News Corp εξασφάλισε πρόσφατα μια συμφωνία με την Google, η οποία φέρεται να αξίζει μεταξύ 5 και 6 εκατομμυρίων δολαρίων, για την εκπαίδευση των μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης της.

Άλλες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Meta, επιδιώκουν επίσης παρόμοιες συμφωνίες. Λίγο πριν από την ανακοίνωση της News Corp, το Business Insider ανέφερε ότι η Meta, η οποία έχει ενσωματώσει ένα AI chatbot στο Facebook, το Messenger, το WhatsApp και το Instagram και προσφέρει γυαλιά ηλίου με AI, εξετάζει συμφωνίες με εκδότες ειδήσεων για δεδομένα εκπαίδευσης.

Τα έσοδα από εταιρείες AI γίνονται όλο και πιο σημαντική πηγή εσόδων για την προβληματική βιομηχανία ειδήσεων. Ωστόσο, ορισμένοι εκδότες παραμένουν επιφυλακτικοί. Οι New York Times έχουν καταθέσει αγωγές κατά της OpenAI και της Microsoft για τη χρήση του περιεχομένου της για την εκπαίδευση συστημάτων AI, ενώ οι NYT, το BBC και το The Verge έχουν περιορίσει την OpenAI από το να σαρώνει τους ιστότοπούς τους.

Η Snap φέρνει τα AR lenses της στους υπολογιστές μέσω ενός Chrome extension

Κατά τη διάρκεια του lockdown το 2020, οι εταιρείες εισήγαγαν φίλτρα επαυξημένης πραγματικότητας και αντικαταστάσεις φόντου για να κάνουν τις βιντεοκλήσεις πιο ελκυστικές. Ενώ αυτές οι λειτουργίες μπορεί να έφεραν περιστασιακά χαμόγελα, δεν ανύψωσαν σημαντικά τη διάθεση των περισσότερων ανθρώπων κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Παρ' όλα αυτά, πολλά από αυτά τα φίλτρα έγιναν δημοφιλή.

Η Snap, ωστόσο, διέκοψε πέρυσι την εφαρμογή κάμερας για επιτραπέζιους υπολογιστές, με τα φίλτρα AR. Τώρα, η Snap επαναφέρει τα AR lenses σε επιτραπέζιους υπολογιστές μέσω μιας επέκτασης του Google Chrome. Το Snapchat Camera for Chrome επιτρέπει στους χρήστες να εφαρμόζουν AR lenses απευθείας στην κάμερα για βιντεοκλήσεις, livestreams και εγγραφές. Σε αντίθεση με την προηγούμενη εφαρμογή, οι χρήστες πρέπει να συνδεθούν με έναν λογαριασμό Snapchat για να έχουν πρόσβαση στους φακούς, συμπεριλαμβανομένων τυχόν προσαρμοσμένων φακών που έχουν δημιουργήσει.

Η κίνηση αυτή παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία για τη χρήση των AR lenses, οι οποίοι δεν είχαν εξαφανιστεί εντελώς από τους επιτραπέζιους υπολογιστές αφού ο Microsoft Teams ενσωμάτωσε αυτά τα φίλτρα πέρυσι. Τα AR lenses αποτελούσαν ανέκαθεν βασικό χαρακτηριστικό του Snapchat, βοηθώντας την εφαρμογή να ξεχωρίζει με τα εφήμερα οπτικά μηνύματά της οπότε είναι λογικό για το Snap να επεκτείνει τη χρήση τους σε διάφορες πλατφόρμες. Ενώ αυτά τα εφέ μπορεί να προσθέσουν διασκέδαση στις περιστασιακές κλήσεις στο Discord, είναι λιγότερο πιθανό να χρησιμοποιηθούν σε σοβαρές επαγγελματικές συναντήσεις.

Εσύ ξεχώρισες κάποια άλλη είδηση;