Αν και Πρωταπριλιά, δεν λέμε ψέματα! Η τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου είχε κάποιες ενδιαφέρουσες ειδήσεις. Πάμε να δούμε μερικές από αυτές:
Έρχεται το λευκό Xbox Series X;
Σύμφωνα με πρόσφατες διαρροές, η MICROSOFT φέρεται να εργάζεται πάνω σε μια λευκή έκδοση του Xbox Series X χωρίς οπτικό δίσκο. Η σχεδίαση που διέρρευσε μοιάζει πανομοιότυπη με την τρέχουσα μαύρη έκδοση, με τη διαφορά ότι δεν διαθέτει υποδοχή δίσκου και έχει το ίδιο λευκό φινίρισμα "robot white" με το Xbox Series S. Αν επιβεβαιωθούν οι φήμες, ενδέχεται να υπάρξει καθυστέρηση στην αναμενόμενη ανανέωση του Xbox Series X που θα κυκλοφορήσει αργότερα φέτος με διαφορετικό σχεδιασμό.
Δεν είναι η πρώτη φορά που κυκλοφορούν φήμες για μια λευκή, πλήρως ψηφιακή έκδοση του Xbox Series X. Τον προηγούμενο μήνα, το Exputer ανέφερε ότι η MICROSOFT σχεδίαζε να κυκλοφορήσει μια τέτοια συσκευή μεταξύ Ιουνίου και Ιουλίου 2024, με τιμή λιανικής 50 έως 100 δολάρια χαμηλότερη από την τρέχουσα έκδοση.
Πέρυσι, μια εκτεταμένη διαρροή υποδείκνυε ότι η MICROSOFT θα λάνσαρε ένα ψηφιακό Xbox Series X με νέο κυλινδρικό σχεδιασμό τον Νοέμβριο του 2024, με τιμή 500 δολάρια. Η συσκευή, με την κωδική ονομασία Brooklin, αναμενόταν να διαθέτει Wi-Fi 6E, Bluetooth 5.2, μπροστινή θύρα USB-C, νέο southbridge και μικρότερο die των 6nm. Αυτό θα επέτρεπε μειωμένη κατανάλωση ενέργειας κατά 15%, μια νέα λειτουργία αναμονής χαμηλής ισχύος και αυξημένη χρήση ανακυκλωμένου πλαστικού.
Ωστόσο, ο επικεφαλής του Xbox, Phil Spencer, διέψευσε σε μεγάλο βαθμό τις πληροφορίες γύρω από το Brooklin, υπονοώντας ότι βασίζονταν σε πρώιμο σχεδιασμό και δεν ήταν πλέον ακριβείς. Σε μια ανάρτηση στο X, δήλωσε ότι έχουν αλλάξει πολλά και υπάρχουν πολλά συναρπαστικά πράγματα τώρα και στο μέλλον, και ότι η εταιρεία θα μοιραστεί τα πραγματικά σχέδια όταν θα είναι έτοιμη.
Το Claude 3 ξεπερνά το GPT-4 σε επιδόσεις στην αρένα των AI chatbots
Η Anthropic κυκλοφόρησε πρόσφατα τα νέα μοντέλα Claude 3, τα οποία φαίνεται να υπερτερούν στη σύνταξη κώδικα σε σύγκριση με τα μοντέλα GPT-4, σύμφωνα με μετρήσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσω του benchmark της Aider. Ειδικότερα, το Claude 3 Opus αναδεικνύεται ως το κορυφαίο μοντέλο για συνδυαστικό προγραμματισμό με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, ξεπερνώντας οριακά τις διάφορες εκδόσεις του GPT-4.
Με την εξέλιξη αυτή έχουμε ένα σημαντικό ορόσημο στην ιστορία των γλωσσικών μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης, καθώς για πρώτη φορά τα καλύτερα διαθέσιμα μοντέλα προέρχονται από εταιρεία διαφορετική της OpenAI. Ο ανεξάρτητος ερευνητής Σάιμον Γουίλισον επισημαίνει ότι αυτή η ποικιλία προτάσεων είναι θετική για τον κλάδο, αν και χρειάστηκε ένας χρόνος από την κυκλοφορία του GPT-4 για να ξεπεραστούν οι επιδόσεις του.
Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από τη Chatbot Arena, που διοργανώνεται από τον ερευνητικό οργανισμό Large Model Systems Organization (LMSYS ORG), ο οποίος αναλύει τα ανοιχτά μοντέλα και δημιουργήθηκε από τη συνεργασία φοιτητών και σχολών διαφόρων αμερικανικών πανεπιστημίων. Η Chatobot Arena αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για τη σύγκριση των επιδόσεων των AI chatbot, καθώς η αξιολόγησή τους μπορεί να αποδειχθεί δύσκολη λόγω των διαφορετικών χαρακτηριστικών τους και της υποκειμενικής αίσθησης που αφήνουν στους χρήστες.
Παρά την πρόοδο του Claude, η OpenAI συνεχίζει να αναπτύσσει νέα μοντέλα και αναμένεται να κυκλοφορήσει έναν σημαντικό διάδοχο του GPT-4 Turbo εντός του 2024. Ο έντονος ανταγωνισμός στον χώρο των LLM αναμένεται να οδηγήσει σε ενδιαφέρουσες ανακατατάξεις στην κατάταξη των μοντέλων στο προσεχές μέλλον.
"Επιχείρηση Μπετόβεν": Το σχέδιο της Ολλανδίας για τη διατήρηση της έδρας της ASML
Σε μια προσπάθεια να διασφαλίσει ότι η ASML, η μεγαλύτερη εταιρεία της χώρας, δεν θα μετεγκατασταθεί στο εξωτερικό, η ολλανδική κυβέρνηση ανακοίνωσε την Πέμπτη ένα πακέτο επενδύσεων ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ για τη βελτίωση των υποδομών στην επαρχία του Αϊντχόφεν. Ο υπουργός οικονομικών, Μίκι Άντριανσενς, επιβεβαίωσε το ποσό στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου με την κωδική ονομασία "Επιχείρηση Μπετόβεν", που στοχεύει στη διατήρηση της ASML σε ολλανδικό έδαφος. Οι επενδύσεις θα επικεντρωθούν σε τομείς όπως η στέγαση, η εκπαίδευση, οι μεταφορές και το ηλεκτρικό δίκτυο.
Επιπλέον, το υπουργικό συμβούλιο της Ολλανδίας δεσμεύτηκε να λάβει μέτρα για τον περιορισμό της φορολογικής επιβάρυνσης των επιχειρήσεων, ανταποκρινόμενο στις ανησυχίες που εξέφρασε ο επιχειρηματικός κόσμος της χώρας. Με αυτές τις ενέργειες, η κυβέρνηση εκτιμά ότι η ASML, η οποία εδρεύει στο Βελντχόφεν, προάστιο του Αϊντχόφεν, θα διατηρήσει την έδρα της στην Ολλανδία.
Η ASML, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή εταιρεία στον τομέα των ημιαγωγών, προκάλεσε αναστάτωση στην ολλανδική κυβέρνηση όταν ο διευθύνων σύμβουλός της, Πέτερ Βένικ, εξέφρασε δημόσια τις αντιρρήσεις του σχετικά με τις κυβερνητικές πολιτικές. Ανάμεσα στα ζητήματα που έθιξε ήταν τα σχέδια για την κατάργηση των φορολογικών κινήτρων που αποσκοπούν στην προσέλκυση ειδικευμένων μεταναστών, γεγονός που θα δυσχέραινε τις προσπάθειες της εταιρείας να προσελκύσει βασικούς εργαζομένους. Επιπλέον, η ASML επεσήμανε την αποτυχία της κυβέρνησης να πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις για τη βελτίωση των υποδομών στον ταχέως αναπτυσσόμενο τεχνολογικό κόμβο του Αϊντχόφεν, συμπεριλαμβανομένων των οδικών δικτύων, των επιλογών στέγασης και των απαραίτητων αναβαθμίσεων του ηλεκτρικού δικτύου.
Η δραστηριότητα της ASML θεωρείται στρατηγικής σημασίας τόσο για την Ολλανδία όσο και για την Ευρωπαϊκή Ένωση συνολικά, λόγω της τεχνογνωσίας και του μεγέθους της εταιρείας. Στο πρόσφατο παρελθόν, είχαν εκφραστεί ανησυχίες σχετικά με το ενδεχόμενο μετεγκατάστασης των δραστηριοτήτων της ASML εκτός Ευρώπης.
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της XIAOMI κυκλοφορεί στην Κίνα με τιμή έκπληξη
Το είδαμε τον περασμένο μήνα από κοντά στο MWC 2024, και αναρωτιόμασταν για την τιμή του. Η XIAOMI ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα τις τιμές για το πολυαναμενόμενο πρώτο ηλεκτρικό της όχημα, το SU7, με τη βασική έκδοση να ξεκινά από τα 215.900 γιουάν (περίπου 28.150 ευρώ), ενώ οι εκδόσεις Pro και Max θα κοστίζουν 245.900 (32.100 ευρώ) και 299.900 γιουάν (39.125 ευρώ) αντίστοιχα. Ο Λέι Τζουν, CEO της XIAOMI, παραδέχτηκε ότι η εταιρεία θα υφίσταται ζημία με κάθε πώληση, με τη βασική έκδοση να είναι 4.000 δολάρια φθηνότερη από το Tesla Model 3.
Η ετήσια παραγωγή του SU7 θα φτάσει τα 300.000 οχήματα, με τη βασική έκδοση να έχει βάρος 1.950 κιλά και τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώρα, ενώ η κορυφαία έκδοση θα ζυγίζει 2.205 κιλά με τελική ταχύτητα 265 χλμ/ώρα. Ο Λέι ισχυρίστηκε ότι το SU7 υπερτερεί του Model 3 στο 90% των προδιαγραφών, με εξαίρεση δύο πτυχές που μπορεί να χρειαστούν 3-5 χρόνια για να φτάσει η XIAOMI την TESLA. Επίσης, ανέφερε ότι το SU7 έχει ελάχιστη αυτονομία 700 χλμ, έναντι 606 χλμ του Model 3.
Κατά την περιήγησή μας στην MWC 2024 είχαμε θετικές εντυπώσεις από το SU7, παρά την έλλειψη δυνατότητας test drive. Το όχημα θα διατίθεται με κίνηση στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς, με ηλεκτρικούς κινητήρες απόδοσης 220 kw και 495 kw (220+275) αντίστοιχα.
Η ανακοίνωση των τιμών επιβεβαιώνει ότι το πρόγραμμα που είχε ανακοινώσει η XIAOMI το 2023 τηρήθηκε σε μεγάλο βαθμό, με τη μαζική παραγωγή να ξεκινά τον Δεκέμβριο και τις προπαραγγελίες να είναι ήδη ανοιχτές στην Κίνα. Η επιτυχία του SU7 στην κινεζική αγορά αναμένεται να καθορίσει την ταχύτητα με την οποία η XIAOMI θα παρουσιάσει το αυτοκίνητο σε άλλες αγορές παγκοσμίως.
Stay tuned για να μαθαίνεις όλες τις εξελίξεις γύρω από την τεχνολογία!